Even voorstellen ;)

1
Goede dag allemaal! 
     Ik heet Erika en ben sinds vanochtend lid hier op het forum. Ik ben 31 jaar en ik woon samen met mijn man en kinderen in Enschede. Sinds 1 januari 2015 ben ik officieel ondernemer. Voor ik mijn kvk-nummer aanschaf heb ik een tijd wat kleine dingetjes ''off the books'' verkocht via social media. Ik had nèt een zware zwangerschap achter de rug en kon bijna niet het huis uit vanwege bekkeninstabiliteit dus ik zocht eigenlijk een manier om lekker bezig te zijn vanuit huis. Ik vond het fantastisch! Ik ben begonnen met spulletjes uit China; Aliexpress had een goede klant aan mij. Op dat moment kon je alleen nog betalen met een creditcard dus veel klanten wendden zich tot mij om ''goedkope'' producten te komen. Het verkopen van artikelen uit China bleek niet winstgevend.. Veel spullen kwamen niet aan, kwam beschadigd aan of leken totáál niet op wat ik besteld had. Vanaf het moment dat Aliexpress de mogelijkheid bood om te betalen met Ideal zag ik mijn sales de afgrond in gaan. Uiteindelijk, in januari dit jaar, heb ik de overstap gemaakt naar kleding dat geproduceerd word in Duitsland. 
     Ik heb altijd een bedrijfspagina gehad op Facebook maar ik heb in januari dit jaar de overstap gemaakt naar een zogenaamde ''Facebook-groep''. Dit bleek de beste beslissing tot nu toe! Ik ben erg fan van het persoonlijke contact dat je hebt met je klanten via Social media. Wat wél heel lastig is, is het feit dat je verplicht bent om binnen 5 minuten te reageren op je klanten, omdat er anders een bericht staat in je groep. Openbaar.  Ik heb nu ruim 2.600 klanten in één groep zitten. Fantastisch! in kan met één klik op de knop mijn klanten bereiken. Daarnaast heb ik ook wel een website maar op de één of andere manier is het uitstapniveau heel hoog dus ik doe er nog vrij weinig mee. Ik zou het leuk vinden jullie een beetje te leren kennen en ik heb ook nog wat kwesties waar ik wel een goed klankbord bij kan gebruiken dus jullie horen mij nog wel hier in het forum! 

Lieve groetjes, 
Erika 

Re: Even voorstellen ;)

4
Hoi Erika,

Allereerst welkom op het forum natuurlijk. Leuk dat je ook bezig bent met het verkopen van kleding, ik ben ook nieuw in de groep en ik ben bezig met mijn webshop/facebookaccount/instagram. Wellicht kunnen we elkaar nog eens helpen :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.