Graag feedback op nieuwe webshop in trappen

1
Hoi allemaal,

Onze nieuwe webshop is online. http://www.houtentrappenwinkel.nl  Het is voor ons de eerste webshop. We zijn nu ruim een week online en krijgen best wel response via mail en telefoon. De echte conversie rechtstreeks via de shop blijft nog weg. Wat vinden jullie er van? Zou je hier een bouwpakkettrap bestellen via de site?

Alle feedback is welkom positief en negatief!

Bedankt alvast

m vr gr Dennis

Re: Graag feedback op nieuwe webshop in trappen

2
Ha Dennis,

Hoelang is je site al in de lucht? Echt goede conversie kan je niet binnen enkele weken verwachten. Het duurt jaren om hoog in Google te komen.

Wat je webshop betreft, eerste gezicht oogt het verzorgd. Het viel mij direct op dat je geen favicon hebt. Dat ziet er toch wel wat strakker uit.
Het logo kan ik niet helemaal plaatsen. Het logo zelf is mooi, begrijp me niet verkeerd, maar het was logischer geweest om de trappen oranje/bruin te maken. Dus de kleuren om te wisselen.
Maar goed.. dat is persoonlijk ;)

De USP's heb je netjes bovenaan de pagina staan. Ik heb wel moeite met de type trappen op de Homepage. Ik zie SHOP DIRECT staan, maar het maakt niet uit of ik op de afbeelding klik of op de button. Als ik een button zie, wil ik een :focus en :hover zien. Dat verwacht ik al bezoeker.

Je hebt netjes een Sitemap, keurig. De footer ziet er netjes uit. De tweede kolom met SHOP DIRECT lijkt me hier overbodig. Ik zou overwegen om naast HEEFT U VRAGEN? en OPENINGSTIJDEN, de overige kopje ook dezelfde kleur oranje/bruin te geven. En ik zie dat je Gastenboek en Nieuwsbrief niet in hoofdletters hebt geschreven. Stukje consistentie mis ik hier.

Openingstijden zou ik uitlijnen zodat alle tijden netjes onder elkaar staan.

Maar over het algemeen, een mooie webshop :)
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Graag feedback op nieuwe webshop in trappen

3
Welkom op het forum.

Leuke en duidelijke website: zeker een goed begin.

Ik zou wat foto's van reeds gemaakte trappen toevoegen, om te laten zien hoe jullie producten eruit zien eenmaal deze gemaakt zijn. Dit geeft meteen meer beleving dan de modeltekeningen die je nu toont.

De shop direct knoppen storen mij ook. Als je al deze knoppen wilt maken, kies dan voor een tekst als "Nu bestellen", of iets dergelijks.

Het kopje shop direct, inclusief alle trappen eronder in de footer lijkt mij overbodig.

Verder zou ik bij elk product duidelijk vermelden dat het om maatwerk gaat. Dit voorkomt problemen met het retourrecht, waarover je schrijft in je voorwaarden. De keuzes die je allemaal kunt maken met keuzevelden, kunnen namelijk de suggestie wekken dat het niet perse om maatproducten gaat...

De Over ons pagina kan nog verder worden geoptimaliseerd.

Ook mist er volgens mij een kvk nummer.

Mbt SEO is er ook nog wel wat te verbeteren.

Nogmaals welkom op het forum (altijd leuk, meer ondernemers uit het mooie Woerden). In ieder geval veel succes met je webwinkel.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.