Even voorstellen :
Bas (44 jaar)
2 kinderen en vrouw.
Ik heb het idee in mijn hoofd gehaald om een webshop te gaan beginnen.
Ben door omstandigheden afgekeurd voor mijn huidige werk en wil graag wat doen.
Waarom een webshop ?
Ik vond het vroeger al leuk om te handelen, oude troep zoeken op straat of opkopen en verkopen via de 27 mc

dat ging zo : attentie kanaal 14 (was het verkoopkanaal)...te koop aangeboden enz enz.
Ook is de laatste 10 jaar mijn interesse voor computers gegroeid. (photoshop,videobewerking)
Via marktplaats merk ik dat het verkopen me redelijk goed afgaat met goede foto,s en een leuk verhaal, dus misschien kan ik al deze eigenschappen bundelen.
Ik zit in de verkennende fase nu.
Dat houd in dat ik me inlees over alles wat er op mijn pad kan komen en wat ik allemaal eventueel moet gaan regelen.
Dropshipping is voor mij nu het meest interessant en ontdekken waar er een beetje markt voor is, daar langzaam wat voorraad van gaan aanleggen.
Ik lees me in over de KVK,belastingdienst,dropshipping,leveranciers,eigen voorraad,welke producten verkopen...en wat ik bij het UWV moet melden.
Omdat ik sinds 3 weken afgekeurd is er dus alle tijd van de wereld om dit te doen.
Om te oefenen heb ik een webshop even aangemaakt via shoppagina.nl. (1 maand gratis)
Even kijken hoe alles werkt en of het wat voor mij is.
Ik moet zeggen dat het heel makkelijk werkt en alles aanwezig is voor een leuke shop in de toekomst (lijkt wel reclame)
Nu liep ik meteen tegen een probleempje aan, ik maakte een banner met photoshop en gebruikte 2 poppetjes die ik vond op google.
Mijn zoontje zei meteen : dat zijn de poppetjes van bol.com..mag je die wel gebruiken ?
Ehhh,dat weet ik eigenlijk niet.
ik verwerkte die poppetjes dus in de banner zeg maar...
Kunnen jullie me dat uitleggen hoe dat precies werkt voordat ik in de toekomst meer creatieve plaatjes ga samenstellen:)

Dat was het voor nu wel een beetje

Ik ben dus in de verkennende fase en het zal nog wel een tijd duren voordat ik serieuze stappen ga maken, ik zal vooral veel lezen.