Name-fame-game-claim en/of Golden Circle

1
Wie is hiermee bezig geweest?
Ik ben dit nu aan het uitwerken voor mijn toekomstige site (zie ot voor voorlopige blog) en manoman, dat is best wel lastig.
Als je dit goed doet, heb je wel veel handvaten om alles aan op te hangen.

Zelf zit ik op dit moment op het volgende idee.Kan iedereen hier op schieten?
Ik refereer aan het feit dat moslims altijd hun best doen om zo goed mogelijk te leven (voor zichzelf en ook voor na de dood).
Golden circle:
WHY --> betere moslima
HOW --> steunen moslimgemeenschap (het is goed om bij een mede-moslim te kopen, in dit geval mij dus :) ), bedekt uiterlijk (beloning van God), halal/rein kopen (geen kinderarbeid of lagelonenlanden), net/verzorgd uiterlijk (goede 'reclame' voor de islam)
WHAT --> alles wat ik verkoop (hoofddoek, hoofddoekpennen, verzorgingsproducten etc).
Shoot please! :)
http://aagjedoeken.wordpress.com/

Re: Name-fame-game-claim en/of Golden Circle

2
Deze intellectuele exercitie kan je helpen een sterk merk te bouwen. Voor een webwinkel zou ik het dichter bij de kernactiviteiten zoeken in instrumenten die je helpen meer en beter te verkopen. Een goed voorbeeld is het AIDA-model.
Wikipedia schreef:
  • A - Attention (Awareness): attract the attention of the customer.
  • I - Interest: raise customer interest by focusing on and demonstrating advantages and benefits (instead of focusing on features, as in traditional advertising).
  • D - Desire: convince customers that they want and desire the product or service and that it will satisfy their needs.
  • A - Action: lead customers towards taking action and/or purchasing.
Als je dit gaat invullen, kom je sneller uit bij wat een goede webwinkelier doet of te doen staat. Maar natuurlijk sluit het een het ander niet uit.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Name-fame-game-claim en/of Golden Circle

5
AIDA model werkt voor mij ook wel altijd goed.

Pas wel op dat je niet te veel in een naam zoekt. Een naam moet op de eerste plaats gewoon catchy, herinnerbaar (vindbaar?) en duidelijk zijn zodat mensen op je website komen. Vervolgens kun je met huisstijl, over ons pagina etc je filosofie gaan uitleggen. Dat hoeft nog niet met de naam.
Nu op mijn weblogs: