Sociale media

1
Ik begrijp best dat sociale media goed is om aan klanten te komen en hoger te geraken in Google.

Eerst was ik van plan zowel een blog als facebook als twitter te gaan bijnemen.
Maar nu begin ik te twijfelen, want als ik iets doe wil ik het goed en uitgebreid doen.

Twitter zie ik niet echt zitten voor mijn branche (handgemaakte/ecologische houten gadgets en speelgoed- beperkt aanbod, dus niet zo dikwijls nieuwe artikelen), dus die zou het eerste afvallen.

Dan zit met een blog met wordpress of facebook.
Persoonlijk zou ik alleen facebook willen nemen en dan hier wat meer energie insteken.
Op facebook kan je toch +/- hetzelfde als op een blog, of niet?
En wil eigenlijk mijn doelgroep zoveel mogelijk samenbrengen op 1 site. (om te discussiëren over de producten en aanverwante zaken)Lijkt me ook plezanter voor de klant.

Hoe ervaren jullie twitter, facebook en een blog?
Vind je ze alle 3 noodzakelijk?

Re: Sociale media

3
Je kan je wordpress heel eenvoudig koppelen aan twitter. Als je een nieuw artikel geschreven hebt dan komt er op twitter automatisch een update dat er een nieuw artikel is.
Ook kan je op twitter vertellen over hoe de artikelen gemaakt zijn en dergelijk. Twitter hoeft niet alleen voor 'nieuwe' dingen te zijn.

Re: Sociale media

4
Als jij je artikelen (voor een deel?) zelf gaat maken dan is een blog natuurlijk juist ideaal. Voor de meeste doorsnee webshops is het altijd moeilijk weer iets interessants te vinden om over te lullen en ik weet ook niet of blogs daar nou echt veel aan bijdragen. SEO technisch misschien, maar dat kan je volgens mij ook anders doen.

Iemand die zelf zijn spullen maakt, heeft veel om over te vertellen. Je zou het heel uitgebreid kunnen maken door te bloggen met stap voor stap blogjes over hoe je iets gemaakt hebt met foto's of tekeningen etc. Je kan het zo uitgebreid doen als jezelf wilt natuurlijk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Sociale media

5
Wouter Hol schreef:Je kan je wordpress heel eenvoudig koppelen aan twitter. Als je een nieuw artikel geschreven hebt dan komt er op twitter automatisch een update dat er een nieuw artikel is.
Ook kan je op twitter vertellen over hoe de artikelen gemaakt zijn en dergelijk. Twitter hoeft niet alleen voor 'nieuwe' dingen te zijn.
Voor Facebook geldt hetzelfde. Wordt ook doorgegeven aan twitter.

Wij maken geregeld gebruik van Facebook omdat een groot deel van onze doelgroep daarop zit.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Sociale media

6
Denk ook wel dat ik een blog goed kan vullen, omdat ik zelf ontwerp en maak (+ ecologisch en duurzaam aspect).
Maar als ik kijk naar mijn concurrenten (zitten in Amerika)
Dan zie ik dat ze vooral feedback krijgen via hun facebook en minder via hun blog.

zal nog eens goed nadenken of ik zowel blog als facebook zal doen.



Wat twitter betreft, vind toch dat er meestal onzin opstaat, snap eigenlijk niet dat mensen het lezen :-)

Re: Sociale media

7
Nou ik snap helemaal niks van alle social media.. maar dan ook weer wel als ik naar de mensen kijk tegenwoordig. Met de komst van de GSM is iedereen zichzelf rete-belangrijk gaan vinden. Maar da's weer een andere discussie. ;)

Je kunt makkelijk je facebook combineren met een WP blog. Gewoon op je blog heel uitgebreid praten en je facebook gebruiken om "snel" de boodschap neer te zetten dat je weer een leuke blog hebt gemaakt (met link natuurlijk).

Re: Sociale media

8
veke schreef: Wat twitter betreft, vind toch dat er meestal onzin opstaat, snap eigenlijk niet dat mensen het lezen :-)
Dat klopt. Had een tijdje terug een onderzoek gelezen waarin stond dat 90% van de twitter berichten nooit gelezen wordt. Ik kan alleen de bron zo snel niet terug vinden.
Twitter is ook niet bedoelt om met 1 bericht gelijk 5 sales binnen te halen. Via twitter kan je mensen die geïnteresseerd zijn in jouw of in jouw winkel op de hoogte houden en je moet het dus meer als een milde vorm van klantenbinding en branding zien ipv. een verkoopmethode.

Re: Sociale media

9
wel is het zo dat twitterberichten ontzettend goed geïndexeerd worden.

Als ik voor 1 van de webshops een twitterbericht stuur met een link heb ik direct een stuk of wat spiders in de shop en het twitteraccount van de webshop komt weer een paar plekjes hoger in de ranking.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Sociale media

10
WP kun je doodsimpel verbinden aan Twitter en Facebook. Op die manier heb je, zonder een klik extra, twee extra meldingen van een blog wat geplaatst is.
Ik merk dat ik via mijn FB verhoudingsgewijs veel views krijg als er op staat dat ik weer gepost heb. Ook heb ik al een paar twitteraars die mijn aagjedoeken-tweets volgen.
http://aagjedoeken.wordpress.com/