Nieuw op dit forum.

1
Goeiemiddag,
Ik ben hier nieuw op dit forum. Ik ben al een ganse tijd bezig met mij voor te bereiden om een E-commerce op te starten in België (en omstreken). Ik ben op zoek naar mensen die mij daarbij willen helpen. Ik ben reeds zelfstandige in een gans andere branche, maar wens nog deze E-commerce bij te nemen. De branche waar ik nu al 22 jaar in zit zijn auto's en alles wat zich daarrond bevindt. Ik ben er nog niet goed uit of ik in deze branche een E-business zou beginnen of in gans iets anders. In mijn eigen branche is het moeilijk om iets te beginnen in E-commerce. Daarom wil ik jullie allen bij deze eens jullie mening vragen. Ik heb een opleiding genoten als etalagiste-publiciteit. Ik had dit altijd graag gedaan, maar doordat mijn ouders geen opvolgers haddden om hun zaak verder te zetten ben in in de autobranche terechtgekomen, m.a.w. ik ben er in geboren. Daarbij heb ik ook boekhouden enz... gedaan alsook bedrijfsbeheer. Ik werk al gans mijn leven in de autobranche en ken dus ook een auto van kop tot teen. Nogthans zou ik graag in een gans andere branche iets starten, namelijk in de mode. Omdat mode mij altijd geïnteresseerd heeft, zou ik dit misschien alsnog willen bijnemen. Een joint venture zie ik ook wel zitten. Graag jullie mening aub.
Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Re: Nieuw op dit forum.

2
Leuk. Ik heb misschien wel interesse. Vind de Gans geweldig en ken er inderdaad nog geen webshop in dus ehh.... 'Gouden ei' gevonden denk ik.

Maar even serieus. Hoe zie je dit voor jezelf voor je? Je verwacht hier dat iemand zomaar zaken gaat doen met iemand die zegt de branche, product en markt nog niet te kennen?

Los daarvan ben je natuurlijk zeer welkom op dit forum om dat verder vorm te gaan geven. Mocht je nog geen haast hebben met je concept dan kom er via de berichten op dit forum t.z.t. ongetwijfeld uit. Welkom!
Nu op mijn weblogs:

Re: Nieuw op dit forum.

3
Dirkjan schreef:Leuk. Ik heb misschien wel interesse. Vind de Gans geweldig en ken er inderdaad nog geen webshop in dus ehh.... 'Gouden ei' gevonden denk ik.

Maar even serieus. Hoe zie je dit voor jezelf voor je? Je verwacht hier dat iemand zomaar zaken gaat doen met iemand die zegt de branche, product en markt nog niet te kennen?

Los daarvan ben je natuurlijk zeer welkom op dit forum om dat verder vorm te gaan geven. Mocht je nog geen haast hebben met je concept dan kom er via de berichten op dit forum t.z.t. ongetwijfeld uit. Welkom!
Bedankt om mij te verwelkomen.

Ja, "gans" anders wordt bij ons in België veel gezegd, dit betekent hetzelfde als "helemaal" iets anders. Ik ga mijn woordenschat moeten aanpassen als ik hier nog veel schrijf op deze site!

Het is inderdaad niet superdringend, maar ik wil er toch werk van maken. Ik ga uw goeie raad opvolgen en de berichten die hier staan goed bekijken.

Misschien blijf ik wel in mijn eigen branche, wie weet, t'zal niet gemakkellijk zijn, maar als ik mijn tijd neem en goed uitkijk zal dit misschien lukken.
Gr.

Re: Nieuw op dit forum.

4
Mobyke schreef:Ja, "gans" anders wordt bij ons in België veel gezegd, dit betekent hetzelfde als "helemaal" iets anders. Ik ga mijn woordenschat moeten aanpassen als ik hier nog veel schrijf op deze site!
Voor ons hoef je dat niet te doen. Wij verkopen je niets. We zijn net als jou, ook ergens naar op zoek. De reden dat ik het noemde was meer dat ik (het zelf eigenlijk wel leuk vind en) denk dat 'hoe je over komt' bijzonder veel invloed heeft op wie er met je samen wil werken.

Als je veel spreektaal gebruikt en heel open beschrijft dat je zelf enorm zoekende bent, is de kans klein dat iemand die nu echt ambitieus een project op wil zetten, snel met je in zee zal gaan. Dat is alles. Ik raad je aan een ondernemingsplan voor jezelf te schrijven. Wat wil je nu écht en wie heb je daar nu écht voor nodig?
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.