Op zoek naar geschikt verpakkingsmateriaal

1
Hallo,

Momenteel verkoop ik in mijn webshop posters welke simpelweg in een koker kunnen worden verpakt en kunnen verzonden. Nu wil ik ook schilderijen bij mijn assortiment toevoegen, alleen zit ik met het probleem: Het verpakkingsmateriaal

Ik kan nergens geschikte adressen op het internet vinden om schilderijen te versturen, misschien dat mensen hier wellicht ervaringen hebben met bepaalde bedrijven. Dan hoor ik dat graag.
De afmetingen zijn 60x110x10 en 80x110x10.
En wat zouden jullie aanraden om zo verpakking mee te vullen? Aangezien het wel goed stevig moet zitten.

Alvast bedankt.

Re: Op zoek naar geschikt verpakkingsmateriaal

2
Ik denk wel dat je in een duur verpakkingssegment komt. Zeg eens 15 a 20 euro per verpakking dat is dan wel inclusief vulling. De prijs is ook nog eens heel erg afhankelijk van de hoeveelheid dozen.

Is je schilderij echt die afmeting of is dit de doosmaat die je wilt? Want dan wordt het verhaal weer anders.

Op http://www.dozen.nu/ kun je zelf een maat invoeren, voor dozen van perfect pak!. Deze maken ze dan op de maat die jij wenst.

Als ik jouw maten invoer en dikke dubbelgolf invoer zit je op een doos van 9.55 euro bij 50 stuks. Als je er maar 10 wilt ga je al richting de 30 euro per doos. Hier moet de vulling nog bij.

Als vulling moet je denk ik meer denken aan 'grote' luchtkussen folie, geen losse vulling. En extra verstevigende hoeken.

Meeste mensen kennen wel de standaard noppen folie, deze is echter ook in grote versies te krijgen, zelfs met luchtzakken. Ik kan ze snel even geen grotere vinden dan noppen van 25 x 8 mm. klik = Rajapack

Ik denk trouwens dat dit topic verplaatst zal worden naar Producten & Leveranciers.

Re: Op zoek naar geschikt verpakkingsmateriaal

3
Bedankt voor je reactie & tip. Ik heb inderdaad even berekend en zal zo minimaal op €15 á 25 euro zitten wat erg kostbaar is. Het zal alleen goedkoper worden als ik er echt heel veel bestel, maar dit is helaas niet te doen nog momenteel.

Ik ga maar even wat offertes aanvragen bij verschillende leveranciers, wellicht dat er nog een goedkopere oplossing tussen zit.

Re: Op zoek naar geschikt verpakkingsmateriaal

4
Ik heb hetzelfde probleem gehad met panelen. Ik heb dit als volgt opgelost:

Ik liet platen zagen (gewoon bij de bouwmarkt) van hardboard. Net een cm groter dan de omtrekt van het te versturen paneel. Ik had vaste maten dus ik kon e.e.a. op voorraad laten zagen. Dit materiaal kost niet veel.
Ik pakte het paneel in met noppenfolie. Flink ruim waarbij ik bij de hoeken en randen wat meer ruimte liet. Dit tapete ik vast zodat je bij de randen een extra bescherming hebt.
Hier ging een hardboard plaat onder en op en dit tapete ik opnieuw. Door de ruimte omtrek valt dit over de omtrek van het paneel heen.
DIt geheel pakte ik in bruin pakpapier en dat ging weer in een plastic pvc (of iets dergelijks) zak.
Dit ging goed, maar het kost wel even tijd maar wel een stuk goedkoper.

Als het budget het toelaat en de ruimte kun je op een gegeven moment verpakkingen op maat laten maken ( meestal met een afname van minimaal 1000 stuks) De boekverpakkingen zeg maar.

Je zou info kunnen halen bij combiframe. Zij verkopen canvasartikelen. Zij kunnen je hier vast in adviseren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Op zoek naar geschikt verpakkingsmateriaal

5
Heb een offerte gekregen waar een stuk betere prijzen op staan dan hierboven vermeld in het topic, dus ga hier een sample aanvragen en testen met opvulmateriaal en kijken hoe goed dit gaat.

Wat jij zegt Esther is ook een slim idee wellicht, als ik écht geen verpakkingsmateriaal kan vinden, ga ik dit misschien wel uitzoeken. Thanks voor de tip:)

Re: Op zoek naar geschikt verpakkingsmateriaal

6
Prijzen die ik gaf waren slechts een voorbeeld bij een klein aantal, na een korte zoektocht.

Natuurlijk kan het ook veel goedkoper, ik koos echter wel voor 7mm dubbelgolf, heb jij dat ook in je offerte? Veel grote verpakkingen zijn namelijk gewoon heel erg slap, dat in combinatie met een losse vulling gaat niet werken. De doos gaat dan 'uitbuiken' als hij rechtop wordt gezet, houdt hier wel rekening mee.

Er zijn meer bedrijven zoals Perfect Pak! die gewoon de doos maken op de maat die jij wilt. Succes. En graag zouden we jouw uiteindelijke oplossing horen.

Re: Op zoek naar geschikt verpakkingsmateriaal

7
Het is alweer een maand later en misschien heb je al een goede oplossing gevonden. Anders wil CiRoPack nog graag met je meedenken. Wij produceren in eigen fabriek verpakkingen in alle mogelijke formaten en kwaliteiten. Je kan even kijken op onze site (http://www.ciropack.nl) en natuurlijk ook rechtstreeks contact met ons opnemen (tel 072-5320006).

Re: Op zoek naar geschikt verpakkingsmateriaal

9
Heuts schreef:Vraag anders een gratis catalogus aan bij RajaPack & Topa verpakkingen.
Ze hebben ook een website en ook ik kan hier de genoemde dozen niet vinden.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: Op zoek naar geschikt verpakkingsmateriaal

10
Misschien kan het bedrijf waar ik werk je helpen. probeer eens http://www.dozencentrale.nl. Basisassortiment staat op het web, niet duur en prima leverancier! Ik weet zeker dat we posterwikkels hebben. Gewoon kijken op de maat of even bellen?
.•:*¨`*:•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ.•:*¨`*:•
http://www.dozencentrale.nl/nl/
860 maten, 1.700.000 dozen op voorraad. Nieuw, partij of gebruikt, altijd wel een passende oplossing!

Re: Op zoek naar geschikt verpakkingsmateriaal

12
Hallo,
Ik had SIRA al prive een antwoord gestuurd, maar ik maak graag reclame dus; Zeker leveren wij landelijk uit. Regionaal rijden we zelf weg.
Wij hebben op onze site een calculator waar je de minimale binnenmaten invult van de gewenste doos, en de maximale maat. Hierna kun je zien wat er uit voorraad leverbaar is je kunt ze eventueel direct bestellen. Zit de gewenste maat er niet bij, dan zou het ook kunnen dat wij je verder kunnen helpen met een doosje uit de voorraad die wij voor voor diverse klanten op voorraad houden. Om jullie een beeld te geven; we hebben op dit moment 851 verschillende maten op voorraad (totale voorraad aantal 1.768.000)
We leveren al aan vele webshops in de regio, maar we leveren door heel Nederland, ook als je 23 doosje nodig hebt!!

Groeten,
Edo Boers
.•:*¨`*:•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ.•:*¨`*:•
http://www.dozencentrale.nl/nl/
860 maten, 1.700.000 dozen op voorraad. Nieuw, partij of gebruikt, altijd wel een passende oplossing!