Re: Twitter voor je shop?

2
Voor zover ik weet is social media / social marketing een goed middel om klanten te binden, leuke insights te geven en wellicht te laten participeren in acties (prijsvragen of iets in die trant).

Dus geen goed acquisitie middel. Er is al veel onderzoek gedaan naar social marketing, zoek daar eens naar. Dirk Jan schrijft hier volgens mij ook wel eens over in zijn weblog.

Re: Twitter voor je shop?

3
Twitter is:
- Laagdrempelig (voor de mensen die eindelijk door hebben wat voor hen het nut kan zijn)
- Helpt in Google
- Snel (direct)
- Gemakkelijk te meten
- Goedkoop
En verder gewoon een vorm van communicatie. Het gaat niet om het medium maar om het bericht (en mogelijk het bereik). Dus kan ook voor acquisitie in worden gezet. @DellOutlet heeft bijv. anderhalf miljoen mensen die dagelijks de laatste aanbiedingen lezen. Dat levert miljoenen op.

Voor Amberalert is vooral de snelheid van belang. In een kwartiertje kunnen ze zo twee miljoen mensen bereiken. Dat kan in Nederland anders alleen tijdens Boer zoekt Vrouw op TV.

Voor politici is het laagdrempelige juist geweldig. Ze kunnen in vijf minuten een normale NL-er antwoorden op een serieuze vraag. Zo is de politiek bereikbaarder geworden.

Sommige bedrijven gebruiken het als webcare. Een manier om hun online reputatie en merkwaarde op peil te houden.
Nu op mijn weblogs:

Re: Twitter voor je shop?

4
Sociale media is inderdaad een topmanier om klanten op te hoogte te houden van updates. Zelf gebruik ik ook facebook & twitter voor mijn webshop en ik moet zeggen dat het ook leuk is om te doen. Je behoud contact met klanten en dat is het belangrijkste! Een nieuwe klant werven is vele malen duurder dan een terugkerende klant. Het heeft mij nog niet veel opgeleverd qua omzet maar dat komt omdat het veel tijd vergt voordat je veel followers hebt of veel vrienden. Ik zou zeggen: open gewoon een account en wie weet..!?
http://www.seebuyplay.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Twitter voor je shop?

5
Ruud,

Misschien ligt het aan mij (heel goed mogelijk hoor!) maar als ik op jou twittericoontje druk, kan ik niet op 'follow' drukken wat je bij andere bedrijven wel kan.
Anders had je er nu een follower bij gehad :D

Re: Twitter voor je shop?

6
Welkom op Seebuyplay.nl de website voor al je games voor elke console. We zijn altijd bezig om de beste spellen aanbieden te voor een goede prijs. De prijs, de filmpjes en goede service zorgen ervoor dat Seebuyplay.nl jouw webshop is om je games snel en gemakkelijk te bestellen. Alle spellen zijn tweedehands wat zorgt voor de goede prijs!
....aan te bieden....

:)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Twitter voor je shop?

7
PeterPastoor schreef:
Welkom op Seebuyplay.nl de website voor al je games voor elke console. We zijn altijd bezig om de beste spellen aanbieden te voor een goede prijs. De prijs, de filmpjes en goede service zorgen ervoor dat Seebuyplay.nl jouw webshop is om je games snel en gemakkelijk te bestellen. Alle spellen zijn tweedehands wat zorgt voor de goede prijs!
....aan te bieden....

:)
Ja zag het net ook, je wordt soort blind voor dit soort typfouten op een gegeven moment.

@ Esther, ik heb al wat followers dus raar:S Ben nog een held met twitter .. iemand die even info kan geven ?
http://www.seebuyplay.nl

Re: Twitter voor je shop?

8
esther schreef:Misschien ligt het aan mij (heel goed mogelijk hoor!) maar als ik op jou twittericoontje druk, kan ik niet op 'follow' drukken wat je bij andere bedrijven wel kan.
Anders had je er nu een follower bij gehad :D
Bij mij doet 'ie het wel en nu heb je er een follower bij :lol:
StoreCore.io

Re: Twitter voor je shop?

10
Wij gebruiken het als communicatiemiddel. Men kan via Twitter vragen stellen over hun bestelling of over producten die wij verkopen. Ook knallen wij wel eens een aanbieding op Twitter. Verder houden wij via Twitter allerlei onderwerpen die voor ons van belang zijn in de gaten.

Re: Twitter voor je shop?

11
Of twitter meerwaarde heeft voor je webshop? Twee manieren om naar Twitter te kijken:
Intern gericht:
1. Wat voor product/producten verkoop je?
a. Is er iets over te vertellen? Nieuwe producten/diensten, actie's, aanbiedingen.
b. Zijn het Fast Consumer Goods? Snelle omloopsnelheid?
c. Veel terugkerende klanten? Komen je klanten op twitter, zijn ze actief op twitter.

Extern gericht:
2. Karakter van Twitter.
Twitter is een snel, vluchtig communicatie middel voor kortere boodschappen.
Kijk een welke andere winkels een twitter account hebben. wat doen zij met twitter? Waar zetten zij het voor in?
Past twitter bij de winkel? Bij de klanten. Willen klanten met/over je winkel/producten twitteren?
Je kan gericht (@naam) een bericht sturen en communiceren of je kan een boodschap zenden (zoals radio/tv)

3. twitter kan je helpen om beter te scoren in zoekresultaten

Re: Twitter voor je shop?

12
Nijtram schreef:b. Zijn het Fast Consumer Goods? Snelle omloopsnelheid?
Het zijn Fast-Moving Consumer Goods, geen "Fast Consumer Goods". En het is een hoge omloopsnelheid, geen "snelle omloopsnelheid". Maar dat weet een marketing en sales professional natuurlijk ook :lol:
StoreCore.io