Marketingplan woon en slaap webshop goed of niet?

1
Hoi iedereen

Wij hebben sinds kort onze website opnieuw laten bouwen (nog een deel in aanbouw, zie http://www.maxumshop.nl, zodat ook bijna al onze artikelen online besteld kunnen worden. Wij hebben al een bestaande realtime winkel van 4000m2 in alle soorten woon, slaap en verlichtings artikelen, dit in een outlet achtige setting.

Gezien wij onze artikelen voor goede prijzen kunnen aanbieden, willen wij dit nu ook via internet gaan doen (via de webshop) nu zou ik graag van jullie weten wat het beste kanaal of kanalen zou zijn om zo veel mogelijk gericht publiek naar onze site te krijgen. (nu hebben wij zonder internet adverteren ca 3000 bezoekers per maand, is dat veel of juist niet?)

Onze visie is om te gaan adverteren via adword, admarkt en via onze folders van onze realtime winkel. Het adverteren in adword en admarkt, willen wij dan met name doen voor artikel groepen waar wij echt sterk in zijn, zoals bijvoorbeeld, verlichting, boxsprings en teak meubelen. Ik denk dat dat beter is dan te adverteren op bijvoorbeeld de term meubelen of bedden.

Heeft iemand ervaring en tips om dit zo goed en efficient mogelijk te doen met name in de woon/slaap branch? Of misschien andere goede methode's om veel gerichte mensen naar de site te krijgen?

Graag jullie reactie,

MVG, Ferry

Re: Marketingplan woon en slaap webshop goed of niet?

2
Google heeft mooie tools om te zien of een adwords advertentie gaat werken of niet. Je kan zien wie er op bepaalde woorden adverteerd, wat het gemiddeld gaat kosten, hoe vaak je advertentie vertoont wordt en hoeveel er op geklikt gaat worden. Aan de hand daarvan kan je bepalen of adwords gaat werken.

Admarkt is ook een goede voor meubels denk ik, al zul je wel veel concurrentie hebben aan vele advertenties met meubels op MP. Daar staat tegen over dat je prima voor 5 cent per klik kan adverteren.

Verder heb ik zelf geen ervaring met marketing van meubels. Wel zie ik vaak topics voorbij komen over hoe je zo'n stoel nou verzend. Heb je daar al goed over nagedacht of hebben jullie een paar eigen chauffeurs op de weg?

PS. met "realtime" winkel bedoel je denk ik een fysieke cq. stenen winkel? "realtime" is een term uit computerspellen waar het gaat om een spel waarin de tijd verloopt.

Re: Marketingplan woon en slaap webshop goed of niet?

3
Hi Wouter

Bedankt voor je info en reactie, waar op google kan ik dat programma vinden denk je?

Ik heb al een goede oplossing voor het verzenden/transport daar ben ik uit gekomen.

Heb jij veel ervaring met adverteren op internet, heb je zelf een webshop?

En ja ik bedoelde een stenen winkel, foutje van mijn kant verkeerde term.

Groeten, Ferry
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.