Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
bbq-webshop
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2017

chargeback credit card

18 mei 2017

Wij zijn nog volop bezig met het ontwikkelen van onze website en proberen nu de keuze te maken van de juiste betaalprovider. Waar voor ons prijs/service/kwaliteit hoog in het vaandel staat.

Laatst hebben we de vakbeurs voor webshop bezocht en waar ze met zijn allen over zwijgen is de "chargeback credit card" dan vind je daar een héél summiere uitleg over, het komt er op neer dat als een klant zijn geld terugvorderd via de creditcardmaatschappij kosten aangerekend worden , de kosten zijn hiervoor niet van de poes. We hebben al bedragen gezien van 25 tot 30 euro.

Nu vroeg ik me af : is dit iets wat regelmatig voorkomt ? is hier een percentage van het aantal klanten die dergelijke terugvorderingen doen ?

deze bedragen schrikken me echt wel wat af. want ik zie niks anders dan vaste kosten, acquirekosten, ... en vooral de bedragen waar men het niet over heeft tijdens de onderhandelingen / het gesprek.

Wij zijn een Belgische webshop die in het begin zowel België als Nederland wi voorzien, maar we hebben de ambitie om internationaal te gaan.
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: chargeback credit card

19 mei 2017

Mollie is ietsjes goedkoper met €19 per chargeback. Wat je kan overwegen is om creditkaart betalingen via Paypal te laten lopen - dan vangen deze laatste de chargeback kosten voor je op.

Persoonlijk accepteren we geen creditkaart betalingen in onze winkel, maar wat je kan doen is alle betalingen met Creditkaart laten bevestigen via een code op hun telefoon + een fraude check op adres gegevens en dergelijke. Hiermee voorkom je al een hoop problemen, maar 100% garantie geeft het zeker niet. 
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: chargeback credit card

29 mei 2017

Wat je kan overwegen is om creditkaart betalingen via Paypal te laten lopen - dan vangen deze laatste de chargeback kosten voor je op.
Als de transactie voldoet aan alle voorwaarden om in aanmerking te komen voor verkopersbescherming, anders brengen ze ook €16 aan onkosten in rekening.

Of een chargeback regelmatig voorkomt is moeilijk te zeggen, veel zal afhangen van je assortiment en welk type cliënteel je er mee aantrekt. Ik heb mijn webwinkel nu 4 jaar en heb nog maar 1 chargeback gehad (afgelopen week).
 
bbq-webshop
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2017

Re: chargeback credit card

30 mei 2017

ik reken op niet teveel retouren. ik zal in mijn webshop voornamelijk bederfelijke etenswaren (kruiden en sauzen) en ook enkele accessoires aanbieden.

maar je weet maar nooit natuurlijk. Baarde me wel enige bezorgdheid omdat iedere betaalprovider hierover angstvallig de lippen stijf op elkaar houdt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: chargeback credit card

03 juli 2017

Waarom zou een klant een chargeback doen?
Ik heb dat maar 1x gehad, en dat was bij een fraude geval. De klant had besteld met een gestolen CC en de rechtmatige eigenaar liet het (logischerwijs) terugboeken.
Toen had ik nog geen 3ds secure geïmplementeerd (dus alleen cc, expiration en controlegetal zijn voldoende, met 3DS moet je ook pincode invoeren etc)

De chargeback kosten zijn hoog om jou als leverancier te dwingen gewoon goed te leveren en niet te lopen kloten.

Als je gewoon levert, waarom zou een klant dan een chargeback doen? De klant gaat bij een probleem toch altijd eerst informeren over ruil, retour, reparatie?
En voordat die kosten in rekening worden gebracht, vindt er vanuit de PSP toch eerst wederhoor plaats?