Wat viel jou op tijdens de WWVD?

1
Er zijn aardig wat mensen van het forum op de Webwinkel Vakdagen geweest. Enkelen heb ik mogen ontmoeten, vooral met Bandee, Peter en DeGoeijen even gezellig kopje koffie gedronken. Maar ik was er natuurlijk ook voor de nieuwste trends, ontwikkelingen en eigenaardigheden. Welke dingen zijn jullie zoal opgevallen?
Nu op mijn weblogs:

Re: Wat viel jou op tijdens de WWVD?

2
Opvallend vond ik dat ik en mijn collega genegeerd werden bij de stand van de Thuiswinkel Waarborg. Waarschijnlijk vanwege onze jonge leeftijd. Men had geen tijd om ons aan te spreken en vond het belangrijker om een stel pakken die het geniale idee hadden om een webshop in laptops en computers te beginnen aan te spreken.

Wel vond ik het aardig om te zien hoe Multi Safepay hun omslachtige methode van het nogmaals moeten inloggen van de klant om te kunnen betalen heeft hernoemd naar de "fast checkout procedure". Dat houdt in dat er eigenlijk niks veranderd is. Er wordt nu benadrukt dat de klant voortaan niet nog een keer hoeft in te loggen bij een andere shop die ook Multisafepay gebruikt. Dat was al echter altijd al zo.

Verder vind ik Snoobi heel interessant. Voor mij was het niet echt nieuws want wij gebruiken dat programma al langer, maar het blijft een goed verhaal. Snoobi is een zeer uitgebreid programma om de bezoekers van je site in de gaten te kunnen houden. Je kan er tegelijkertijd ook heel goed je adwords mee managen en hij vertelt je (met het uitgebreide pakket) ook welke bedrijven jouw site bezocht hebben. Je krijgt dan niet alleen de bedrijfsnaam maar ook telefoonnummers, email adressen, namen van de mensen op verschillende functies en dergelijk. Deze informatie kan je direct in je CRM programma injecteren, tezamen met welke pagina's men bekeken heeft.

Ik heb verder eigenlijk niks nieuws gezien op de beurs qua stands. Wel veel interessante mensen gesproken, dat was erg gezellig!

Re: Wat viel jou op tijdens de WWVD?

4
Nieuwe trends vrij weinig... De we love Magento hype zal dit jaar nog wel doorgaan.... Verder zie je wel steeds meer bedrijven die gegarandeerd achteraf betalen mogelijk maken voor webwinkeliers. Naast Afterpay en Klarna die hier ook op het forum al besproken zijn nu ook:
  • Cashper
    Sisow (vroeger Assurepay)
    Garantiecheque
    Buckaroo
Inderdaad wat Wouter opmerkt werd ik ook genegeerd bij veel stands... een volgende keer toch eens een A/B test doen als ik dan in pak loop of er meer aandacht is dan deze keer in spijkerbroek en overhemd (ik had potverdorie nog wel mijn schoenen gepoetst :P ).
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat viel jou op tijdens de WWVD?

5
Het viel mij inderdaad ook op, zodra je er wat jonger uitziet en niet in pak rondloopt word je niet voor 'serieus' aangezien. Tuurlijk willen die bedrijven hun tijd nuttig gebruiken maar ga dan niet af op het uiterlijk. In een kort gesprekje kun je al heel snel een beeld vormen wat voor persoon er voor je staat en of dat een potentiële klant is. Die aanpak zorgt ervoor dat mensen zoals Wouter & compagnion niet zo worden afgepoeierd.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Wat viel jou op tijdens de WWVD?

6
Ruudd schreef:Zodra je er wat jonger uitziet en niet in pak rondloopt word je niet voor 'serieus' aangezien.
Och kom op zeg. Als je een serieuze ondernemer bent met een serieuze vraag dan ga je niet tien minuten met je vinger omhoog voor een stand staan, maar stel je die vraag gewoon. Waarom moeten zij zo nodig jou aanspreken? Ondernemen is ook soms even zelf het initiatief nemen.

Ik kan me niet voorstellen dat Wouter met die houding dat bedrijf heeft kunnen opzetten. :-)
Nu op mijn weblogs:

Re: Wat viel jou op tijdens de WWVD?

7
Op zich was ik gewoon benieuwd of men mij aan zou spreken of hoe ze zouden reageren als ik gewoon aan kwam om een vraagje te stellen. Ik vind het altijd leuk om de reactie van mensen te zien als ze denken dat ik een student zou zijn en ik dan een best aardige webshop blijk te hebben.
Ik had verder eigenlijk geen prangende vraag maar wilde alleen even horen waar het logo van mijn shop nou was op de twee vlaggen die daar hingen, want ik betaal daar immers duizenden euro's per jaar voor.

Natuurlijk laat je je niet zomaar af poeieren als je wel echt wat te melden of te vragen hebt, maar dat spreekt voor zich lijkt mij. Het viel mij alleen tegen dat de standhouders zelf niet echt het initiatief leken te nemen voor mensen die geen duur pak aan hadden.

Re: Wat viel jou op tijdens de WWVD?

9
Wouter Hol schreef:Op zich was ik gewoon benieuwd of men mij aan zou spreken of hoe ze zouden reageren als ik gewoon aan kwam om een vraagje te stellen. Ik vind het altijd leuk om de reactie van mensen te zien als ze denken dat ik een student zou zijn en ik dan een best aardige webshop blijk te hebben.
Ik had verder eigenlijk geen prangende vraag maar wilde alleen even horen waar het logo van mijn shop nou was op de twee vlaggen die daar hingen, want ik betaal daar immers duizenden euro's per jaar voor.

Natuurlijk laat je je niet zomaar af poeieren als je wel echt wat te melden of te vragen hebt, maar dat spreekt voor zich lijkt mij. Het viel mij alleen tegen dat de standhouders zelf niet echt het initiatief leken te nemen voor mensen die geen duur pak aan hadden.
Je betaalt niet alleen voor je logo op wat vlaggen lijkt me ;-)
Daarnaast mag je in zekere zin blij zijn als je duizenden euros per jaar aan ze betaald:
Afbeelding



Wat mij wederom opviel is de hoeveelheid psp's. Met uitzondering van de reeds besproken achteraf-betaal-providers zie ik persoonlijk niet in wat de meerwaarde van een psp is. iDeal regel je gewoon direct via je bank, PayPal bij PayPal en dan heb je 95% al gehad..
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

Re: Wat viel jou op tijdens de WWVD?

10
De meerwaarde van PSP's is er zeker...

Eén aanspreekpartner voor alle betaalmethoden dus ook de buitenlandse... Bij de bank kan je geen Mr. Cash of GiroPay of Sofortüberweisung afsluiten voor de directe buren terwijl je dit misschien wel nodig hebt.

Verder zijn PSP's vaak goedkoper of hebben een transparante prijsstructuur waardoor je precies weet wat elke transactie kost.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Wat viel jou op tijdens de WWVD?

11
Buckaroo bijvoorbeeld is een compleet platform waar je zo'n beetje al je financien kan regelen.. Storneren van een transactie kan daar, je kan betaal-emailtjes verzenden of zelfs via de telefoon een credit-card betaling aannemen. Dat is luxe en is dus misschien iets duurder dan een 'budget psp', maar ikzelf vind dat het waard.

Re: Wat viel jou op tijdens de WWVD?

12
Buckaroo is geweldig. Wat mij opviel bij/aan de webwinkel vakdagen was onder andere de enorme drukte bij de lezing over zoekmachine optimalisatie en zoekmachine marketing. Leek mij veruit het drukstbezochte tijdstip van alle lezingen van de hele dag. Lang niet iedereen (ik schat zo'n 100 mensen) kon die presentatie bijwonen. Hier hadden ze best een grotere zaal voor ter beschikking mogen stellen.

En het stukje over "hyverteren" was ook interessant. Hier kunnen alle presentaties nogmaals terug worden bekeken: opname presentaties webwinkel vakdagen
10 redenen waarom uw webshop niet vindbaar is voor uw klanten.

Re: Wat viel jou op tijdens de WWVD?

13
helaas vallen deze informatieve dagen voor ons in de meest rustige periode van het jaar, die periode gebruiken we dan ook om er eventjes tussen uit te knijpen en te genieten van de winters omstandigheden, de gastvrijheid en de gastronomie in de alpenlanden.

Ondanks de vakantie toch leuke gesprekken gehad met een aantal locals, leuk is dan om te horen dat e-commerce overal doordringt. zelfs een wat ouder boertje is nu bezig om zijn zelfgemaakte kazen via een webwinkeltje te slijten.

ik ben de poster van de link naar de filmpjes van de presentaties zeer erkentelijk, zeer informatief ga ze in de loop van komende week bekijken.

19 en 20 april zijn wel gereserveerd voor de nieuwe opzet van de TCD dagen (http://www.de-dagen.nl/de-e-commerce-dagen-2011)