[despeelgoedmaker.nl]Graag jullie mening over mijn webwinkel

1
Hallo allemaal,

In november ben ik gestart met een webwinkel in houten speelgoed, nu zou ik graag eens willen dat er iemand met een frisse kritische blik naar mijn webwinkel kijkt en aan kan geven wat er eventueel aan veranderd zou kunnen/moeten worden.
De meeste vinden de webwinkel wel mooi en zo maar dat zijn familie en vrienden en mijn ervaring is dat die alles mooi vinden wat je doet :D
Ik weet dat je na 3 maanden online nog niet te veel kunt verwachten maar ik krijg ook haast geen bezoekers en deze zijn na 2 seconden weer weg.

Alvast bedankt voor jullie reacties

http://www.despeelgoedmaker.nl

Re: Graag jullie mening over mijn webwinkel

2
Wat ik mis bij het openen van je webwinkel is een uitleg wat jullie leveren en wie jullie zijn. Dit is wel te vinden in het menu rechtsonder, maar ik denk dat het beter werkt wanneer je dat direct ziet.
Leuke artikelen, en ik neem aan dat het assortiment nog uitbreidt?
Handgemaakt heeft natuurlijk een meerwaarde, maar of het daardoor ook te duur is?
Succes!
http://www.glazensieraad.nl

Re: [despeelgoedmaker.nl]Graag jullie mening over mijn webwi

3
De foto's op de homepage zijn te klein. Mooi houten speelgoed verkoop je met mooie foto's. Ze nodigen niet uit tot doorklikken, weg bezoeker.

"Aanbiedingen" als tweede keuze in de hoofdnavigatie is een belangrijke blikvanger. De rubriek is echter leeg. Hier is niets te vinden, weg bezoeker.

De naam "De Speelgoedmaker" belooft dat je het houten speelgoed zelf maakt. Daarover is echter helemaal niets terug te vinden. Weg bezoeker. Sommigen zullen ook denken dat handgemaakt speelgoed per definitie duur is. Opnieuw weg bezoeker.

De productbeschrijvingen zijn soms te veel intern productgericht op fysieke eigenschappen. "Gemaakt van essenhout, esdoorn en eikenhout" en "zus-en-zo cm lang, breed en hoog". Met speelgoed moet gespeeld kunnen worden. De teksten zou ik daarvoor wat meer extern klantgericht schrijven. Wat hebben kinderen eraan en waarom moeten ouders of grootouders dit artikel kopen.

Je laat voorraden zien (prima), alleen is je assortiment erg klein en heb je meestal maar 2 of 3 exemplaren op voorraad. Daarmee is voor kopers al gauw duidelijk dat dit een hele kleine webwinkel is. Dat kan ze afschrikken.

"Uw IP-adres is ..." in de footer zou ik vervangen door je bedrijfsnaam, adres, KvK-nummer en contactgegevens.

De verzendkosten worden te laat weergegeven. Alle kosten, waaronder verzendkosten en transactiekosten, moeten duidelijk zijn voordat je een klant laat afrekenen. Aangezien in het winkelwagentje niet duidelijk is wat je nu precies moet gaan betalen, zullen bezoekers ook hier afhaken.

Je moet minstens één mogelijkheid voor achteraf betalen aanbieden. Dat kan een levering onder rembours zijn, maar die gaat helaas verdwijnen. Alternatieven zijn vragen om een aanbetaling van niet meer dan de helft of contant betalen bij afhalen.

Verder spreekt de lay-out me niet zo aan, maar dat is een kwestie van smaak. Het feloranje van een prijsvechter zou ik vervangen door neutralere aardekleuren die dichter bij hout als natuurproduct liggen.
StoreCore.io

4
Dus als ik het goed begrijp, maak je het zelf.
Als dat zo is, dan zou ik zeker meer proberen te vertellen over de kwaliteit tov. "made in China".
En over je achtergrond zelf (opleiding/kennis over hout)
Zodat je je meerprijs kan verantwoorden.

Een ander vraagje, hoe kom je eigenlijk aan CE-markering, kost dat niet hopen geld?
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Beste Will en Ward
Bedankt voor de reacties tot nu toe, zijn zeer duidelijk en ben er blij mee.

Heb bewust gekozen voor geen tekst op de homepage omdat als ik zelf wat koop ik liever gelijk de producten zie, maar zal er toch eens over gaan nadenken. Het assortiment wordt zeker uitgebreid ben er druk mee bezig.
De foto's op de homepage zijn te klein. Mooi houten speelgoed verkoop je met mooie foto's. Ze nodigen niet uit tot doorklikken, weg bezoeker.
zal eens kijken of ik 2 ipv 3 fotos naast elkaar zet dan worden ze wat groter, en mischien toch maar een fotograaf inhuren.

Met de aanbiedingen ben ik bezig om daar iets van te maken hetzij geen verzendkosten of korting etc .
De productbeschrijvingen zijn soms te veel intern productgericht op fysieke eigenschappen
Met de productbeschrijving heb je denk ik wel gelijk, de gedachte erachter was om mensen te laten weten waar het van gemaakt is en hoe groot het was, heb mischien iets te veel door mijn eigen bril gekeken.
Je laat voorraden zien (prima), alleen is je assortiment erg klein en heb je meestal maar 2 of 3 exemplaren op voorraad. Daarmee is voor kopers al gauw duidelijk dat dit een hele kleine webwinkel is. Dat kan ze afschrikken.
Dat mijn assortiment klein is dat klopt, daar ben ik me van bewust, ben dus ook druk bezig om nieuwe artikelen uit te werken, maar dit is een tijdrovend werk, maar ik probeer iedere week of 2 weken een nieuw product klaar te hebben en deze online te zetten, dus het gaat wel groeien
Uw IP-adres is ..." in de footer zou ik vervangen door je bedrijfsnaam, adres, KvK-nummer en contactgegevens.
ga ik volgende week meteen laten veranderen
De verzendkosten worden te laat weergegeven. Alle kosten, waaronder verzendkosten en transactiekosten, moeten duidelijk zijn voordat je een klant laat afrekenen. Aangezien in het winkelwagentje niet duidelijk is wat je nu precies moet gaan betalen, zullen bezoekers ook hier afhaken.
ga ik mee aan de slag om te zien hoe dit anders/duidelijker kan
Je moet minstens één mogelijkheid voor achteraf betalen aanbieden. Dat kan een levering onder rembours zijn, maar die gaat helaas verdwijnen. Alternatieven zijn vragen om een aanbetaling van niet meer dan de helft of contant betalen bij afhalen.
ga ik aan werken
Verder spreekt de lay-out me niet zo aan, maar dat is een kwestie van smaak. Het feloranje van een prijsvechter zou ik vervangen door neutralere aardekleuren die dichter bij hout als natuurproduct liggen.
Is inderdaad een kwestie van smaak, wilde een rustige overzichtelijke site, is het wel geworden denk ik maar je hebt gelijk het kan nog wel iets opgeleukd worden, gaan we eens even over nadenken.
Een ander vraagje, hoe kom je eigenlijk aan CE-markering, kost dat niet hopen geld?
Heb vorig jaar in groningen een cursus ce-markering gevolg en kan dit nu zelf toepassen, is wel even werk maar je bespaart je zelf € 500 per artikel.
En de Nen71 normen kun je tegen betaling downloaden.

6
Als je een jonge webshop hebt zoals jij (en ik) hoef je echt niet per definitie blij te zijn met weinig bezoekers & hoog bouncepercentage en korte tijd op je site. Waarschijnlijk zijn de bezoekers die jij krijgt niet de mensen die je op je site wilt hebben. Je bent een vakman, anders kun je dit soort producten niet maken! Laat dat je klanten ook weten, vertel bijvoorbeeld over je ervaring met houtbewerking enz. enz. Dit zijn punten waar jij extra op kunt scoren t.o.v. van grote speelgoedwebshops. Je website is beetje té basic, tuurlijk is simpel goed maar dit nodigt niet echt uit. Ik denk dat je met wat simpele aanpassingen de site een stuk levendiger kunt maken!
http://www.seebuyplay.nl

7
Ruudd schreef:Als je een jonge webshop hebt zoals jij (en ik) hoef je echt niet per definitie blij te zijn met weinig bezoekers & hoog bouncepercentage en korte tijd op je site.
Het bouncepercentage of weigeringspercentage moet je ook bij een niet-zo-jonge webwinkel met een korreltje zout nemen. Wij trekken voortdurend stijgende aantallen bezoekers uit Noord-Amerika, het voormalige Oostblok en het Verre Oosten. Alleen ... die belanden op een Nederlandstalige webwinkel en verhogen zo het bouncepercentage met de Back-knop in hun browser.

Daarvan zou ik vooral niet wakker liggen. Zolang de orders maar gestaag toenemen, is een stijgend weigeringspercentage slechts een bijwerking van een site die steeds beter vindbaar is.
StoreCore.io

8
Waarschijnlijk zijn de bezoekers die jij krijgt niet de mensen die je op je site wilt hebben
Klopt, weet inderdaad de juiste klanten nog niet te vinden, zijn meestal verdwaalde surfers denk ik.
Je bent een vakman, anders kun je dit soort producten niet maken!Dit zijn punten waar jij extra op kunt scoren t.o.v. van Laat dat je klanten ook weten, vertel bijvoorbeeld over je ervaring met houtbewerking enz. enz.
oke, maar zullen klanten hierop zitten te wachten als ik wat vertel over mijn ervaringen met houtbewerking, is een goed idee daar niet van, heb het zelf ook overwogen toe we de site gingen bouwen maar was bang dat we daardoor een te oubolige uitstralling zouden krijgen, maar zal mijn geachte er eens over laten gaan.
Je website is beetje té basic, tuurlijk is simpel goed maar dit nodigt niet echt uit. Ik denk dat je met wat simpele aanpassingen de site een stuk levendiger kunt maken!
was ook de bedoeling om het een beetje basic te houden, vind het nu zelf ook wel een beetje te basic, vandaar ook dat ik hier deze vraag gepost heb, om vandaar uit weer verbeteringen te kunnen toepassen, ben dus ook zeer blij met deze op-en aanmerkingen.

9
janv65 schreef:oke, maar zullen klanten hierop zitten te wachten als ik wat vertel over mijn ervaringen met houtbewerking, is een goed idee daar niet van, heb het zelf ook overwogen toe we de site gingen bouwen maar was bang dat we daardoor een te oubolige uitstralling zouden krijgen, maar zal mijn geachte er eens over laten gaan.
Absoluut doen! Dit is je unique selling point (USP).

Houten speelgoed vind je overal, bij webwinkels op internet en in reguliere speelgoedwinkels. Het is zelden bijzonder en nooit uniek.

Als je houten speelgoed echter zelf maakt, dan heb je in Nederland een vrijwel unieke concurrentiepositie. Die kun je, anders dan al die andere verkopers van houten speelgoed, uitbuiten met een unieke "customer experience". Laat zien dát het speelgoed handgemaakt is. Laat zien hóé je het speelgoed maakt. Vertel waarom je bepaald speelgoed maakt. Vertel waarom bepaald speelgoed uniek op de wereld is. Noem maar op.

De site moet daarop aansluiten. Nu is het veel te veel dertien in een dozijn. De insteek "uniek" en "handgemaakt" ontbreekt. Dat houtbewerking een klassiek ambacht is, betekent nog niet dat de site oubollig wordt als je dat duidelijk in beeld brengt. Naast foto's van het eindproduct kun je gerust foto's van de productie tonen.

Nu doet je site onder voor webwinkels die niets anders doen dan dozen schuiven met houten speelgoed uit een groothandel. Dat is eeuwig zonde en een gemiste kans.
StoreCore.io

10
inderdaad foto's van de draaibank... van de 'meester' aan het werk. Van mij part een aparte blog erbij met een rss feed naar de webwinkel waarin je per post een stukje beschrijft van de werkzaamheden.

Vertel over de moeilijkheden die je tegen kwam bij het maken van het stuk speelgoed. Hoe heb je het opgelost.

Met andere woorden maak duidelijk dat het om een stukje vakmanschap gaat. Dat geeft meerwaarde en een stuk beleving bij de klant waardoor de gun factor ook groter word.

Misschien staat er wel eenzelfde trein bij de concurrent goedkoper op de site alleen die is made in china en mensen gunnen jou dan de omzet.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl