Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
thegreatest
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 januari 2018

Verzenden vanuit België

05 januari 2018

Hallo iedereen!

Na een lange zoektocht, stel ik hier mijn vraag.
Ik ga een bestaande Nederlandse webshop overnemen, maar ik woon in België.
Op zich levert dit geen problemen op. De bestaande klanten zijn voornamelijk Nederlanders, maar ook Belgen.

Ik heb al eindeloos lang gezocht naar goedkope verzendoplossingen, maar ik lijk er geen te vinden.
Ik lever ongeveer 50 pakketten af per maand.
Via sendcloud is de verzending nog steeds ongeveer €5 per pakket.

Concreet: ik zoek een goedkope verzendoplossing, zowel naar België als naar Nederland.
 
tazzmain
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 januari 2014
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Verzenden vanuit België

27 januari 2018

Op basis van het aantal te versturen pakketten is €5.00 een nette prijs.
En al helemaal van NL naar BE...

Met alle respect,wat had je gedacht te gaan betalen voor verzending?
Goed gereedschap hoeft niet duur te zijn: https://www.lowbudgets.nl
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Verzenden vanuit België

28 januari 2018

5 is idd niet duur hoor.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Verzenden vanuit België

28 januari 2018

Als ik pakketten verzend binnen NLD ben ik al blij met de 5,49 via shops united (ik draai op pakketten ook klein volume). Verstuur ik naar Belgie is dat al 8,75. Ex btw uiteraard.
Kan het via de brievenbus dan kan je goedkoper uit zijn. Maar lager dan 5,00 voor een pakket? Dan moet je op zoek naar iets zoals UPS (voorheen Kiala) maar dat is dan dan van servicepunt tot servicepunt).
Of een behoorlijk groot volume draaien.
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Verzenden vanuit België

28 januari 2018

Zeker niet duur. Kijk wel even wat de voorwaarden zijn (bijv. hoeveel verzendmomenten?).
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Verzenden vanuit België

29 januari 2018

Vergeet niet dat Sendcloud per 15 februari hun tarieven zal verhogen. Vergelijk de tarieven eens met Sendr, zal niet veel verschillen, maar alle beetjes helpen.
 
Harry-v
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 juli 2018

Re: Verzenden vanuit België

16 juli 2018

Vergeet niet dat Sendcloud per 15 februari hun tarieven zal verhogen. Vergelijk de tarieven eens met Sendr, zal niet veel verschillen, maar alle beetjes helpen.

Voor Belgische webwinkels die handelen onder klein bedrijf met btw vrijstelling:
- sendcloud maakt geen facturen met btw voor Belgische klanten, enkel met 0% btw verlegging, wat voor de Belgische btw regels niet toegestaan is.
- Myparcel deed dit de laatste maanden ook, maar heeft sinds deze week ook een Belgisch btw nummer waardoor dit probleem nu opgelost is.
- Sendr is sinds vorige week overgenomen door myparcel, wat jammer is want zij boden verzending via verschillende verzenders aan terwijl myparcel enkel met bpost werkt.
 
Crni
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 juli 2018
Contacteer:

Re: Verzenden vanuit België

27 juli 2018

5 euro via Sendcloud is schappelijk, wij gebruiken het ook, mede dankzij de makkelijke intergratie met de webshop. 

Je zou ook kunnen kijken om je pakketten direct via DHL Parcel zelf te versturen, je moet dan wel elke bestellinghandmatig invoeren, kijk op DHL Parcel tarievenJe kan goedkoper dan de 5 euro uitkomen mits je de bestelling naar een DHL afhaalpunt laat bezorgen, dan betaal je 4 euro (incl BTW) in Belgie en 7 euro (incl btw) naar heel Benelux.
...
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht