Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
thetankgirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 november 2012

Populariteit betaalmethoden België

21 februari 2018

Goedemorgen,
Wij hebben een webwinkel in Nederland, maar we hebben ook een flink aantal Belgische klanten. Nu hebben wij alleen Bancontact als betaalmethode (en creditcards), maar onze PSP gaf aan dat we nog 3 andere methoden konden aanzetten, namelijk:
  • Belfius
  • KBC
  • ING Home Pay
Onze vraag is: hoe populair zijn deze methoden? Vooral Belfius is qua fee best prijzig, is dat het waard? 

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Populariteit betaalmethoden België

21 februari 2018

Ik zou toch wel aanraden om ze te gebruiken, ikzelf gebruik ook KBC en Belfius als betaalmethode en samen maken ze ongeveer 25 tot 30% van de betaaltransacties.Betalen via je eigen bank geeft veel meer een vertrouwde indruk.
Begrijp alleen niet goed waarom Belfius duurder zou zijn? Belfius is voor de PSP juist goedkoper dan Bancontact.
 
thetankgirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 november 2012

Re: Populariteit betaalmethoden België

22 februari 2018

Ik zou toch wel aanraden om ze te gebruiken, ikzelf gebruik ook KBC en Belfius als betaalmethode en samen maken ze ongeveer 25 tot 30% van de betaaltransacties.Betalen via je eigen bank geeft veel meer een vertrouwde indruk.
Begrijp alleen niet goed waarom Belfius duurder zou zijn? Belfius is voor de PSP juist goedkoper dan Bancontact.
Dankjewel voor je antwoord! We gaan ze maar alledrie aanzetten. Geen idee waarom het duurder is, wij zitten bij MultiSafePay. Misschien omdat we in Nederland gevestigd zijn? 
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Populariteit betaalmethoden België

22 februari 2018

Heb geen idee wat je nu betaald bij MultiSafePay, maar kijk eens bij Mollie of het niet eventueel voordeliger is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
MartijnvdBeek
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 augustus 2013
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Populariteit betaalmethoden België

04 oktober 2018

Volgorde populariteit mij bekend uit diverse shops betalingen uit België: Bancontact, KBC/CBC, Belfius Direct Net. ook redelijk veel creditcard betalingen.
Alles loopt op rolletjes... Bekijk onze handige wielen op: https://www.zwenkwielen.net
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Populariteit betaalmethoden België

05 oktober 2018

Als de klant na het betalen direct wegklikt bij ING home pay en dus niet daarna terug gaat naar de website dan blijft de betaling een paar dagen zweven. Kregen wij dus een boze klant en de PSP, vraag me niet waarom, kan niet direct zien of het wel of niet betaald is. Die hebben we dus weer uitgezet.
 
FlipRdam
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 oktober 2017

Re: Populariteit betaalmethoden België

25 november 2018

Als de klant na het betalen direct wegklikt bij ING home pay en dus niet daarna terug gaat naar de website dan blijft de betaling een paar dagen zweven. Kregen wij dus een boze klant en de PSP, vraag me niet waarom, kan niet direct zien of het wel of niet betaald is. Die hebben we dus weer uitgezet.

>> Wij hadden veel afgebroken betalingen met ING home pay, navraag gedaan bij de psp en er bleek conflict te zijn met ing, ik dacht na core update php.
Melden ze dan weer niet even bij ING, gezichtsverlies ....

Inmiddels werkt het bij ons weer.

Grt 
 
mondmaskertje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 april 2020
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Populariteit betaalmethoden België

05 mei 2020

Ik zou inderdaad KBC ook aanvinken.
Bancontact blijft toch wel echt te meest gekozen optie, maar zo nu en dan komt er zeker een KBC voorbij.

Hier nog een handig lijstje van mollie over de meest populaire betaalmethodes.
https://www.mollie.com/nl/payments
Mondmaskertje | Mondmasker kopen | Beschermoplossingen voor professionals
 
KanyeWestofWebshops
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 augustus 2020
Contacteer:

Re: Populariteit betaalmethoden België

13 augustus 2020

Lijkt me toch redundant. Alle bank-apps kunnen tegenwoordig goed om met bancontact. Ik zou dus met andere woorden gewoon tevreden zijn met bancontact - en zie dat dat goed is voor meer dan 80% van onze betalingen.
SEO & E-Commerce expert | Huidige projecten: Thee.be ¤ Vaporshop.be ¤ TBShops
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht