Stenen winkels als partner + ervaringen

1
Hallo allemaal,
De decembermaand heeft me veel inzicht gegeven in online verkopen. Het leergeld dat ik betaald heb ik beperkt gebleven. De winkel van http://www.superwebwinkels.nl gaat een aangepast concept krijgen; scherper, duidelijker en meer samenhang tussen de 5 shops kinderen/ huis en tuin/ fit/ relatie en carriere. De shops huishoud en seizoen gaan eruit.

Het concept is nu geent op de 5 ballen die mijn doelgroep (vrouw, hoogopgeleid, kinderen, carriere, 25-40jr, relatie, geld te besteden) hoog heeft te houden in de tropenjaren. En deze 5 ballen heten kinderen/ huis en tuin/ fit/ relatie/ carriere. De produkten die erop komen dienen een prettig bestaan met een gezonde balans en ook tijd voor jezelf.

SUPER kinderen staat nu vol met speelgoed, de leeftijd zal worden opgerekt dus ook speelgoed voor kinderen tot 14jr. De andere shops gaan gevuld worden, ik heb een klantenpanel geformeerd waarmee we gaan brainstormen over de inhoud: Wat moet hierop te koop staan?

Ik ga zelf geen voorraad aanhouden en ook niet werken met dropshipping. Ik ben bezig om de samenwerking met ''stenen winkels'' te zoeken, winkels die niets online doen (nog) en wiens produkten ik in mijn winkels zet. Voordeel voor mij is beperkte voorraad, nadeel is wat minder marge maar dit weegt niet op tegen het voordeel en risico.

Ik ben op zoek naar stenen winkels die mee willen werken aan dit shop-in-shop principe.
Mijn vraag aan jullie is: Wie heeft ervaring met deze werkwijze?

Mijn vraag is ook: wie heeft een stenen winkel en wil partner worden?

alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

vr gr marielle
Laatst gewijzigd door eentje op 07 februari 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: caps verwijderd, schreeuwen op dit forum is niet nodig

Re: STENEN WINKELS GEZOCHT ALS PARTNERS.. + ERVARINGEN GEVRA

2
Je houdt zelf geen voorraad aan, maar hoe wil je dan een gecombineerde bestelling met producten uit twee of drie verschillende stenen winkels snel, foutloos en zonder al te hoge kosten bij dezelfde klant krijgen?

Afgaande op de vrouwen in mijn eigen klantenbestand, denk ik daarnaast dat je speelgoedassortiment nu te veel bestaat uit een matige kwaliteit voor een lage prijs. Voor werkende carrièrevrouwen met kinderen zou ik eerder inzetten op hoogwaardig speelgoed voor een hoger dan gemiddelde prijs.
StoreCore.io

Re: Stenen winkels als partner + ervaringen

3
Het speelgoedassortiment zal aangepast gaan worden naar een hoogwaardigere kwaliteit en bijpassende prijs, precies wat je al zegt.
Ik heb het idee om van de artikelen die ik verkoop er enkele op voorraad te nemen en zodoende wel als totaalbestelling te kunnen leveren. Ik haal de produkten dus in huis alleen niet met 50 tegelijk zoals bij de groothandel moet.

Re: Stenen winkels als partner + ervaringen

4
Volgens mij doe je dan toch nog echt gewoon aan dropshipping. Dropshippen hoeft niet persee via een groothandel. Het betekent simpel weg dat je niet zelf de voorraad hebt en dat je leverancier de producten naar je klant verstuurd. Of die leverancier nu groothandel, importeur of een detaillist is, maakt niet uit.

Het klinkt leuk maar zoals gezegd, lijkt het me erg moeilijk ivm gecombineerde verzendingen. Bovendien vraag ik me af of het marginaal gezien nog allemaal wel interessant is, zowel voor jou als voor de detailist waar je mee werkt. Is natuurlijk afhankelijk van het artikel, dat wel.

Maar ja, je zegt eerst dat je geen voorraad neemt, en dan weer wel. Volgens mij zit je nog midden in het "denk proces" en heb je nog geen idee eigenlijk wat je precies wilt. ;)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Stenen winkels als partner + ervaringen

5
Buiten dat zijn veel winkels Franchise nemers en worden ze door de Franchisor aardig in de gaten gehouden. Vaak zijn ze verplicht om alles bij de Franchisor af te nemen en kunnen daardoor simpelweg niet concurreren met online shops. Ook zouden ze dan concurreren met andere Franchise nemers en dat is simpelweg niet toegestaan.

Stenen winkels hebben vandaag de dag echt wel van het "internet" gehoord. Als ik zelf een winkel had, en de vrijheid hierin had, dan had ik zelf wel een webwinkel begonnen.