Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

The Shop Builders
The Shop Builders
 
ffgezellig
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2018

Wil niet echt van de grond komen.

07 mei 2018

Hallo allemaal,
 
Wij zijn een aantal maanden geleden begonnen met het opzetten en exploiteren van een webshop https://www.dommartin.nl
De webshop is een tijd online maar echt storm wil het niet lopen, krijgen wel bezoekers maar het komt niet tot aankopen. 
De producten zijn best wel voor een niche markt, niet goedkoop maar in de door ons aangeboden kwaliteit niet te koop op de Nederlandsche markt. 

We hebben een addword expres advertentie opgezet maar dat levert niet echt iets op.

Iemand ideeën of opmerkingen ? 
Ik hou me aanbevolen voor commentaar.

 
Alvast bedankt
 
elegantweaves
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 mei 2017
Contacteer:

Re: Wil niet echt van de grond komen.

07 mei 2018

Hallo ffgezellig,
Leuke website. Op seo gebied moet je nog wel wat doen zie ik.  Op "fonteinen" sta je niet in de top 20 & idem voor houtovens en haarden. En dit zijn je belangrijkste product categorieën toch?
Terwijl organische bezoekers heel belangrijk zijn voor het succes van een webshop. Verder weet ik niet precies waarom je niet verkoopt dat kan aan zoveel dingen liggen. 

Maar het eerste punt wat mij gelijk opviel is dat je maar 1 productfoto per artikel hebt. Terwijl  we het hebben over aardig prijzige producten. 500/2000 euro. 
Het lijkt mij sterk dat iemand voor 1000 euro een fontein bij je koopt met maar 1 foto van een bepaalde hoek. Dus je zie niet eens het volledige product!!
Ik zou beginnen om daar iets aan te doen. Eventueel investeren in een 3d weergave van de producten.

Succes!
 
James Hardenberg
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Wil niet echt van de grond komen.

16 mei 2018

Genereer data, dat is (m.i.) de meest effectieve stap naar meer sales
Het onophoudelijk genereren van data zal antwoord geven op de vraag waarom je niets verkoopt. Je hoeft dan niet 'op gevoel' te verbeteren, maar op basis van feiten.

Je hebt een onderzoeksvraag nodig die je met JA of NEE kan beantwoorden. Die zorgt voor inzichten
Stel een onderzoeksvraag op, maak 2 versies van een productpagina, wijzig op de ene iets, op de ander niets - en genereer traffic met Adwords. Het is belangrijk dat de versie waarop je wat gaat wijzigen, zodanig is aangepast, dat je antwoord krijgt op je onderzoeksvraag. Verder moeten naar beide pagina's, bezoekers van gelijke kwaliteit gestuurd worden. Dus bijvoorbeeld beiden binnenkomend vanuit Adwords op het zoekwoord "heerlijke koffie", in plaats van 1 via Adwords en de ander via Instagram. Ook niet via verschillende Adwords zoekwoorden. De kwaliteit van het verkeer moet gelijkwaardig zijn, anders zal de data een vertekend beeld geven. (even uitleggen: als iemand op een Douwe Egberts koffiepagina binnenkomt met het zoekwoord 'DE koffie kopen' en de ander komt binnen op 'koffie kopen', dan is laatstgenoemde bezoeker minder relevant en dus van lagere kwaliteit. De oorzaak van lage conversie in zo'n test, zou dan niet de productpagina zijn, maar een mismatch tussen vraag en aanbod. Op die manier zou je dan op het verkeerde been worden gezet. Voorkom dit door met Adwords te werken en de campagne juist in te stellen).

Een mogelijke onderzoeksvraag is bijvoorbeeld: "is mijn conversiepercentage ten minste 2% als ik op deze pagina een probeerpakket van product [...] aanbiedt? Ja of nee?" Je moet 'm altijd concreet met J of N kunnen beantwoorden. Zo ja, mooi, dan start het verbeteringsproces naar 3% conversie door een nieuwe onderzoeksvraag op te stellen. Zo nee, dan weet dat bezoekers niet op je wijziging aanslaan / ingaan en je dus nieuwe onderzoeksvragen zal moeten opstellen totdat er een JA uitkomt.

Waar slaat de bezoeker op aan? Dat blijkt uit de data
Dit hele optimalisatieproces is er op gericht dat je je klant leert kennen, weten wat hen triggert. En op het genereren van data, zodat je in een later stadium door die gegevens kan speuren om te bekijken of je die informatie kan gebruiken om je conversie verder te verhogen (of dingen die niet gewerkt hebben, eventueel webshop-breed uit te sluiten / te verwijderen).

De beste manier om meer sales te krijgen, is data genereren, analyseren: wat zegt die data en op basis van die inzichten, tot nieuwe verbeteringen komen. Op het moment dat je een hit hebt, vanaf dat punt de strategie verder uitbouwen. Stel je verkoopt een partij mokken en je vraagt je af of een upsell van luxe koffie, aanslaat bij jouw potentiële klant, en uit de test blijkt dat 2% van de bezoekers hierop ingaat, dan kan je doortesten met verschillende soorten koffie of andere bijproducten, zoals thee of hazelnootkoekjes. :) Test, test, test en kom erachter wat werkt.

Feedback vragen is een goed alternatief
Een 2e mogelijkheid voor het verkrijgen van meer sales (data dus eigenlijk), is het gebruik van feedbackformulieren. Stimuleren om deze te laten invullen en lezen wat de klant schrijft. Je kan ook beginnen bij klanten die al van je hebben gekocht: wat zeggen zij, zij daar patronen in te herkennen? etc. etc. 

Kan je samples versturen? (of een ander probeerpakket)
En het versturen van samples van je product, is ook een manier! Je klant krijgt op voorhand het 'resultaat' te zien en dit kan ervoor zorgen dat de klant overgaat tot het definitief plaatsen van zijn bestelling. Idealiter vraag je 100 tot 200 verlatende bezoekers waarom ze niet van je hebben gekocht en als dank stuur je ze een sample op. Waardevolle feedback retour (= data = toekomstige sales) en de vertrokken bezoeker, zou mogelijk alsnog een bestelling kunnen plaatsen.
 
Gebruikersavatar
frafra
Berichten: 1007
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Wil niet echt van de grond komen.

16 mei 2018

Je plaatst jezelf wel in een dure niche. Echt veel bestellingen hoef je niet te verwachten maar dat is geen nieuws denk ik.

De taal bij de producten zelf ziet er goed uit maar de taalfouten op bijvoorbeeld de volgende pagina zijn erg storend. Voor mij al reden om weg te gaan en ook de onduidelijkheid over de mogelijke levertijd helpt niet:
https://www.dommartin.nl/bezorgen-kosten-levertijd/
Advertentie

Word een e-commerce entrepeneur met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop). Dé aanbieder van professionele webshops voor het MKB. Bij deze SaaS-software hoef je nooit te betalen voor updates. Ook het inhuren van dure programmeurs is niet nodig. Toch voelt elke webshop als maatwerk. Kies uit aanpasbare responsive templates en meer dan 150 koppelingen. Sluit je aan bij meer dan 10.000 ondernemers. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
James Hardenberg
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Wil niet echt van de grond komen.

17 mei 2018

Check ook je ondernemersplan en ga na of de basis goed staat. Heeft de webshop überhaupt een kans van slagen? Dit moet blijken uit het plan. Je hebt als het goed is vooraf een marktonderzoek gedaan en een concurrentie-onderzoek. Voordat je bent begonnen met de shop, bleek daar al uit, dat er een kans lag, anders was je niet begonnen met de onderneming. Zie deze plannen er nog eens op na, misschien kan je e.e.a. bijstellen of op z'n minst voor jezelf beargumenteren waaruit blijkt dat, dat wat in het ondernemingsplan wordt beweerd (markt- en concurrentieonderzoek, de onderzochte gegevens), feitelijk juist is. Uit het ondernemingsplan moet blijken dat je omzet gaat draaien, zolang dat niet gebeurt, zou je ook steeds weer het plan er terug bij kunnen pakken. 
 
Gebruikersavatar
neobee
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 februari 2017

Re: Wil niet echt van de grond komen.

18 mei 2018

kwa SEO is de website momenteel niet echt geweldig. De titels van de artikelen zijn niet geoptimaliseerd naar de zoekwoorden die mensen intikken in Google. 
De website wordt nu trouwens flink gespamd door onfrisse website. Tik die maar es in in Google: buy Sumatriptan dommartin.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht