James Hardenberg schreef:
Ik vind het wel interessant, nu begin ik het beter te begrijpen. Je zal dus een 'enorme' naamsbekendheid moeten hebben, voordat het concept een succes wordt. Als ik het goed begrijp ben je dus volledig afhankelijk van je naamsbekendheid, ik verwoord de dingen altijd maar zo simpel mogelijk: zoveel mogelijk mensen moeten eerst naar jullie webshop, SS, toekomen, voordat de webshop-eigenaren en jullie, er beide baat bij hebben. En de potentiële kopers moeten jullie blijven onthouden, zodat iedereen, altijd blijft terugkeren. Gebeurt dat niet, dan loopt volgens mij het concept niet, dan stagneert de boel.
Goede constatering, we hebben inderdaad een two sided market situatie, kip ei
Naamsbekendheid zal zeker een belangrijk onderdeel worden. Onze focus ligt nu eerst op een goed werkende versie, zodat we een proof of concept hebben. Stap voor stap en iteratief.
We herkennen ook de moeilijkheid van het terugkeren van gebruikers, wij geloven dat personalisatie hiervoor gaat zorgen, zoals bijvoorbeeld notifications/e-mails van nieuwe producten van je favoriete merken consumenten te binden. Of bijvoorbeeld prijslijsten die zich aanpassen omdat je bepaalde webwinkels niet meer wilt zien. En misschien wel gamification, maar dat zijn stappen voor later.
James Hardenberg schreef:
Koopt de bezoeker rechtstreeks in zijn favoriete shop, om welke reden dan ook (goede ervaring met een shop, gemak, een ontwikkelde gewoonte / vast gedrag, jullie webshop vergeten, zelf webshops vergelijken via Google, etc. etc.), dan vormt zich een uitdaging.
Wij moeten zorgen dat wij zo goed zijn in het kunnen vergelijken van producten van verschillende merken tussen verschillende aanbieders, niet alleen de producten die jouw favoriete shops leveren. Ons overzicht moet dus completer worden.
Het vergelijken gaat dan ook niet altijd om favoriete shops, het gaat ook om ontdekken. Zo kunnen wij ook de onbekende shops een kans geven, omdat die bijvoorbeeld een hogere kwaliteit levert dan de bekende shops. (Satisfied Shopping score)
James Hardenberg schreef:
Heb je concrete ideeën hoe je deze naamsbekendheid gaat opbouwen en bezoekers gaat binden zodat zij telkens terugkeren, voordat zij online ergens een aankoop doen?
Heb je op basis van ons verhaal hier nog een goed idee voor?
James Hardenberg schreef:
Heb je toevallig al feedback van je doelgroep (potentiële klanten) ontvangen hierover? Zien zij dezelfde problemen als jullie? Zouden zij inderdaad eerst naar jullie webshop toekomen? Wat als zij een product zoeken wat niet in jullie webshop te vinden is? Is dat een negatieve gebruikerservaring? Zo ja, wat is de impact hiervan? Bijvoorbeeld op jullie reputatie? (wat dus uitstekend zou moeten zijn om terugkerende bezoekers te blijven ontvangen).
Als we met andere mensen in gesprek zijn en we leggen ons concept uit vanuit het consumentenperspectief, dan krijgen we inderdaad positieve reacties. En wij zijn geen webshop, maar een platform/portal, je koopt bij de webshop zelf, niet bij ons.
Stel je voor dat je iets wilt kopen bij een onbekende webwinkel, dan willen wij je vooraf kunnen vertellen of je daar tevreden over kunt zijn. Ons (onrealistische) doel is ook om van elke shop alle producten in te laden, dus als iemand een product niet kan vinden, dan is die kans al klein en hebben we ook geen shop die dat product aanbied. Maar ook dat is uiteraard toekomstmuziek. Voor nu moeten we dus zo snel mogelijk steeds meer waarde bieden en dat proberen we met de stap voor stap aanpak.
James Hardenberg schreef:
Ik stel een hoop kritische vragen uit interesse in hoe zoiets in elkaar zit. Je hoeft er niet per se op in te gaan hoor
.
We zijn heel blij met je kritische vragen en de moeite die je er in steekt! Bedankt
Shoppedia, waar je naar linkt, heeft ook overlap inderdaad. En wij willen heel wat meer dan publiciteit genereren. Wij gaan ook echt sales genereren voor webwinkels, zonder dat ze hoeven te concurreren op prijs. En consumenten gaan nieuwe producten en merken ontdekken op basis van hun eigen interesses. En de kwaliteit van online shoppen voor die consumenten inzichtelijk maken. Alles voor een Satisfied Shopping ervaring.
Satisfied Shopping:
Personalized online shopping - discover products, brands & stores based on your interests