Verzendkosten buitenland

1
Ik ben erg benieuwd hoe jullie de verzendkosten voor het buitenland regelen. Met name België.
Op dit moment hanteer ik nog de tnt tarieven voor het buitenland.

In Nederland heb ik zowel tnt als kiala voor het verzenden.
Nu ben ik op kiala.be gekomen, maar dit geldt alleen voor Belgische klanten. Dus daar heb ik niet zoveel aan. Want als ik mij daar registreer moet ik het ook afgeven op een Kiala punt in Belgie neem ik aan? (ik heb een email gestuurd naar Kiala, nog geen reactie)
Ik las op de Nederlandse site van Kiala dat de verzender en ontvanger zich moet registeren/aanmelden op de Nederlands Kiala site. Kan ik dan dit ook voor mijn Belgische klanten gebruiken? Aangezien de Belgische klant zich op de Nederlandse site kan registeren/aanmelden.
Of wordt het dan niet geaccepteerd dat het naar Belgie verzonden moet worden?

Uiteraard wordt dit voor franstalige Belgen, Duitsers etc lastiger.

Dan heb je nog DPD. Zij hebben verschillen prijzen bij formaten. Alleen is dit niet geschikt voor mijn webshop, want ik verkoop zowel kleine als grote producten.

Graag hoor ik jullie reactie.

Re: Verzendkosten buitenland

2
Ik laat Belgische klanten ook hetzelfde tarief betalen als klanten uit nederland.
Voor andere landen als Frankrijk, Spanje e.d. bereken ik wel rond 16.00. In werkelijkheid betaal ik volgens mij nog meer.
Zwitserland ben ik mee gestopt. De kosten zijn 26,00 maar ben daarnaast nog een behoorlijke tijd bezig met het in orde maken van de papieren, duaneverklaring etc.

Re: Verzendkosten buitenland

3
Ik doe het ook volgens de standaard TNT tarieven. Deels laksheid, omdat TNT dichtbij is en makkelijke tarieven hanteert...bij anderen zijn maten weer van belang...en wordt het allemaal wat lastiger (welke aanbieder had ook alweer een max aantal cm voor 2 zijden van je pakket?) Het is me teveel moeite om op zo'n manier mijn pakketten te maken.
http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.