Verkoop via e-bay

1
Heeft iemand vervaring met het aanbieden van je webwinkelproducten via e-bay?

E-bay heeft nl een groot bereik, maar ik zag wel dat er behoorlijke kosten aan verbonden zijn.

Graag jullie ervaringen.

Groeten.

Re: Verkoop via e-bay

3
Marktplaats is ook voor mij een belangrijk kanaal om klanten vandaan te halen. Slim adverteren, advertenties bijhouden en snel reageren kunnen je zo tientallen klanten opleveren zonder dat het je een euro hoeft te kosten.
http://www.seebuyplay.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verkoop via e-bay

7
dutchhandmade.com ? :)
ik ben ook als eerste bij etsy begonnen, maar daar zijn zoooooveel webwinkels, een eigen website zonder concurentie boven , onder links en rechts van je is toch iets prettiger ;)
maar mn etsy shop blijft bestaan,ik verkoop daar 1ns per week wat
handgemaakte sieraden

Re: Verkoop via e-bay

9
Marktplaats is inderdaad wel belangrijk. eBay heb ik naar gekeken, maar de kosten daar van zijn (vooralsnog) te hoog.
Zeker in de opstartfase van onze shop was Marktplaats erg belangrijk. Nu is het percentage orders wat via Marktplaats binnenkomt beduidend minder dan orders die rechtstreeks binnenkomt, maar dat heeft met name te maken door dat er meer rechtstreekse orders binnenkomen.

Het nadeel van Marktplaats is dat je er geen link in kan zetten. Kan natuurlijk wel maar kost 9,- per advertentie. En aangezien wij 1000+ advertenties hebben.....
Doordat de link in de advertentie ontbreekt, kost het je meer handling. Je moet elke reactie handmatig beantwoorden en zelf een order van maken (wij kiezen er bewust voor om in ons antwoord op een reactie niet de directe link te plaatsen, maar de order voor de klant zelf te noteren).

Tip: zorg er wel altijd voor dat je je advertenties regelmatig ververst. Sowieso knikkert MP je advertenties naar verloop van tijd af, maar zorg dat je ze zelf eerder ververst.

Re: Verkoop via e-bay

11
Cactus77 schreef:Het nadeel van Marktplaats is dat je er geen link in kan zetten. Kan natuurlijk wel maar kost 9,- per advertentie.
Je kan toch Admarkt advertenties plaatsen. Als je slim adverteert kost je dat 1 of 2 cent per klik.

Ebay is inderdaad vrij kostbaar. Daar moet je geen gewone, alledaagse dingen op plaatsen. Het is een veiling principe, dus moeten de mensen meteen willen kopen omdat ze bang zijn dat ze de aanbieding mislopen of doordat er een ander overheen gaat bieden.

Re: Verkoop via e-bay

12
Ruudd schreef:Dat is een hell of a job bij jullie dan.. 1000+ advertenties verversen.. :O
Dat valt best mee, als je een beetje handig bent ;)

En met die Admarkt advertenties heb ik wel eens gewerkt. Misschien moet ik dat weer eens oppakken.....

Re: Verkoop via e-bay

16
cvanboxel schreef:Hoe doe je dat dan?
Iedere keer, nou, best wel vaak, als ik iets plaats wat op een hint naar mijn shop verwijst, wordt die advertentie gedeactiveerd. Ik doe iets niet goed?

Geen .nl in welke vorm dan ook.
Geen info@uwebshop.nl mailadres in de advertentie

Ik maak voor elk product van mij aparte advertentie met de tekst:

'heeft u interesse, of wilt u gewoon wat meer weten over ... mail ons dan'

Mensen zien aan je adverteer naam echt wel dat je geen particulier bent.
http://www.seebuyplay.nl