Zelf webshop maken en ontwerpen

1
Goedenavond,
Ik heb een website waar ik artikelen aanbied.
Op dit moment heb ik nog geen betalingssysteem op de site zitten, wanneer klanten iets willen bestellen kunnen ze het geld overmaken op een banknummer welk op de site staat vermeld.

Omdat ik deze manier van betalen omslachtig en klantonvriendelijk vind zou ik graag gebruik gaan maken van een winkelwagensysteem of " Koop nu button" waarbij klanten direct via Ideal kunnen betalen.

Echter kom ik er totaal niet hoe ik zoiets inbouw op mijn website.
Het enigste wat ik kan vinden zijn kant en klare webshop-pakketten of aanbieders van Ideal welk weer alleen het betalingsverkeer verzorgen.

Zou iemand mij hierover meer kunnen vertellen?

Bedankt :!:

Re: Zelf webshop maken en ontwerpen

2
Als ik het goed begrijp heb je nu een statische site, een site waar door de klant niks veranderd kan worden. Er is bijvoorbeeld geen winkelwagentje waar men producten in kan doen. Klopt dat?

Als dat het geval is dan kan je niet zomaar iDeal toepassen. Je hebt daarvoor echt een webshop systeem nodig. Je kan zo'n systeem huren, gratis downloaden -legaal overigens- of je kan zo'n pakket kopen of op maat laten maken.

Vaak wordt er keuze gemaakt tussen A. een open source pakket. Dat is gratis maar vergt wel wat knutselwerk in de code om het naar jouw hand te zetten. Of er wordt B. een pakket gehuurd bij een van de verschillende bedrijven die een webshop te huur aanbieden. B is het makkelijkst maar je ziet vaak dat men toch beperkt wordt door het systeem en later alsnog voor A kiest, of een pakket helemaal op maat laat maken.

Lees je eens in over de verschillende webshop systemen zou ik zeggen :)
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Bedankt voor jullie reacties

Mijn idee was om een soort paypall knop te maken alleen dan voor Ideal.
Dit is dus niet mogelijk zonder heel mijn site te veranderen ?

Het is natuurlijk een moeilijke vraag; maar zouden veel klanten afhaken doordat er geen Ideal beschikbaar is maar alleen Paypall (wat ik dan als alternatief gebruik)

7
eentje schreef:Ja daardoor haakt ongeveer 65% af schat ik zo...

Behalve als je een niche product verkoopt...

Een iDEAL knop kan wel maar dan alleen per product... daar zijn wel scripts voor.
Dat laatste lijkt me wel interessant!
95% van mijn klanten koopt 1 product en niet meerdere.

Enig idee waar ik die scrips kan vinden en hoe dit verder in zijn werk gaat :idea: