Beurs

1
Wij staan over ongeveer een maand voor het eerst op een beurs. Wij zien dit als een grote stap om naamsbekendheid te krijgen.

Maar ik vind het wel spannend. Wat zijn nou echt dingen die wij niet mogen vergeten? Wij hebben al een pinautomaat geregeld en ook al de bonnenboekjes die doordrukken.

Kraampje zat bij de prijs in en hoeven we ook geen rekening mee te houden.

Wat we nog moeten regelen zijn de producten bestellen.

Iemand zelf al eens op een beurs gestaan?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Beurs

2
Niet vergeten: flyers/folders en visitekaartjes, allemaal met www.amerikaansewinkel.nl prominent in beeld. Dat leidt ook tot direct verkeer van bezoekers die je misschien niet aanspreken, maar even een foldertje meegrissen uit de beursstand.
StoreCore.io

Re: Beurs

3
Wat veel 'newbies' vergeten als ze voor het eerst op een beurs staan:

- Stoel (maar als het goed is ben je zo druk dat je de hele beurs niet kan zitten :wink: )
- Steekwagen
- Voldoende wisselgeld (vooral veel 5-centen als je alles op ,95 zet)
- Een kleed om over de kraam te leggen en tevens de kraam afrokken (anders ziet iedereen de houten planken en alle rommel die je onder je kraam hebt liggen, en zorg voor een extra kleed bij een meerdaagse beurs, om na sluitingstijd je handelswaar af te dekken)
- Artikelen prijzen! (mensen durven vaak niet te vragen wat het kost, zet overal de prijs op)

Ik weet niet wat het gemiddelde bestedingsbedrag bij jullie is, maar ik gok dat dat wel meevalt. De mensen die naar een beurs gaan komen om geld uit te geven, dus hebben ze meer contant geld in hun portemonnee dan anders. Persoonlijk had ik dat pinapparaat niet besteld (mobiel waarschijnlijk?), zonde van de kosten. Waarschijnlijk zullen de mensen nu sneller pinnen, dus lastig te meten of men anders wel contant had betaald. Wat wel een voordeel kan zijn is dat ze iets meer besteden.

Wees niet teleurgesteld als de omzet tegenvalt, beurzen zijn er ook om rond te neuzen, dus zorg idd voor veel flyers zodat men in de dagen/weken na de beurs via jullie webshop kunnen bestellen.

Ohja, ik weet niet of er nog wat te regelen valt met de organisatie, maar het kan promotioneel slim zijn om een prijzenpakket weg te geven. In ruil voor extra promotie op de beurs, omroepen, banner op de website, of dat het vermeld wordt in het persbericht.

Succes!

Re: Beurs

4
Pinautomaat is bij deze geschrapt ;) We hebben de eerste bestelling al binnen die het op de beurs op gaat halen en het is gelijk de grootste tot nu toe en van een 'vaste klant'. We hebben meerdere terugkomende klanten dus we doen iets wel goed :P Nee serieus, het gaat gewoon goed. De laatste weken is het van 2 bestellingen per week naar ongeveer 6 gegaan dus er zijn mensen bezig met mond op mond reclame ofzo want het is een stuk drukker. Eigenlijk is dit offtopic dus hieronder weer over de beurs :P

We zijn inderdaad nog aan het denken over een actie. We gaan wel wat doen maar weten nog niet precies de uitwerking ervan :)

Bedankt voor de tips allen :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beurs

5
Peter, je zou de mensen kunnen laten proeven.
Doe het wel vooral met producten waarvan de vervaldatum bijna verstreken is.
Dan maak je eigenlijk geen verlies :lol:

Re: Beurs

6
veke schreef:Peter, je zou de mensen kunnen laten proeven.
Doe het wel vooral met producten waarvan de vervaldatum bijna verstreken is.
Dan maak je eigenlijk geen verlies :lol:
Inderdaad, en dan mooi praatje over het product. Persoonlijke interactie zorgt ervoor dat je zeker wat klantjes zult krijgen op de beurs.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Beurs

8
Is het trouwens een beurs binnen in een gebouw? Want als het een evenement buiten is waar je een kraampje neerzet, zal je misschien wel een vergunning moeten hebben om voedingswaren te verkopen.

Re: Beurs

10
Wij staan wel eens op één van de kerstmarkten in de omgeving, gewoon omdat het leuk is en je kunt op vrij eenvoudige wijze van je niet courante handel afkomen.

Wij hebben onlangs een groot spandoek laten bedrukken met de naam van de shop en een aantal grote foto's van de producten die we verkopen, ding is ongeveer 2.50 x1.80 en daarmee kun je de achterkant van je (markt) kraam zo goed en kwaad als het kan dichtmaken.

We doen dit om diverse redenen:
- minder tocht in je nek als je buiten staat.
- geen bezoekers die via de achterkant van je kraam de boel bekijken (en een greep kunnen doen)
- je zit niet tegen de rug van je achterbuurman te kijken
- lichtinval (vooral als je buitenstaat kan het zonnetje er voor zorgen dat je niks meer ziet in je kraam)
- het staat netjes en wederom naamsbekendheid.

We hebben het spandoek op zwaar zeil laten drukken bij drukwerkdeal.nl kosten ongeveer 6 tientjes ex btw.

Re: Beurs

11
Email adressen verzamelen.

Jullie hebben een nieuwsbrief, verzamel email adressen op de beurs;
1. vraag bijvoorbeeld aan bezoekers van de beurs om een (liefst voorbedrukt) kaartje) in te vullen.
2. of vul zelf het kaartje in tijdens een kort gesprekje, vertel iets over je winkel/producten en vraag of ze interesse hebben in een nieuwsbrief.

En geef ze daarna een presentje (iets kleins, iets aardigs)

Let op; doe wat praktisch is. Als het heel druk is ga je geen gesprekjes houden.
Genoeg pennen? Is het te doen, oefen met invullen. Is er genoeg schrijfruimte? Papier niet te slap. Doos om de kaartjes in te doen.

Heel veel succes

Re: Beurs

12
Hoi,

Ik heb jarenlang in het bedrijfsleven gewerkt en daarvoor op vakbeurzen gestaan (Utrecht) maar ook op beurzen waar consumenten komen. Een paar maanden geleden stond ik met mijn collega (die sinds eind vorig jaar aan mijn salon is toegevoegd) op een ladies night.

We hebben beide een demo gegeven van een beauty onderdeel en dat trekt echt mensen naar de stand. Wij hebben flyers uitgedeeld met iets extra in een goody bag

Daarbij een verloting waarbij men een formulier in moest vullen m.b.t. gegevens. We hebben 3 prijzen verloot. Het was een groot succes met later nog een gratis stuk tekst met foto van de prijswinnaars in de krant.

- Heb je al een plek..zo niet..zorg dat je vroeg aanwezig bent om een mooie plek te kiezen.
- Liefst met een muur achter je zodat niemand achter je stand rondloopt of zorg voor een paneel
achter je
- Hoe zit het met de verlichting..stopcontacten in de buurt enz.
- Kleedt de tafel mooi aan: voor en zijkanten ook helemaal bedekken (is al genoemd)
- In jullie geval de Amerikaanse producten laten proeven (is al genoemd)
- Maak een cadeaupakket dat mensen kunnen winnen (formulieren laten invullen)
- Je kunt iemand door de hal laten rondlopen in speciale kledij die iets uitdeelt om te proeven
en laat diegene de eventuele win actie bekend maken
- Ik ga er van uit dat jullie de stand typische Amerikaans gaan aankleden.

Succes
http://www.ritassalon.nl

Re: Beurs

13
ik sta ook altijd vaak op beursen .. het is erg leuk en je kun er lekker netwerken .. en promoten..

Wat je kunt doen is zorgen dat je opvalt.. ik heb zelf van pvc een stander gemaakt met daar tussen mijn banner en voor al als je op donkere plekken staat is extra licht mooi mee genomen. dus dat heb ik er ook in verwerkt.

zorg dat mensen je producten goed zien .. werk desnoods in de hoogte.. met een klein "stoepje" die je maakt van planken of dozen onder je kleed.

zorg dat je goed koop spul voor aan legd en de duurdere dingen achter.. veel mensen lopen langs en kunnen ongewenst je spullen mee neemen .. goed kopere dingen is vaak minder erg dat het gebeurt.

vergeet zelf geen eten en drinken mee te neemen.

zorg voor genoeg tasjes. desnoods doe je in elke tasje een visite kaartje.
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl

Re: Beurs

14
Tasjes hebben we genoeg en we doen er een flyer in. Het is natuurlijk niet echt een beurs. Het is de Arubadag.

Eten en drinken is daar genoeg maar we nemen sowieso zelf ook wat mee.

Visitekaartjes en flyers liggen op de plank en we gaan idd de goedkopere producten vooraan zetten.

Stoeltje vergeten we niet. We hebben al een lijstje gemaakt. We hebben van die schuine informatie standaards gehaald waar we reclame en dergelijke in plaatsen.

Wordt wel wat :D
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Beurs

15
Je denkt toch altijd dat had ik mee moeten neemen.. :P
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl

Re: Beurs

16
Tip: Uit ervaring weet ik dat het heel belangrijk is dat er "geinteresserden" voor je kraampje staan. Als er niemand staat, komt er niet zo gauw iemand. Als er wel mensen staan worden anderen nieuwsgierig. Dus als je famielie of bekenden hebt, laat hen o.a. deze rol vervullen.

Ik wens je heel veel succes en ben benieuwd naar de afloop.

Glazensieraad.
http://www.glazensieraad.nl

Re: Beurs

17
Thnx Wil :)

Helaas komt er geen familie. Wel een paar bekenden maar die zullen niet de hele dag bij ons blijven ;)

Alles staat nu in de auto. Past net :D Alles afgevinkt wat we niet moeten vergeten, hebben nog paar dingen hier binnen liggen maar dat nemen we morgenvroeg mee.

Nu heb ik nog 1 vraagje en hoop dat jullie dit weten.

Wat moet er op de rekening/factuur/bon staan die we de klanten als bewijs meegeven? We hebben van die doordrukrekeningen van Atlanta. We hebben daar met een stempel van ons, onze gegevens gezet. Moeten wij de BTW erbij opzetten of hoeft dat niet?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Beurs

18
btw is alleen interessant voor zakelijke kopers en die verwacht ik niet op een arubadag.
Ook al geeft de klant aan dat het een zakelijke aankoop is moet jij dan van de klant een kopie KvK hebben en een BTW nummer... dus die moet de klant dan al toevallig op zak hebben.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Beurs

19
Aparte btw vermelding is niet verplicht als je verkoopt aan consumenten. Als iemand alsnog een btw bon wenst, reken je toch even de btw uit? 5 seconden werk.

Re: Beurs

23
Hoi allen. Net weer terug. Vanmorgen om 6 uur vertrokken. Knetterdruk. Maar wel wisselvallig. Ene keer niet zoveel te doen en liep ik mooi te flyeren. Andere keer konden we het bauwelijks aan.

Best veel verkopen gedaan en een leuke omzet. Zeker voor herhaling vatbaar en komende week gaat alweer een mailtje er naar toe dat we voor volgend jaar weer dezelfde plaats willen reserveren. Morgenvroeg ben ik benieuwd naar de Google Analytics want iedereen reageerde zo positief.

Maar nu eerst de voorraad aanpassen en de bestelmogelijkheid weer aanzetten. Die hadden we even uitgezet hiervoor :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Beurs

24
Hallo, ik ben nieuw hier. Spijtig dat ik je hiervoor gemist heb want met deze topic heb ik wat ervaring :)

Ik heb zelf vroeger een winkel gehad van Amerikaanse voeding en heb ook beurzen gedaan.

Wat ik zeker zou doen is bij minder bekende producten een soort van bordje maken (bv in een fotokadertje) met een beetje uitleg over het product. Dit helpt om mensen die het niet durven te vragen toch even te doen stilstaan bij een product. Soms helpt dit dan om een gesprek op gang te krijgen.

Let ook goed op dat je geen producten verkoopt die wettelijk niet toegelaten zijn. Er zijn bepaalde producten die kleurstoffen of bloemsoorten bevatten die in Europa niet toegelaten zijn. Ik heb regelmatig controle gehad vroeger :( ... Ik ben enkel bezorgd voor je omdat je met een internetwinkel meer "publiek" bent dan met een gewone winkel.

Bij vistaprint kan je gratis banners bestellen , visitekaartjes etc .... heel handig :) !!
veel succes met je onderneming !! Ik mis mijn klanten van vroeger wel , was leuk om te doen !

Re: Beurs

26
Valt een beetje tegen moet ik eerlijk zeggen. Hoop dat het voor langere termijn natuurlijk helpt, maar zo aan het begin niet zo veel verandering. Denk dat mensen die echt wat bij ons wilden kopen dit ook op de beurs hebben gedaan en dat zij onze naam nu wel kennen en misschien opnieuw bij ons kopen :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Beurs

27
je moet er van uit gaan dat mensen die je een kaartje of zo mee hebben genomen de helft het thuis weg gooit en dan de helft daar van berg het kaartje op en dat daar dan mischien 10 - 5 % weer wat van besteld.
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl

Re: Beurs

28
Ai, ook te laat, maar jammer dat je de pinautomaat hebt geschrapt.
Ik sta regelmatig op beurzen en gebruik al 6 jaar een pinautomaat en heb daar geen spijt van.
Zeker de wat duurdere artikelen worden wat sneller verkocht. Soms staat er wel een zo'n mobile pinautomaat op het terein, maar die is tegen de middag al leeg.
Het is wel een dure investering en ik heb het voordeel dat ik ook een fisieke winkel heb waar ik hem gebruik, maar zou niet meer zonder willen op de beurs.

Ook 1 nadeel.... ze zullen ook vaak vragen of ze extra kunnen pinnen en soms of ze alleen maar geld bij je kunnen pinnen omdat ze bij kraampje B iets leuks hebben gezien.

Re: Beurs

29
ik heb een ietwat onbenullig vraagje maar ik stel hem toch:
Hoe doen jullie het met het geld? Draag je dat bij je in een buidel/heuptasje of maak je een kassaatje/bakje achter je stand?
En heeft iemand een goed adresje voor de bonnenboekjes?

Re: Beurs

30
Wij hadden dit keer zo'n soort kluisje/kassaatje. Volgende keer willen we zo'n buideltasje idd. Lijkt mij veel handiger. :)

Bonnenboekjes kun je bij de Makro of andere groothandel halen. Bij een kantoorwinkel ofzo ook wel :)

Oww en waarom een onbenullige vraag? Is toch normaal, ideëen uitwisselen? :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!