Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce

GoBytes

Pakketten wegbrengen

13 september 2019

Omdat ik mijn webwinkel naast een fulltime baan run, wil ik graag altijd tot zo laat mogelijk op de dag pakketten kunnen wegbrengen naar PostNL.
Ik merk echter nu dat de webwinkel hard groeit en de orders flink toenemen dat ik niet altijd op tijd bij het Postkantoor kan zijn (voor 18.00 uur), zodat de pakketten dezelfde dag nog mee gaan met de koerier. Ik zat er dus zelf over na te denken om pakketten naar PostNL depot te brengen. Ik weet dat grote webwinkels met een eigen magazijn en e-fulfilment bedrijven dit ook doen, maar ik weet niet of dit mogelijk is voor kleinere webwinkels. 

Ik heb zelf al gezocht online of er iets over te vinden is en of er een e-fulfilment bedrijf is dat alleen deze dienst aanbiedt, dus alleen ophalen van orders voor verzending. Voor mijn webwinkel is het gebruik maken van volledige E-fulfilment geen optie, aangezien ik gebruikte laptops verkoop die voorzien moeten worden van Operating System, soms kleine reparaties of bewerkingen en schoon gemaakt moeten worden. Daarnaast heb ik wel de mogelijkheid gevonden dat een Postnl koerier de pakketten kan ophalen, maar ook dit is tussen 16.00 en 18.00 uur en dus niet laat genoeg.

Ik zat er zelf ook over na te denken om een lokale ZZP koerier in te schakelen en hun de pakketten laten wegbrengen naar het depot, als zelf wegbrengen niet toegestaan is door PostNL.

Is er een ander alternatief dan een postkantoor of laten ophalen door PostNL?

Mick

Re: Pakketten wegbrengen

13 september 2019

voorzien moeten worden van Operating System, soms kleine reparaties of bewerkingen en schoon gemaakt moeten worden.
Geen antwoord op je vraag... maar bovenstaande is toch de ultieme verklaring naar je klanten toe dat je levertijd wat langer is?
Als ik een nieuwe laptop bij Dell bestel, ben ik ook bijna 2 weken verder!
Je verkoopt een 'gebruikt product' waarbij de klant specifiek voor dat gebruikte model of jouw service/garantie kiest. Bij een nieuw product kan de levertijd doorslag gevend zijn, maar ik verwacht dat jouw doelgroep best een dag langer kan wachten ;-)

GoBytes

13 september 2019

Hoi Mick,

Bedankt voor je reactie. Dat klopt inderdaad dat de levertijd langer is, dat heb ik ook staan in de webshop. Maar desondanks vind ik mijzelf in discusies met klanten verzeilen omdat het een keer langer duurt dan 1 of 2 dagen. Ik probeer dan ook om altijd z.s.m. de bestelling te verzenden om klanttevredenheid hoog te houden.

In de tijd van Amazon, Bol.com en Coolblue next day delivery kom je er als kleine webwinkelier niet mee weg om de klant wat langer te laten wachten. Ik merk dat men steeds ongeduldiger wordt. Vandaar de vraag ook om tot zo laat mogelijk te verzenden, zodat ook zoveel mogelijk van de bestellingen de volgende dag nog geleverd kunnen worden.

slabbetje
Contacteer:

16 september 2019

Vanuit welke plaats wil je de pakketten laten ophalen / wegbrengen?

Het zelf aanleveren bij een sorteercentrum is haast onmogelijk bij kleine volumes. Daar zitten ze niet te wachten op mensen die 10 pakketten per dag komen brengen.

Dan kun je beter een samenwerking aangaan met meerdere webwinkels om zo gezamenlijk tot een groter volume te komen en zo je pakketten aan te bieden bij een van de vervoerders.

Afhankelijk van je locatie kunnen we je misschien verder helpen.
Advertentie

In een Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) webwinkel kun je alles bijhouden: van bestelling tot aflevering. Je kunt alle geplaatste orders, betaalde of nog te betalen orders tonen, evenals orders die nog geleverd moeten worden. Uniek is het gemakkelijke retourmanagement bij Lightspeed waarbij je creditfacturen kunt aanmaken. Ook pakbonnen en facturen kunnen gemakkelijk uitgeprint worden. Hierdoor is een apart ordermanagement systeem niet meer nodig. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

Anonieme vraag

16 september 2019

Over het algemeen worden pakketten bij postnl zakelijke punten pas later opgehaald. Ik kan het hier in de stad tot 19u inleveren. Alles is al voor gelabeled dus letterlijk een kwestie van afgeven en wegwezen.

Anders kun je kijken of er lokaal een fullfilment bedrijf zit, en met een appeltaart proberen of jij daar in de avond je pakketjes in een container mag leggen. Dan komen ze vanzelf een keer langs een postnl scanner.

GoBytes

17 september 2019

@slabbetje, ik ben gevestigd in den bosch.

Ik breng normaliter bij Postnl punt naast ons en daar komt de koerier tot 19.00 en we labelen ze voor met myparcel, dus je bent snel weg. Maar liefst zou ik tot 22.00 uur kunnen wegbrengen, dat geeft me veel meer tijd. Een samenwerking met andere webshops zou inderdaad ideal zijn, maar ik ken er niet zoveel bij mij in de buurt.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht