Webshop met 1 digitaal product internationaal verkopen. Hoe?

1
Ik wil graag een website maken waarop ik één e-book aanbied en nee, ik wil dit niet via uitgevers doen, maar helemaal zelf. Het boek zal misschien maar iets van 1 dollar kosten, maar ik zou het wel graag ook in bijvoorbeeld de V.S. willen kunnen verkopen, bijvoorbeeld met behulp van PayPal. Mag dat zomaar? En als ik ingeschreven sta bij de KvK? Ik heb geen technische kennis van webshops, maar heb in het verleden wel websites gemaakt met HTML en ben bereid hier zo veel tijd en energie in te stoppen als nodig is. Heeft iemand enig idee waar ik zou kunnen beginnen? Is dit realistisch?

Oh en weet iemand misschien of het ook mogelijk zou zijn om dit 100% anoniem te doen en er voor te zorgen dat 'niemand' met mijn e-mailadres of bankrekeningnummer kan achterhalen wie ik ben? Ik denk dat dat te veel gevraagd is hè?

Excuses voor deze grote hoeveelheid vragen, maar ik kom er zelf niet uit en hoe meer antwoorden ik hier krijg hoe beter. Ik ben me er van bewust dat ik heel veel vraag voor iemand zonder ervaring, maar zoals ik al schreef heb ik er veel voor over.

Re: Webshop met 1 digitaal product internationaal verkopen.

2
Anoniem te doen... niet in Nederland of je moet een constructie opzetten met een BV in Nederland met als aandeelhouder een SA uit Luxemburg waarvan de aandeelhouder ergens in Verwegistan zit... ik denk dat je dan vrij anoniem kan opereren... moet je natuurlijk wel iemand anders tekenbevoegd maken voor de BV.

Een e-book verkopen kan met denk ik iedere os Software die downloadable products kan handlelen.

Zen-Cart kan dat in ieder geval.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Webshop met 1 digitaal product internationaal verkopen.

3
Tja wat is anoniem en wat wil je bereiken. Waarom uberhaupt anoniem?

Als je iets illegaals wilt doen of de belasting ontduiken en dat je daarom volledig anoniem wilt blijven, ik denk dat je dat kunt vergeten want dat gaat je haast niet lukken.

Wat je wel kan doen is een domein registreren via een provider waarbij je niet onder je eigen naam in de whois database terecht komt. 'Domains by proxy' doet zoiets, volgens mij kan dit via Google Apps als je daar je domein registreert, maar vast ook wel bij meer webhosters.

Als je paypal aanbied ben redelijk anoniem, want volgens mij wordt alleen je email adres (van je geheime proxy domein) en naam (kan ook bedrijfsnaam, misschien zelfs een nickname? heb geen idee) getoond bij de betaling, misschien dat je hier een klein beetje mee kunt foefelen.
Je kunt ook moneybookers gebruiken, hierbij wordt ook alleen naam en email getoond aan de betaler.

Maar hoe anoniem je het ook wilt doen, je persoonlijke gegevens zullen altijd bekend zijn bij Paypal en andere betalings verwerkers.
De grootste keuze in kant-en-klaar webdesign voor je Magento webwinkel. Zign.nl || Lees ook: Handleiding Magento
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop met 1 digitaal product internationaal verkopen.

5
Om het anoniem te doen, lijkt me lastig...denk dat je dan geen koper zult trekken ivm betrouwbaarheid. Volgens mij mag het niet ivm de nederlandse handelswet.

Het downloaden van zo'n product is vrij simpel te realiseren, via diverse webwinkel software varianten. Volgens mij, hebben alle varianten de mogelijkheid een digitaal product te laten downloaden. Een variant die het zeker kan is Virtuemart. Je kunt alle kanten op, afhankelijk van je budget en eigen kennis.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison ... t_software

Bovenstaande link, geeft een totaal overzicht van software incl functies, digitaal download enz.... Succes er mee, tis veel info, zeker als je er niet bekend mee bent.

Re: Webshop met 1 digitaal product internationaal verkopen.

6
Gewoon Wordpress blogje opzetten, is volgens mij de meest optimale CMS wat betref script. Vooral voor slechts 1 product/pagina zou ik voor WP kiezen ivm laadtijd. Of gewoon HTML.

Wat voor eBook is het? En waarom is hij slechts 1 dollar? Wil je er tienduizenden verkopen?

Re: Webshop met 1 digitaal product internationaal verkopen.

7
Bedank voor jullie reacties! Ja het lijkt erop dat het lastig wordt om dit anoniem te doen, misschien dat ik een goede vriend van me vraag om alles op zijn naam te doen. Het is moeilijk uit te leggen waarom ik dit zo wil doen en een lang verhaal, maar ik ga geen illegale dingen aanbieden en ik probeer niet de belasting te ontduiken, maar ik wil simpelweg niet dat lezers van het boek er achter kunnen komen wie ik ben. Hoe dan ook, jullie hebben me wat ideeën gegeven dus ik ga gewoon aan de slag en zie vanzelf hoe ver ik hier nu mee kom! En over de vraag waarom het maar 1 dollar kost, ik heb me bedacht en het zal iets duurder worden, maar het gaat me sowieso meer om de verkoop van het product dan om de winst die ik er mee maak.

Re: Webshop met 1 digitaal product internationaal verkopen.

9
Ik zou zeggen zoek een partner die er wat in ziet en maak dat boekje 2 dollar en deel de opbrengst. Dan kan die partner het hele website gedoe opzetten. Die kan gwoon zijn adres en naam kenbaar maken als zijnde de verkoper. Wie het boek verder geschreven heeft, hoeft dan niemand te weten.

Iemand die een beetje handig is in websites cq WP moet dit makkelijk kunnen opzetten lijkt mij.

mss is dit wat? http://shopperpress.com/