Webwinkel : succes of mislukking?

1
Hallo,

Ik heb nu al 6 maand een webwinkel met 1000 speelgoedartikelen, maar begin me vragen te stellen bij de leefbaarheid ervan. Ik heb alles gedaan zoals het moet : links, adwords, blog, enz... maar toch :

Aantal bezoekers dagelijks : ongeveer 40. Aantal kopers : 2 per week.

Na 6 maand, vermoed ik dat :
- een koper iets specifieks zoekt in mijn webwinkel en doordat hij het speficiek artikel niet vind, verlaat hij de winkel. Oplossing : ofwel : 10. 000 artikelen (niet betaalbaar) ofwel nichemarkt webwinkel maken (is dit wel leefbaar? )
- een webwinkel (indien geen duizenden artikelen) enkel goed is als verlengstuk van een bestaande winkel. Op zichzelf is een webwinkel zonder winkel niet leefbaar, of men moet een ongehoord aantal artikelen hebben.

Graag een mening, want op het internet vind ik veel verhalen van hoe een succesvolle webwinkel er moet uitzien, maar niet wie er afhaakt omdat de webwinkel niet leefbaar is en waarom.

Beter om vroegtijdig te stoppen en het ID een nieuwe richting te geven.

2
Hi,

heb je misschien een link naar de website van je webwinkel.

Zo kunnen andere bezoekers zich ook een beeld vormen en wellicht tips geven....

3
Dit antwoord zal wellicht als mosterd na de maaltijd komen...

In mijn ogen red je het qua webshop alleen als je je kan onderscheiden van je concurent. Een webshop met speelgoed beginnen is erg moeilijk, daar er moordende concurentie is. Met name als je vergelijkbare assortiment hebt.

Het beste is om 'specialist' te worden op een bepaald vakgebied. Dus richt je op 1 merk of op 1 onderwerp en zorg dat je daar 'het adres' van wordt.

Denk aan: Babyborn of Hello Kitty... Of playmobil.
Of knikkerbanen, of buitenspeelgoed.... mogerlijkheden zijn eindeloos, alleen de juiste keuze maken is best moeilijk.

Webshops die een beetje van dit en een beetje van dat verkopen redden het doorgaans niet, op enkele uitzonderingen na.
Barbapapa webshop

Leefbaarheid webwinkel...

4
Mis. nog een beetje late reactie maar ben net nieuw op forum...

Ik heb nu twee webwinkels waarvan één met houten speelgoed en kinderkamerartikelen.
Onze winkel bestaat sinds 2005 en ik weet ondertussen wel wat de mensen op mijn site zoeken. Als je artikelen verkoopt die de mensen echt niet in een winkel kunnen vinden, zoals in ons geval artikelen waar de naam van het kind op staat zijn ze bereid dit in een webwinkel te kopen en hier ook een redelijk bedrag voor te betalen.
Voor wat betreft de normale artikelen die ik bij een groothandel inkoop is altijd weer het probleem verzendkosten. Ik heb bijv. haarlokdoosjes die € 1.20 kosten maar niet door de brievenbus passen dus wordt het pakketpost a 6,75.... geen hond die het dan nog koopt.
Ik ga dan ook stoppen met deze webwinkel omdat ik er geen plezier meer in heb, de naam kadootjes zijn zeer arbeidsintensief en brengen dan ook weer niet een zodanig bedrag op dat wij er van kunnen leven.

Kort gezegd, als je jezelf onderscheidt zal het vast wel te doen zijn
anders niet.

groet joffrey
Ik zet in vol vertrouwen de eerste stap. Je hoeft de hele weg niet te zien. Zet gewoon de eerste stap...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Leefbaarheid webwinkel...

5
digitaldeejay schreef: Ik ga dan ook stoppen met deze webwinkel omdat ik er geen plezier meer in heb, de naam kadootjes zijn zeer arbeidsintensief en brengen dan ook weer niet een zodanig bedrag op dat wij er van kunnen leven.
Misschien offtopic, maar je gaat stoppen met deze webwinkel? Is deze nu te koop? Kun je me via een privebericht hier meer over vertellen?