Wat te doen met breuk na x aantal dagen?

1
Ik vroeg me af wat men hier doet met breuk gevallen? En dan doel ik op meldingen die dagen of zelfs weken binnenkomen nadat de bestelling ontvangen is.

Ik heb in mijn voorwaarden én boven de orderbevestiging die men per email ontvangt én onderaan elke factuur die bij de order zit geleverd, de melding staan dat gevallen van breuk en uiterlijke schade binnen 48 uur gemeld moet worden. Daarna zijn wij niet meer verantwoordelijk voor de schade.

En geloof me, ik doe echt niet moeilijk als het na 3, 4 of mss 5 dagen komt. Maar ik heb nu voor de 2e keer iemand die na bijna 3 weken (vorige keer was zelfs bijna 4 weken) met een breukmelding komt. Let op: breuk. Uiterlijke schade. Dus geen garantie afhandeling ofzo. Maar iets wat fysiek stuk is.

Ik vind dus dat als je een pakket/zending ontvangt het normaal is dat je dat meteen uitpakt en controleert. En dan mag daar dus best 1 of 2 of van mijn part 3 dagen overheen gaan. Maar als het al bijna een week wordt of dus zelfs 2, 3, 4 weken dan mag je toch als verzender wel zeggen:"sorry beste klant, maar dit is zo lang geleden al bij u aangekomen. Hier kunnen wij geen verantwoordelijkheid meer voor nemen. " ... Er kan tenslotte wel al van alles en nog wat mee gebeurd zijn, met dat artikel.

Wat zouden jullie doen met zulke gevallen? Waar leg je de grens? Of bekijk je dat per artikel/klant?? Service is leuk maar alles heeft zijn grenzen.

Re: Wat te doen met breuk na x aantal dagen?

2
Verkoper schreef:Wat zouden jullie doen met zulke gevallen? Waar leg je de grens? Of bekijk je dat per artikel/klant? Service is leuk maar alles heeft zijn grenzen.
Alle service is per klant verschillend maar standaard zou ik twee weken hanteren en bij elke klant die je nog accepteert, hoe slecht ook, zou ik minimaal een week hanteren. Langere periodes alleen als je zo goed contact hebt met de klant dat je bijna zeker weet dat die bestelling echt nog niet was uitgepakt bijvoorbeeld. Wat bij vaste b2b relaties best enkele weken kan duren.

Let wel: Ik heb het over service. Dat hoeft dus niet altijd schadeloosstelling te betekenen. Officieel moet de klant, ook tijdens de zichttermijn, zijn eigen schade betalen. Het is meer dat je nog service verleent zoals mogelijke reparaties etc. Uit je berichtje kan ik onvoldoende ophalen wat dit precies betekent.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wat te doen met breuk na x aantal dagen?

4
PeterPastoor schreef:Ik vind 2 weken erg lang. Ik vind een week al lang maar ik denk dat dat de grens voor mij is. Als mensen een pakketje ontvangen kunnen ze dat toch ook gelijk openen? 2 tot 3 weken over doen is onzin!
Dat ligt aan, in minder emate de aard van het product en, de rede van bestelling. Zeker met speelgoed e.d. kan het nog wel eens duren als dat vooringepakt is door de webshop (inpakservice) en het door de klant als cadeau lekker op tijd besteld is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wat te doen met breuk na x aantal dagen?

6
maar aan de andere kant.. ik controleer altijd alles wat ik koop. Soms zelfs nog in de winkel en anders direct als ik thuis ben en zeker wanneer het met de post gekomen is.
Als de voorwaarden duidelijk vermeld staan op de website (en wellicht ook in de mail waarin staat dat een zending verzonden is) dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je dit gaat controleren.

Bij een 'fysieke' winkel zien ze me denk ik ook niet graag terugkomen na 3 weken.

Re: Wat te doen met breuk na x aantal dagen?

7
esther schreef:maar aan de andere kant.. ik controleer altijd alles wat ik koop. Soms zelfs nog in de winkel en anders direct als ik thuis ben en zeker wanneer het met de post gekomen is.
Als de voorwaarden duidelijk vermeld staan op de website (en wellicht ook in de mail waarin staat dat een zending verzonden is) dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je dit gaat controleren.

Bij een 'fysieke' winkel zien ze me denk ik ook niet graag terugkomen na 3 weken.
Verantwoordelijkheid ligt bij de winkelier en niet bij de klant ;) Als je geen gezeur wilt en negatieve reviews, gewoon retour laten sturen en iets nieuws opsturen of vergoeden.
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?