[control-living-shop.nl] Graag feedback

1
Goedendag allemaal!

Sinds januari heb ik een webwinkel geopend. De bezoekers die komen wel, daarnaast kan ik zien dat ze een order plaatsen maar ze maken het orderproces niet af, kortom ze bestellen de producten niet.
Kunnen jullie met een gespecialiseerde kijk een blik werpen op mijn webwinkel? Alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie reacties.

http://www.control-living-shop.nl

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

2
nou even snel geprobeerd. Even voor mijzelf sprekend:

Ik gooi wat in de winkelwagen.. wil misschien kopen.. maar dan.. lijkt het alsof ik moet registreren. Maar ik zie geen verzendkosten.. mss zijn die er wel niet en is het gratis verzenden? maar dat weet ik niet goed. Ik neem aan dat ik die wel te zien krijg nadat ik mijn gegevens heb ingevuld. :?: Maar dat wil ik niet. Ik wil het nu zien! Ik wil niet eerst al mijn NAW in moeten vullen.. Kon het ook al niet op de site vinden.. Dus geen zin meer. en weg ben ik.

en ik denk dat veel mensen zo winkelen. ;)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

5
Geloof niet dat je echt hoeft te registeren? Maar het lijkt wel zo.. dus vandaar dat ik het zei.. het kan mensen afschirkken. De verzendkosten zijn veel beter zo! meteen duidelijk boven de winkelwagen.

Snap nu ook waarom ik het eerst niet zag. Het staat onder de "vouw".. althans in mijn scherm .. ik moest scrollen..

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

6
Over de registratie neem ik even in beraad, hoe ik dit anders (gebruiksvriendelijker) kan aanpakken. Misschien moet ik mijn tekst weghalen op de frontpage, de meeste mensen zijn eerder geneigd naar de producten te kijken en de prijs, dan naar mijn stukje welkom tekst. Gaat helemaal top zo!

Als er nog meer op of aanmerkingen, kritiekpunten, zware tegenvallende prestaties zijn omtrent mijn webshop dan hoor ik het graag.

Bedankt alvast!
[url]http://www.control-living-shop.nl[/url]

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

8
winkelwagen is ook wat verwarrend.
Als je op bestellen drukt dan komt bovenaan +/- links het woord " mijn winkelwagen" staan.
Valt dus niet echt op.

Als ik daarna daar op klik krijg ik wel aan de linkerkolom een duidelijkere winkelwagen staan.
(die zou je eigenlijk altijd moeten zien)

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

10
Persoonlijk zou ik je homepagina wel starten met de
"Welkom bij Control & Living Webshop"

en dan daarbij nog een zin iets van

"Bij ons wordt uw product altijd verzekerd verzonden voor 9 euro."

ik vroeg me af waar de home-pagina was toen de website zich opende namelijk.
Dat je daaronder dan meteen producten ziet is wel helemaal goed.

Dat je een aantal in moet vullen is inderdaad wat vreemd. Ik zou niet snel 20 laptops bestellen :D

In winkelwagen vind ik "afsluiten en bestelling betalen" wat vreemd overkomen
Kun je daar niet gewoon bestelling afronden van maken? Mensen begrijpen wel dat ze het niet gratis krijgen toch? :p
vr. gr. Bart en Ruby

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

11
robijntje schreef:Dat je een aantal in moet vullen is inderdaad wat vreemd.
Voeg het label Aantal toe en stel de keuzelijst standaard in op 1. Dat scheelt twee handelingen: de keuzelijst openen en op 1 klikken.

Je ‘kruimelpad’ heeft een onlogische indeling. Bij het weergeven van een product of rubriek staat er Mijn Winkelwagen > Mijn gegevens > Aanbiedingen > . Deze navigatie suggereert ten onrechte drie dingen: je bevindt je al in de winkelwagen, je gegevens zijn al bekend én je hebt aanbiedingen in de winkelwagen zitten.

Van Afsluiten en bestelling betalen kun je beter bijvoorbeeld Bestelling bevestigen en betalen maken. Afsluiten is de Windows-interfaceterm voor het verlaten van een applicatie. Juridisch moet een bestelsysteem bovendien een duidelijk moment hebben waarop de koper de bestelling bewust bevestigt met een ondubbelzinnige handeling; dit is het moment waarop de koop is gesloten (en je daarvoor een schakelaar omzet in de database).
StoreCore.io

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

13
Ik bekijk de website via mijn laptop en vindt de zwart zij balken het geheel wel erg donker maken.
Ik zie zo snel ook geen tab klantenservice of algemene voorwaarden. Op mij komt de website zo onbetrouwbaar over, misschien is dat een rede dat een hoop mensen afhaken?

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

14
Bedankt voor jullie reacties, uiteraard wil ik niet dat de webwinkel onbetrouwbaar overkomt. Ik neem deze reactie mee in beraad, echter wil ik dat de webwinkel ook in de huisstijl blijft passen.
Wel zal deze continu aangepast blijven worden. Dit is de eerste keer dat iemand zegt dat mijn webwinkel onbetrouwbaar overkomt, mochten anderen de website ook onbetrouwbaar vinden ogen op het eerste gezicht, dan verneem ik dit zeer graag, zodat ik gelijk acties kan ondernemen.

Andere reacties ben ik mee bezig om dit aan te passen. O.a. het kruimelpad en ook een overzicht van winkelwagen, plus een extra vermelding bij het klikken op de knop bestellen. Daarnaast zal de webwinkel voortdurend aangepast worden.
[url]http://www.control-living-shop.nl[/url]

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

16
De shop is ook pas net online, ook dit is een leerfase. Ik heb de kleuren nu aangepast, ik hoop dat de site nu minder negatief wordt ervaren. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Wat vinden jullie van de kleuren nu?

Ook is er nu een link naar de klantenservice. Graag jullie reacties :wink:

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

17
Heb even gekeken en heb het volgende ondervonden.

Als er een product in de winkelwagen zit en ik bekijk de details van een ander product, dan wordt die ook in het winkelwagen geplaatst. Neem aan dat dit niet de bedoeling is. Gebeurt als er een tft scherm in de winkelwagen zit en ik bekijk de categorie pc.

Graag wil ik ook de levertijd weten van een product. Vind dit 1 van de meest belangrijke dingen.

Waarom heb je 9 euro verzendkosten op een bedrag van 600 euro?

Breadcrumb bovenin functioneert niet.

Waar is de navigatiebalk.

Waar is de algemeene voorwaarde en de provicy policy

waarom moet ik een account aanmaken.

Dit zijn even de standaard dingen, verder vind ik de layout ook niet echt betrouwbaar overkomen. Nu weet ik dat een layout niks verteld over het bedrijf die daar achter zit maar het is iets waar je wat meer aandacht aan moet geven.

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

18
Beste Vekto,

Allereerst bedankt voor je reactie. Hier kunnen we weer een stuk verder meekomen.
Alvorens antwoord te geven op de vragen die gesteld zijn, wil ik eerst vermelden dat ik deze webshop "huur". Hierdoor ben ik sterk beperkt in de layout die ik kan veranderen van de webwinkel. Omdat deze onbetrouwbaar oogt, en de layout niet goed te veranderen is, heb ik besloten om een andere webwinkel op te zetten met Magento. Hierdoor kan ik wel de layout naar mijn wens zetten en hopelijk betrouwbaarder overkomen. Tot die tijd zal ik het met deze webwinkel moeten doen. Mijn bedrijf heeft gelukkig andere inkomstenbronnen, waardoor ik niet alleen afhankelijk ben van de webwinkel.
Vekto.nl schreef:Heb even gekeken en heb het volgende ondervonden.

Als er een product in de winkelwagen zit en ik bekijk de details van een ander product, dan wordt die ook in het winkelwagen geplaatst. Neem aan dat dit niet de bedoeling is. Gebeurt als er een tft scherm in de winkelwagen zit en ik bekijk de categorie pc.

Dit heb ik bekeken, bij mij gebeurd dit niet, ook heb ik anderen wederom een proefbestelling laten doen, ook toen kwam dit probleem niet ter sprake. Ik houd dit in de gaten, wel mogelijk willen anderen die op dit forum zitten dit bekijken, mocht inderdaad zo zijn dat een ander product in de winkelwagen wordt geplaatst, terwijl er niet besteld wordt dan is dat uiteraard niet de bedoeling.


Graag wil ik ook de levertijd weten van een product. Vind dit 1 van de meest belangrijke dingen.

De levertijd is algemeen 3 tot 5 werkdagen. Bij de nieuwe webwinkel zal er duidelijk een voorraadstatus bijvermeld gaan worden. Ik neem dit punt van kritiek over.

Waarom heb je 9 euro verzendkosten op een bedrag van 600 euro?

Meerdere personen hebben dit aan mij gevraagd, het ligt in de planning om dit aan te passen naar "orders boven de 450 euro worden gratis bezorgd".

Breadcrumb bovenin functioneert niet.

Dit is niet het kruimelpad, wel ben ik ervan op de hoogte dat dit onduidelijkheden met zich meebrengt. Echter zit ik vast aan de layout en werkwijze van degene waarvan ik de webwinkel software huur. Dit probleem los ik op door zelf een webwinkel op te zetten met magento, dat kost echter tijd, tot die tijd, kan ik dit probleem niet goed aanpakken.

Waar is de navigatiebalk.
De navigatie gebeurd in het menu links.

Waar is de algemeene voorwaarde en de provicy policy

De algemene voorwaarden kunnen gedownload worden tijdens het orderproces. Ik zal een menu item toevoegen waardoor men gelijk bij de algemene voorwaarden kan komen. Over privacy beleid kunt u lezen onder het menu klantenservice.

waarom moet ik een account aanmaken.

Dit is standaard beleid van de webwinkel die ik huur, ik merk dat dit vaker vermeld wordt, ik zal dit dan ook opnemen en bekijken hoe ik dit anders kan gaan doen.

Dit zijn even de standaard dingen, verder vind ik de layout ook niet echt betrouwbaar overkomen. Nu weet ik dat een layout niks verteld over het bedrijf die daar achter zit maar het is iets waar je wat meer aandacht aan moet geven.
Ik ben sterk gebonden aan de layout, zoals ik al eerder zei. Zelf is het uiteraard niet mijn bedoeling onbetrouwbaar te zijn en ik werk dan ook hard om dit zsm aan te passen.

Bedankt voor de reactie.

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

21
Heb je je gewone site al eens vergeleken met de shop? Daar zit gewoon een enorm kwaliteitsverschil in.
En nee dat ligt niet aan de shop software die jou beperkt. Die gedachte moet je gewoon loslaten.
Ook met een juist kleurgebruik kun je in je huidige software er al veel meer uithalen dan wat het nu is. Alleen als eens gezien je borders, kwaliteit van de header en vooral ook de logo's.

- Als ik een categorie aanklik en vervolgens op een foto klik krijg ik geen grotere foto maar een productpagina. Ik wil een grote foto, want er staat een vergrootglas onder en dan verwacht ik dat.

- Links naar fabrikanten websites voeren je klant direct weg naar een mooie site, steek je zelf niet mooi bij af. Wat is de toegevoegde waarde van de link?

- Productpagina is een koude opsomming van specs. Geen lekker maker-tjes, geen foto's..

- Het in moeten vullen van een aantal. Standaard 1 op zijn minst.

- Geen aantrekkelijke bestelknop.

- Winkelwagen staat IN de productpagina, althans zo lijkt het en valt dus niet op.

- Als ik 1 pc bestel en vervolgens weer 1 pc bestel gebeurt er niets.... Helemaal niets. Pas als je een ander aantal kiest komt dit er bij op, dus aantal veranderen en weer op bestellen klikken verandert pas het aantal. Terwijl ik er 1 had besteld en er na twijfelen nog 1 bij wou.
Dit werkt dus niet zoals je het verwacht.

- De winkelwagen is verwarrend, eerst vul je je gegevens in vervolgens ga je naar iDEAL leuze en dan pas naar het aflever adres. Later ga je pas weer betalen.

- Een onnodige tab, verzenden. Je kan immers niks kiezen.
- Als je een ander aflever adres wilt lijkt het of je uit het proces gehaald wordt.

- Aan het eind gebeurt er niets als je de algemene voorwaarden niet aanvinkt, een melding zou handig zijn.

- Aan het eind van de winkelwagen kun je wel terug naar het begin maar niet terug naar het eind. Je moet dan eerst weer alle tabs door.
Tevens was mijn opmerking gewist toen ik weer bij het eind kwam.

Al met al een hoop frustraties alleen al in het winkelwagen proces.

- Als ik op computeronderdelen klik krijg ik nogmaals dezelfde keuze. Een onnodige laag dus.
- In de Domotica zit ook een onnodige laag, die van Marmitek.
En zo zijn er meer... Er is geen eenduidige structuur aanwezig.

- Als ik op de AV link klik breng je me weg van de vertrouwde omgeving van de site, waarom? Daar schrikt men van.

- Waarom staan de garantie punten van de service pagina niet in de AV?

- Zeer verschillende links, soms van de site af, soms elders heen (AV) en soms weer naar je eigen site die weer in het zwart is. Erg verwarrend.

Last but not least vraag ik me af waarom je in hemelsnaam tegen de gevestigde orde in wilt gaan met deze site... Zeker bij de 9 euro verzendkosten zal het gros toch nog afhaken lijkt me.

Ik vind de site die je hebt van een veel betere kwaliteit, echter is die in het zwart wat voor een webshop in jouw categorie niet handig is. Waarom is een zwarte webshop niet handig? Vanwege het enorme contrast wat jij dan hebt met de rest (lees gevestigde orde en concurrenten) omdat je productgroepen nu eenmaal erg vaak vergeleken worden met andere sites.
Ik als klant zou een zwarte site niet in mijn vergelijkingsproces meenemen vanwege het knipperlicht effect wat ik dan krijg, licht donker licht donker...
Een zwarte site kan wel heel mooi zijn voor meer exclusieve producten en waar niet vergeleken wordt. Zoals bijvoorbeeld de dure horloge merken, prachtige zwarte sites, maar veel klanten daar zullen niet gaan vergelijken, die willen een horloge van dat merk en daarmee is het klaar.

Kort door de bocht, of kijk heel erg goed naar je concurrenten of sla een andere weg in. In mijn mening moet je een andere weg in slaan, meer richting wat je doet met de site (het DuoTecno gebeuren en dan ook al die artikelen gaan verkopen en niet een handvol). En het pc gebeuren lekker laten voor wat het is en je op de beveiliging e.d. gaan richten.

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

22
Bedankt voor je uitgebreide reactie meesleepbeest!

De structuur heb ik aangepast, met de kleuren van layout ben ik nog behoorlijk aan stoeien, maar stukje bij beetje wordt dat ook beter. Het contrast verschil is inderdaad veels te groot.

Mijn bedrijf heeft juist als uitgangspunt dat er meer kan met automatisering, dan het huidige gebruik met een pc. Vandaar dat we kiezen voor een opzet van pc --> marmitek, klikaanklikuit --> exclusieve automatisering. Hier is ook het marktonderzoek e.d. op gericht. Het is inderdaad een andere richting als "de gevestigde orde".

Het winkelwagenproces is zeker niet naar mijn zin, maar ik heb geen mogelijkheid om daarin aanpassingen te doen. De onnodige extra tab van verzenden, de bestelknop en de plek van winkelwagen (in het artikelscherm) zijn allemaal niet aan te passen. Zelfs een simpele vermelding na het aanklikken van de bestelknop met iets van "het product is in uw winkelwagen geplaatst", is niet mogelijk Dat ik daarnaast met de borders, kleuren en vormen iets kan doen is natuurlijk juist.

Het vergrootglas is inderdaad verwarrend, je verwacht een grotere afbeelding en wordt platgegooid met "koude" specificaties. Dat ik een link bij sommige artikelen naar de fabrikant plaats, is omdat de klant dan nog meer informatie omtrent het product kan inzien. (Dat is het idee erachter).

Toch ben ik niet tevreden over Onetoshop (hier "huur" ik deze webwinkel), daar ik niet een mogelijkheid heb om het proces dusdanig te vormen zodat deze wel naar mijn zin is.

De AV staan op mijn eigen website, omdat ik deze niet kan integreren in de webwinkel. Daarnaast moeten deze ook aangepast worden, ook om het keurmerk van Qshops te mogen gebruiken.

Bedankt voor je reactie!
[url]http://www.control-living-shop.nl[/url]

Re: [control-living-shop.nl] Graag feedback

23
Je moet je dus gewoon afvragen wat wil ik precies en welke software/shop past daar bij en direct overstappen, als je dat weet. En dat het liefst zo snel mogelijk :wink:

Winkelwagen etc. problemen doen zich bij andere shops, met deze software, inderdaad ook voor.

Je voelt je er niet prettig bij, het wil niet wat jij wilt. Moet geen moeilijke keus zijn om dit schip te verlaten :) En fris opnieuw beginnen.

Succes!