Moeite met PSP als High Risk

1
Hallo allemaal,

Ik loop tegen een probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb meerdere webshops en sommige worden als high risk bestempeld. Hiervoor heb je vaak betaaloplossingen en ik ben eigenlijk nooit echt tegen de lamp gelopen. Nu is het helaas anders. Ik heb een mooie webshop gebouwd met goede vindbaarheid op Google, maar geen Payment Service Provider die mij wil hosten. Het ligt blijkbaar aan het product, aangezien ik gelijktijdig een andere webshop heb gebouwd en deze is probleemloos gekoppeld. Nu is het product compleet legaal, maar geen PSP wil eraan. Ik heb vergelijkbare webshops bekeken en geïnspecteerd die dezelfde producten verkopen en ik zie dat zij wel PSP's gebruiken die er bij mij nu niets van willen weten. Hierdoor heb ik het vermoeden dat dergelijke webshops werken met een work around. Is iemand hier bekend mee? Ik zou enorm geholpen zijn in ieder geval. Ik zit nu namelijk met een mooie webshop en een voorraad waar ik weinig mee kan.

Re: Moeite met PSP als High Risk

2
Dat psp's veel productgroepen uitsluiten is een bekend fenomeen. Helaas zijn alle psp's daarin redelijk generiek, aangezien het meestal vanuit de DNB komt en het de psp's zelf veel gedoe kan opleveren als ze die producten toch toestaan. Volgens mij hebben Mollie en Pay hier eerder wel e.e.a. over verteld. 

Verkopen de andere webshops ook andere producten? Kan het zijn dat die eerder geaccepteerd zijn en pas daarna deze producten ook zijn gaan verkopen?
Nu op mijn weblogs:

Re: Moeite met PSP als High Risk

3
Dirkjan schreef: Dat psp's veel productgroepen uitsluiten is een bekend fenomeen. Helaas zijn alle psp's daarin redelijk generiek, aangezien het meestal vanuit de DNB komt en het de psp's zelf veel gedoe kan opleveren als ze die producten toch toestaan. Volgens mij hebben Mollie en Pay hier eerder wel e.e.a. over verteld. 

Verkopen de andere webshops ook andere producten? Kan het zijn dat die eerder geaccepteerd zijn en pas daarna deze producten ook zijn gaan verkopen?
Bedankt voor het reageren Dirkjan! Het gaat om webshops die zelf géén andere producten aanbieden, daarom vind ik het zo vreemd en heb ik het vermoeden dat ze een work around hebben. Ik heb het ook al bij meerdere shops op de man af gevraagd, maar dan wordt er vaak geheimzinnig gereageerd als er al überhaupt wordt gereageerd.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.