Re: Iemand ervaring met [jeansandfashion.com]?

2
Voor outlet hoef je geen licenties te hebben. Voor de nieuwe kleding heb je licenties nodig van de desbetreffende merken, maar als de bedrijven die zo'n licentie hebben de kleding niet allemaal verkocht krijgen mogen ze dit vrij door verkopen.

Heb geen ervaring met de desbetreffende webwinkel, maar aangezien ik zelf ook outlet merkkleding verkoop weet ik dat dit op deze manier gaat.
www.reblim.nl

Bij Reblim Merkkleding koop je voor weinig geld originele merkkleding met een uitstekende service. Onze prijzen zijn gemiddeld 50% lager dan de retailprijzen en bent u niet tevreden, dan krijgt u bij ons gewoon uw geld terug!

Re: Iemand ervaring met [jeansandfashion.com]?

4
Een licentie te hebben om te mogen verkopen lijkt leuk maar hoeft niet. Je moet als winkelier alleen een groothandel zo gek krijgen om het je te verkopen. Dus als jij Ed Hardy shirtjes in Spanje kan inkopen mag je ze in Nederland gewoon verkopen of je nu een licentie hebt of niet.

Heeft alles te maken met de uitputting van een merk. Bekende voorbeelden hiervan zijn Makro vs Diesel (koop) en Makro vs G-Star (marketing) waarbij de Makro in beide gevallen een buitenlandse groothandel bereid gevonden had om spullen aan hun te leveren die zij weer gingen verkopen zonder dat ze een licentie hebben voor de respectievelijke merken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Iemand ervaring met [jeansandfashion.com]?

5
Ik ben waarschijnlijk in de war met een 'dealership' (of hoe heet het?). Voorbeeldje is volgens mij LEGO, speelgoed dat slechts verkocht mag worden wanneer de winkel erkend word door LEGO. Klopt dit voorbeeldje? En zoeits bestaat dus niet op merkkleding? Dat veronderstelde ik dus :wink:

Ervaringen met deze outlet blijven welkom. Het is volgens mij een internationaal opererende winkel. Door een aantal fouten op de site (ontbrekende bestel afbeelding, vreemde vertalingen) kreeg ik wat argwaan.

Re: Iemand ervaring met [jeansandfashion.com]?

6
hhh schreef:Ik ben waarschijnlijk in de war met een 'dealership' (of hoe heet het?). Voorbeeldje is volgens mij LEGO, speelgoed dat slechts verkocht mag worden wanneer de winkel erkend word door LEGO. Klopt dit voorbeeldje?
Nee, dat voorbeeld klopt niet helemaal. Simpel gezegd mag elke speelgoedwinkel, zowel een offline bakstenen winkel als een online webwinkel, LEGO verkopen. Daarna wordt het echter ingewikkeld. Als je door LEGO wil worden erkend als e-tailer, moet je aan heel wat strikte voorwaarden voldoen. Je moet je bijvoorbeeld houden aan strenge richtlijnen voor het gebruik van logo's en merknamen. Daarnaast moet je een hoog serviceniveau bieden dat aansluit bij de A-merken LEGO en DUPLO.

Enkele webwinkels die zich "LEGO-dealer" noemen, zijn dat uitdrukkelijk niet. Die vind je vooral in de donkere krochten van Marktplaats, wat een van de redenen is waarom ik daar maar liever wegblijf. Daarnaast zijn er enkele zogenaamde "LEGO-groothandels" actief, die in werkelijkheid helemaal geen echte groothandels zijn. Beetje parallelimport uit Duitsland enzo, maar geen volwaardige door LEGO erkende en door LEGO bevoorraadde groothandel.
StoreCore.io