Gratis logistieke verbinding voor webshops met Nic. Oud

1
Voor een goede verwerking van orders en voorraadmutaties zijn snelle en betrouwbare datakoppelingen essentieel. Nic. Oud Direct Mail biedt nu ook middelgrote webshops – als enige in de fulfilmentbranche - een gratis real-time verbinding met haar warehouse management systeem. Voor een aantal grotere e-commerce klanten zijn al eerder maatwerkkoppelingen in gebruik genomen.

De twee nieuw ontwikkelde modules zijn geschikt voor osCommerce en X-Cart webshops en worden kostenloos ter beschikking gesteld. Het aantal modules zal in de komende maanden verder worden uitgebreid met koppelingen voor andere (veelgebruikte) webshop systemen.

Bij de ontwikkeling is gebruik gemaakt van zogenaamde SOAP/XML webservices. Met behulp van de bijgeleverde installatieleidraad kunnen de modules - tegen een geringe eenmalige vergoeding - in een paar uur worden ingebouwd in de backoffice van de webshop. Voor ‘zelfbouwers’ worden de onderliggende webservices met handleiding ook gratis ter beschikking gesteld.

Na inbouw van de koppeling worden de orders, na (automatische) verwerking van de betalingen, vanuit de webshop automatisch en direct doorgestuurd naar Nic. Oud voor orderverwerking. Ook wordt de actuele voorraadpositie in de backoffice van de webshop automatisch bijgewerkt. Het gehele verwerkingsproces (orderpicken, controleren, verpakken, labelen, pakbon uitdraaien, voorraad bijwerken, voormelden, email-verzendbericht versturen en aanbieden aan de pakketvervoerder) kan vervolgens binnen een uur gereed zijn.

Nic. Oud beschikt over een inhouse Businessbalie van TNT Post en kan haar pakketten ‘s avonds aanleveren. Dat betekent in veel gevallen dat webshops het serviceniveau aan hun klanten kunnen verhogen tot ‘vanavond besteld, morgen bezorgd’.

Coert Knijnenberg, e-Fulfilment Manager bij Nic. Oud: ‘De datakoppeling maakt het verder mogelijk om de actuele voorraad voor de consument in de webshop zichtbaar te maken. Als dit vanuit commercieel perspectief niet wenselijk is, kan als alternatief in ieder geval een reële levertijd bij de verschillende artikelen worden vermeld. Een veel gehoorde consumentenklacht is namelijk dat de levertijd na bestelling toch langer blijkt te zijn dan verwacht, omdat de voorraad uiteindelijk toch niet toereikend blijkt te zijn. Met echte actuele voorraadinformatie komen de merchant èn de consument niet langer voor verrassingen te staan.’

Knijnenberg werkte bij de ontwikkeling van de standaardmodules nauw samen met gespecialiseerde IT-partners, elk met ruime ervaring met de betreffende softwaresystemen. De osCommerce module is in opdracht van Nic. Oud gemaakt door het Amsterdamse bedrijf Total Commerce en voor de koppeling met X-Cart is samengewerkt met One-Stop-Webshop uit Rotterdam.

Nic. Oud Direct Mail B.V. is een toonaangevend bedrijf op het gebied van direct mail, e-fulfilment en logistieke oplossingen. Jaarlijks verwerken haar 135 medewerkers zo'n 170 miljoen poststukken en pakketten. Nic. Oud is gevestigd in een modern bedrijfsgebouw van 20.000 m2 in Heerhugowaard en beschikt o.a. over een beveiligd e-Fulfilment magazijn van 4.000 m2. Nic. Oud Direct Mail wil haar positie in e-commerce en logistieke dienstverlening in de komende jaren verder uitbouwen. De diensten voor webshops omvatten onder meer: opzet van een (nieuwe) webwinkel, voorraadbeheer, opslag, pick & pack, customer service, verwerking van drop shipments en retouren.[b][/b]

2
Wat is dit? Een persbericht ofzo? Beetje veel tekst en ik snap niet direct de doelstelling? :)