Tijd van oriënteren en tijd van het bouwen van je webshop

1
Ik vroeg me af: Hoe lang hebben jullie georiënteerd naar een webshop. En hoeveel tijd hebben jullie daarna gestoken in het bouwen van je webshop (Of naar eigen voorkeur aanpassen als je een webshop onder licentie hebt gekozen)?
Ik was er wel een beetje benieuwd naar, aangezien ik ook een beetje aan het rondkijken ben :) . Alvast bedankt
De mooiste posters koop je bij Posterhouse.nl!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Tijd van oriënteren en tijd van het bouwen van je websho

5
Orientatie vanaf sept 2009 tot heden

Bouwen moet dus nog beginnen.

Zet het weer wat in perspectief :wink:

Er zijn wat dingen voorgevallen ook dat de periode langer is geworden, maar achteraf zijn we HEEL erg blij dat we niet direct zijn begonnen. We hadden anders op een aantal punten flink ons neus gestoten.

Ik heb erg veel gelezen, geleerd, gezien, geprobeerd afgelopen 1,5 jaar en ben erg blij met al deze kennis nu. Nu is het ook beter om me straks 100% creatief in te kunnen zetten zonder nog erg over de rest na te denken. Omdat ik nu gewoon een werkbaar stappenplan op kan zetten en nalopen.

Dus, ff snel een bakkie geld verdienen? Vergeet dat aub. Maak eerst je studie maar eens af, heb je later meer aan 8)

Re: Tijd van oriënteren en tijd van het bouwen van je websho

6
Ik denk dat ik al ongeveer een jaar of 5 bezig was met de verkoop via internet. Eerst incidenteel (boot van buurjongen op marktplaats, drumstel van me broertje met winst doorverkocht, etc.) later actiematig en semi-professioneel. Toen heb ik eerst een jaar met een kvk gewoon verkocht via marktplaats en zulk soort sites. In 2007 is (onder andere) de huidige shop opgezet, en hij is nog niet af. Dat is een oneindig proces, elke dag kan er wel weer wat verbeterd of veranderd worden.

Re: Tijd van oriënteren en tijd van het bouwen van je websho

7
Al langer ben ik usabilityadviseur voor kleine start-ups en grote dotcoms. Het idee voor het zelf opstarten van een keten van webwinkels ontstond in oktober 2008, toen ik een LEGO-cadeau zocht voor de verjaardag van mijn zoon. Na wat rampzalige proefbestellingen bij een tiental webwinkels, viel de beslissing in de kerstvakantie van 2008: dit kan anders en beter, vond ik.

De eerste helft van 2009 heb ik daarna besteed aan het bouwen van de webwinkels en een LEGO-expertsysteem dat cadeaus aanbeveelt op basis van de prijs/kwaliteit-verhouding. Door wat juridisch geharrewar rondom een domeinnaam waren we pas begin november 2009, zo'n drie maanden te laat, volledig operationeel.

Alles bij elkaar dus ongeveer drie maanden voor de oriëntatiefase en aansluitend negen maanden tot en met de definitieve bevalling.
StoreCore.io

Re: Tijd van oriënteren en tijd van het bouwen van je websho

8
Ik liep al een tijd met het idee om een webshop te maken naast de verkoop via marktplaats. Een klein jaar geleden ben ik me echt gaan verdiepen in het bouwen van een webshop, de software, KvK en alle zaken die erbij komen kijken.

In november 2010 ben ik begonnen met het bouwen van de webshop en het regelen van de specifieke zaken.