Rembours naar Belgie

1
sorry als dit topic al bestaat, maar ik kon er niets over vinden.

Ik heb een klant die wil een bestelling plaatsen, maar onder rembours verstuurd hebben. Nu is het me in het verleden altijd gelukt om mensen te overtuigen van een Paypal of bank betaling, maar in dit geval lukte het me niet.

Iemand ervaring met het versturen onder rembours naar belgie? Of nog andere optie's om het voor de klant 'veiliger' te maken?

Re: Rembours naar Belgie

4
Vraag om een aanbetaling van de helft (of eventueel minder als je marge het toelaat). Dat trekt weifelende klanten meestal wel over de streep, omdat zij doorgaans wel begrijpen dat jij ook risico loopt en het risico eerlijk wordt gedeeld.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Rembours naar Belgie

5
Dat is wel een goed idee.

Andere kant loop ik dan nog steeds het risico dat ik de helft van mijn poen niet krijg.

Hieruit begrijp ik dus dat rembours naar Belgie niet mogelijk is?

Re: Rembours naar Belgie

6
Mijn ervaring is: iemand die niet van plan was te betalen, betaalt ook niet de helft aan. Als je laat aanbetalen op een bankrekening, is het bovendien voor een flessentrekker praktisch onmogelijk om een valse identiteit op te geven.

Via TNT kun je niet onder rembours leveren in België, maar in ruil daarvoor is een pakket standaard verzekerd tot € 500 en moet er worden getekend voor ontvangst. Van andere vervoerders weet ik het niet.
StoreCore.io

Re: Rembours naar Belgie

8
We gebruiken Bpost, de lokale pakketdienst in Belgie. Nadeel is dat je het pakket in Belgie moet aanleveren, wat voor ons geen probleem is aangezien het slechts 10km is.
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden