Nieuwe interieurwebshop Pole to Pole

1
Hallo,

Zoals ook te zien is in het onderwerp, is er een nieuwe interieur webshop. Ik ben beheerder van deze interieur webshop van Pole to Pole op http://linkverwijderd.
Daarom is dit ook vanzelfsprekend mijn favoriet.
Iedereen zal denken dat het logisch is, maar het is, naar mijn mening(!) echt een goede webshop.

Echter ben ik natuurlijk enorm benieuwd naar de mening van anderen en ervaringen ermee.
Die zou ik dan ook graag willen horen. Hieronder vind u een beschrijving van wat volgens mij het unieke concept is van de webwinkel.
_________________________________________________________________________
Je kunt op de website eerst een korte beschrijving vinden van de categorieën van het assortiment, waardoor je geen last hebt van enorme stukken tekst voordat je vind wat je zoekt.
Wanneer u klikt op een afbeelding op tekst van uw interesse wordt u doorgestuurd naar de website waar u gedetailleerde informatie vind per product.
Zo heeft u steeds een uitstekend overzicht op http://linkverwijderd/ en kunt u dieper ingaan op de producten als u aan heeft gegeven welk deel van het assortiment uw interesse heeft.

Natuurlijk hebben andere interieur webwinkels weer andere voordelen, maar ik ben er van overtuigd dat geen webshop de combinatie heeft dat u eerst zich op een website bevindt met de algemene informatie om overzicht te creëren, waarna u vervolgens op detail kunt ingaan als uw interesses bekend zijn.

Vriendelijke groet,

Peter Korpershoek
Beheerder van de interieurwebshop van Pole to Pole
Interieur Webshop: http://www.topoletopole.nl

Re: Nieuwe interieurwebshop Pole to Pole

2
PeterKorpershoek schreef:Wanneer u klikt op een afbeelding op tekst van uw interesse wordt u doorgestuurd naar de website waar u gedetailleerde informatie vind per product.
Het is niet voor het eerst dat je hier een 'doorway' plaatst: alle afbeeldingen en de meeste trefwoorden op topoletopole.nl linken door naar poletopole.nl.
PeterKorpershoek schreef:Je kunt op de website eerst een korte beschrijving vinden van de categorieën van het assortiment, waardoor je geen last hebt van enorme stukken tekst voordat je vind wat je zoekt.
Als die teksten op poletopole.nl zo in de weg zitten, is dat nog geen reden om een topoletopole.nl te maken met minder teksten. Los dan het werkelijke probleem op.

Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat die "enorme stukken tekst" het werkelijke probleem zijn, want bij meubels met van honderden euro's staan vaak maar twee of drie summiere zinnetjes. Dat is eerder te weinig dan te veel informatie.
StoreCore.io

Re: Nieuwe interieurwebshop Pole to Pole

3
Hallo,

Bedankt voor je commentaar.
Ik zal het nader uitleggen.

Mijn webshop is gemaakt om het bedrijf Pole to Pole te promoten.
Ik moet voor hen een webshop bouwen en zoveel mogelijk verkeer genereren naar hun website in principe. Echter is Google Analytics gekoppeld aan mijn website waardoor ik ook mijn bezoekerstijd toch hoog wil houden en dergelijke.

Deze opdracht heb ik verkregen via mijn opleiding aan de Hogeschool Rotterdam, waarbij ik aan het eind een webshop moet hebben waarover ik een positief verslag kan schrijven, en kan aantonen onderzoek te hebben gedaan wat gewenst is e.d.

Snapt u de opbouw van mijn website?

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet,

Peter Korpershoek
Interieur Webshop: http://www.topoletopole.nl

Re: Nieuwe interieurwebshop Pole to Pole

4
De vraag is of je nu wel promoot of niet, door door te linken.
Want vorige week deed je hetzelfde met een doorlinkpagina.
Mensen worden niet graag beetgenomen.

Had je best de eerste keer bijgezet.

En als de doorlinkpagina minder mooi is en minder relevant is dan de originele pagina.
Wat is dan nog het nut van de doorlinkpagina.
, bezoekerstijd op je website zal altijd zeer laag zijn.
persoonlijk vind ik het geen meerwaarde, zeker omdat de teksten identiek zijn.

PS zeg eens tegen de eigenaar dat elm hout eigenlijk olm hout of iepen hout moet zijn.
Elm is engels :-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe interieurwebshop Pole to Pole

5
Als ik het goed begrijp ben je dus een student, en is je site dus een studieopdracht/afstudeer projectje om verkeer te meten en heeft het niks met een webshop te maken, aangezien je alleen verkeer wilt. Feedback voor je webwinkel is dus iets wat niet mogelijk is, want je hebt geen webshop.

Succes verder met je studieopdracht.

Re: Nieuwe interieurwebshop Pole to Pole

9
PeterKorpershoek schreef:Ik begrijp jullie mening wel een beetje.
Echter zijn er wel dingen die beoordeeld kunnen worden als een gewone website.
Een gewone website heeft toch ook plus en minpunten.
Je kunt deze website helemaal niet meten als een gewone site, om twee redenen.

Ten eerste heb je geen normale navigatiestructuur met interne links, maar heel veel externe links van topoletopole.nl naar poletopole.nl. Navigatiepaden die er niet zijn, kun je nooit meten. Gebruikers kunnen de site niet gebruiken als een normale site, dus metingen van bezoekersgedrag zijn vrijwel waardeloos.

Ten tweede is topoletopole.nl een schaduwkopie van poletopole.nl. Veel teksten en afbeeldingen zijn identiek (wat je nog eens benadrukt door alle externe links). De echte site poletopole.nl zal veel meer verkeer trekken, dus hoe wil je met zoveel kruisverbanden ooit statistisch betrouwbaar iets meten? Ook om die reden zul je nooit dezelfde gegevens vinden als bij een echte site, want het is een kopie.
StoreCore.io