Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ja hoor eindelijk af/ Amerikaanse webwinkel

5
Af? Dit is een grove opzet bedoel je... :?

Je krijgt het advies even wat meer te leren en het serieuzer aan te pakken. En meer...
Vervolgens kom je leuk een dag later, ja ik ben klaar! Ja niet dus hé.

Lees dit topic eens, wat meer realistisch is als je serieus bezig wilt met een webshop.
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=2025

Lees het hele forum eerst eens, zie je gelijk op welke tientallen (of meer) punten dit gewoon helemaal niks is zo.

Re: Ja hoor eindelijk af/ Amerikaanse webwinkel

6
Maar het grote verschil
Ik doe het voor de het blij maken van mensen met onbekende producten
Ik ben 15
Dit is gewoon een begin
Ik heb er niks aan om me 4 maanden te gaan zitten inlezen omdat ik het toch niet proffesioneel ga doen

Het is kleinschalig

Re: Ja hoor eindelijk af/ Amerikaanse webwinkel

9
Een enorm probleem
Iemand besteld net voor 6000 euro aan producten
Voor een personeel feest
Heb gezegd dat ik dit onmogelijk in 1 keer kan bestellen
Help :lol: :lol: :lol: :lol:

Moet ik dit serieus nemen
dit is een kopie van de order


artikel - toevoegen per stuk totaal
x Pop Corn in een pan € 1,65 € 1.650,00 X
x Pound Cake Mix € 4,70 € 4.700,00 X
Herbereken
subtotaal inclusief BTW € 6.350,00
totaal exclusief 19% BTW € 5.336,13
BTW 19% € 1.013,87
subtotaal € 6.350,00
rembours € 7,50
totaal € 6.357,50
Betaalwijze:
Rembours

Re: Ja hoor eindelijk af/ Amerikaanse webwinkel

12
AmericaAtHome schreef: Ik ben 15. Dit is gewoon een begin. Ik heb er niks aan om me 4 maanden te gaan zitten inlezen omdat ik het toch niet proffesioneel ga doen
Ik wil niet heel vervelend overkomen maar het is niet zo sjiek om de namen en gegevens van je klanten online op fora te plaatsen. Dus weet je zeker dat je toestemming hebt om online te publiceren wat accountants allemaal uithalen tijdens hun personeelsfeestjes?
AmericaAtHome schreef:Een enorm probleem
Iemand besteld net voor 6000 euro aan producten. Accountans met een personeelsfeestje.
Los het maar op. Jij bouwt een winkel waarmee het te bestellen is. Zo te lezen had je beter een max. order in kunnen stellen blijkbaar. Maar dat heb je niet gedaan. Stond er op je webwinkel dat je een jochie van 15 was die grapjes aan het uithalen was? Nee? Dan heb je het maar uit te voeren.

Zoals gezegd maak je het met het publiceren van je bestelling, juridisch niet sterker.
Nu op mijn weblogs:

Re: Ja hoor eindelijk af/ Amerikaanse webwinkel

14
Een webshop is landelijk tenzij je dat expliciet opneemt in je algemene voorwaarden en duidelijk ventileert op je website.

Email en telnummer weghalen is niet voldoende. Je moet gewoon nooit geen enkele gegevens openbaar maken van klanten. Dat is niet fatsoenlijk en niet verstandig zoals Dirkjan al aangaf.

Zoals al diverse keren aangegeven doe je dit niet 'even zomaar'. Als je dit forum in zijn geheel leest zie je hoe lang sommige bezig zijn met de voorbereidingen. Als jij na diverse commentaren direct een dag later verklaart klaar te zijn dan neemt niemand je serieus.

Helaas heb je nu een klant die jou serieus pakt op de vele mazen die jouw shop bevat, zoals het niet hebben van algemene voorwaarden.

Re: Ja hoor eindelijk af/ Amerikaanse webwinkel

18
Een webshop is landelijk tenzij je dat expliciet opneemt in je algemene voorwaarden en duidelijk ventileert op je website.

Email en telnummer weghalen is niet voldoende. Je moet gewoon nooit geen enkele gegevens openbaar maken van klanten. Dat is niet fatsoenlijk en niet verstandig zoals Dirkjan al aangaf.

Zoals al diverse keren aangegeven doe je dit niet 'even zomaar'. Als je dit forum in zijn geheel leest zie je hoe lang sommige bezig zijn met de voorbereidingen. Als jij na diverse commentaren direct een dag later verklaart klaar te zijn dan neemt niemand je serieus.

Helaas heb je nu een klant die jou serieus pakt op de vele mazen die jouw shop bevat, zoals het niet hebben van algemene voorwaarden.

Daar heb je gelijk in, maar ik heb het gelezen en ik had een soort gelijke maar dan bij Verzenden
Ik schrijf: binnen een straal van 6 Km buiten rhenen geen verzendkosten en hij denkt dat dat betekend na 6 km geen verzenkosten maar zoiets heet logisch nadenken
het betekend na 6 km wel verzendkosten maar daarbinnen niet

Re: Ja hoor eindelijk af/ Amerikaanse webwinkel

19
Je hebt 3 dagen een webwinkel. En meteen een order van 6000,00 euro? Waar denk je dat die order vandaan komt? Je webwinkel kan nog niet gevonden worden.

Ik denk dat ze je een beetje voor de gek houden. Internet is niet lief.

Ik zou de webwinkel weer aanzetten en duidelijk voorrop aangeven dat je alleen binnen een straal van 10 km levert. Willen ze dat je deze bestelling levert vraag dan gewoon een aanbetaling van 50% En zeg dat vanwege de grote bestelling de levering tot 30 dagen na aanbetaling kan duren.

Heb je de tijd om van die 50% de inkoop te regelen.

Raak niet in paniek en blijf rustig.

Ga voorral verder met leren en bouw langzaam je webwinkel uit.

Doe je goed je huiswerk dan heb je best kans dat je over 2 jaar een leuke bijverdienste hebt.

Of je moet iedere 3 dagen een bestelling hebben van 6000,00 dan kun je er al over een maand van leven :D

Blijven ze je lastig vallen dan laat het me weten. Voor andere vragen nogmaals eerst leren en als je zover bent laat het resultaat hier zien en dan gaan wij weer beoordelen.

Re: Ja hoor eindelijk af/ Amerikaanse webwinkel

20
Alles "binnen een straal van 6 km buiten Rhenen" is dubbelzinnig en kan worden gelezen als: de hele wereld, behalve Rhenen en omstreken. Het had bijvoorbeeld "binnen een straal van 6 km rondom Rhenen" of "op minder dan 6 km afstand van Rhenen" moeten zijn.

Aangezien je minderjarig bent, zijn je ouders nu aansprakelijk voor een eventuele wanprestatie, dus leg die het probleem in elk geval helemaal uit. Met het opdoeken van de webwinkel of het achteraf aanpassen van de voorwaarden kom je niet zomaar onder een rechtsgeldige overeenkomst uit.

Daarna maandagochtend meteen even de klant bellen of, beter nog, de afdeling personeelszaken van het accountantskantoor, want daar zullen ze waarschijnlijk meer moeite hebben met een bestelling van duizenden euro's aan cakemix voor een personeelsfeest. Waarschijnlijk loopt de grap dan met een sisser af.

Re: Ja hoor eindelijk af/ Amerikaanse webwinkel

21
Retired Member schreef:Ik denk dat ze je een beetje voor de gek houden. Internet is niet lief.
Dat denk ik ook. Ik zou er dus niet helemaal van in paniek raken, maar zo te zien doet de topicstarter dat ook niet.

Los daarvan is het wel direct duidelijk waar je grenzen liggen en het is wel zo netjes naar de buitenwereld dit duidelijk te maken. Vertel iets op de webwinkel over jezelf. Dat je jong bent, dit je passie is, en wat je doelen zijn. De doelgroep sluit zich er dan ongetwijfeld snel bij aan. Probeer ook een maximumbedrag aan bestellingen mee te geven en geef bij het afrekenen nog duidelijke info over jezelf.

Let ook op de wetgeving: Zijn je adres en contactgegevens op orde? Staat er eventueel een KVK nummer op, of een duidelijke reden waarom je deze niet hebt? Let op dat je niet mensen een verkeerd idee geeft want dan zou je juridisch vroeg of laat een keer in de problemen komen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Ja hoor eindelijk af/ Amerikaanse webwinkel

24
Hoe zit dat eigenlijk met leverplicht? De webshop is gesloten, moet hij nu nog leveren dan?

@eentje, lijkt me erg risicovol om te proberen toch te leveren, de betaalwijze is rembours, dat staat in zijn bericht hierboven. Als zijn klant de zending weigert zit je met dat spul.

@ Retired Member, ik ben het trouwens niet met je eens, hij is wel degelijk al te vinden in Google, heb t net opgezocht... De reden daarvan is dat dit forum goed geïndexeerd wordt :wink: Indirect is de shop al te vinden, direct kon ik niks vinden nee. En de shop bevatten meer problemen dan gaten in een gatenkaas, deze zou ik dus niet meer online zetten voordat dit allemaal opgelost is.

@Americaathome, maak je inderdaad maar niet al te druk. Maar nu weet je wellicht waarom sommige van ons er vrij lang over doen om een shop te starten, ff goed voorbereiden dus.

Heb je je klant al laten weten dat je niet gaat leveren?

Re: Ja hoor eindelijk af/ Amerikaanse webwinkel

25
@eentje, lijkt me erg risicovol om te proberen toch te leveren, de betaalwijze is rembours, dat staat in zijn bericht hierboven. Als zijn klant de zending weigert zit je met dat spul.
Misschien risicovol... als klant niet betaald moet je de incasso procedure in... maar betalen moet de klant, vroeger of later, als er een poging gedaan is om te leveren.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl