Afstudeeronderzoek: webwinkels (enquête)

1
Hallo!

Jullie krijgen dit soort berichten vast vaker en als dit als spam wordt gezien dan hoor ik het wel ;) Hoe dan ook, ik ben Miriam en bezig met afstuderen. Nu houdt deze opdracht in dat ik een webwinkel (waarin pasta producten worden verkocht) moet ontwerpen met hierin redactionele content verwerkt. Nu hoort bij afstuderen ook een onderzoek en ik heb een enquête opgesteld, met name over de behoeften van gebruikers met betrekking tot webwinkels.

Mochten jullie tijd en zin hebben om mij te helpen, de enquête duurt ongeveer 10 minuten en sluit op 05 april 2011. Onder de respondenten wordt 3x het kookboek De Zilveren Lepel Pasta verloot:



(mocht je de resultaten willen weten dan kan je mailen naar miriam.degroot@lbl.nl)

Groetjes,

Miriam

<mod edit: Dit word inderdaad niet toegestaan, dit is een forum voor ondernemers. Mochten er ondernemers zijn die de enquete willen invullen kunnen ze contact opnemen via PB, onderwerp gaat op slot>

Re: Afstudeeronderzoek: webwinkels (enquête)

2
Nu zijn wij webwinkeliers natuurlijk wel erg bevooroordeelde gebruikers :wink:

Wat ik wel mis in het onderzoek is niet de breedte van het assortiment maar vooral de diepte van het assortiment. Want dat is juist vaak waar de webshop in uit kan blinken. Niche markt, Long tail.

Re: Afstudeeronderzoek: webwinkels (enquête)

3
Ach, enkele bevooroordeelde respondenten moet kunnen ;)

Ik moet bekennen dat ik niet eens had gedacht aan de termen 'niche markt' en 'long tail' bij het opstellen van de enquête! Bij deze enquête gaat het vooral over de gebruikerservaring van consumenten en voor hen leken de onderwerpen 'niche markt' en 'long tail' mij minder relevant. Deze enquête is trouwens een deel van het gehele onderzoek ;)

Bedankt voor de opmerking, tips en opmerkingen stel ik altijd op prijs!