Webshop in Nederland en Engels

1
Weet iemand hier of het mogelijk is om bij een mijnwebwinkel prof account de site 2-talig weer te geven? Dus dat je op een vlaggetje oid. klikt voor Nederlands of Engels?

Ik heb me rotgezocht, maar kom alleen maar advies tegen van mijnwebwinkel via logitech, maar ik zoek het gewoon in http://www.mijnwebwinkel.nl.

Beetje onduidelijk, maar hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

Alvast bedankt :)

Re: Webshop in Nederland en Engels

3
Hallo,

Ik weet niet of je al een antwoord hebt.. maar dit is het antwoord:
Dat is in mijnwebwinkel (nog) niet mogelijk. Je kunt wel een webwinkel in een andere taal maken maar niet vannuit een account meerdere talen.

MVG,
Niek
Begin met backlinks vanuit zelfgeschreven (EN) artikelen op HubPages

Promoot uw webwinkel met zelfgeschreven artikelen (NL)! Meld u dan gratis HIER aan!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop in Nederland en Engels

5
Hoi, even een tip wat betreft meertaligheid:

Ik ben zelf één van de mede-ontwikkelaars van de Expotis Webshop Suite. Dit systeem ondersteunt standaard tot drie talen. Met behulp van vlaggetjes rechtsbovenin de webshop kan de hele website omgezet worden in een andere taal.

Wat echter erg belangrijk is, is dat je ook voor elke taal eigenlijk een aparte domeinnaam moet hebben. Dus voor je Nederlandse webshop bijvoorbeeld www.naamvanjewebwinkel.nl en voor je Engelse variant www.naamvanjewebwinkel.com. Beide domeinen zijn in feite kopieën van elkaar (aliassen), en via de vlaggetjes kan de gebruiker op beide domeinen de taal ook weer aanpassen naar zijn of haar voorkeur. Maar nu komt het: zorg ervoor dat je .com domein standaard op Engels staat en je.nl domein standaard op Nederlands. Dit is dé beste manier wat betreft je SEO (Search Engine Optimalisation). Namelijk: Google kan zo beide webwinkels indexeren in hun eigen taal. Natuurlijk kun je ook één domein hebben dat meerdere talen ondersteunt, maar dit is voor je SEO minder handig.
Matthijs van Santen de Hoog
Expotis Webshop