FairyFair.nl webwinkel

1
Hoi, ik zou het heel fijn vinden als jullie een kijkje kunnen nemen op mijn site en jullie mening willen geven!

Ik heb een webwinkel in fairtrade lifestyle artikelen en natuurlijke lichaamsverzorging. Ik bied producten aan die, zoals de naam al zegt; fairtrade, gerecycled of natuurlijk gefabriceerd zijn.

Ik ben pas net online, dus er moet zeker nog wat gebeuren om de site vollediger te maken; productinformatie staat nog niet overal bij, de productgroepen worden nog uitgebreid etc. ,maar mijn pc was gecrashed en ben nu helaas mijn photoshop kwijt waardoor ik tot komend weekend (nieuwe pc kopen ) niet veel kan veranderen, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jullie het tot nu toe vinden.

Opbouwende kritiek hoor ik graag :)

http://www.fairyfair.nl

Re: www.fairyfair.nl net gestart

2
Paar dingen die me op het eerste gezicht opvallen:

- Ik mis contactgegevens, en dat is voor mij al een reden om ergens niet te bestellen. Daarnaast meen ik dat het wettelijk verplicht is om je bedrijfsgegevens te vermelden.

- Je algemene voorwaarden zijn ook niet helemaal in orde zo lijkt me. Wellicht kun je even in andere webwinkels kijken of goede algemene voorwaarden downloaden.

- Wanneer ik een testbestelling wil plaatsen, krijg ik ook de mogelijkheid om op factuur te betalen. Neem aan dat dat niet de bedoeling is?

- Je site is in de u-vorm geschreven, maar bij cadeau ideeen staat alles in je-vorm. Kleinigheidje maar toch misschien de moeite waard om even aan te passen.

- Layout ziet er verder wel aardig uit. Met name de kleurstelling icm met header vind ik leuk. Wel zou het mooi zijn denk ik als de categorieen een beetje groter of duidelijker zijn zodat ze er iets meer uitkomen, maar dat is een persoonlijk dingetje waar anderen misschien anders over denken

succes! :D

Re: www.fairyfair.nl net gestart

3
Leonard H schreef:Paar dingen die me op het eerste gezicht opvallen:

- Ik mis contactgegevens, en dat is voor mij al een reden om ergens niet te bestellen. Daarnaast meen ik dat het wettelijk verplicht is om je bedrijfsgegevens te vermelden.

- Je algemene voorwaarden zijn ook niet helemaal in orde zo lijkt me. Wellicht kun je even in andere webwinkels kijken of goede algemene voorwaarden downloaden.

- Wanneer ik een testbestelling wil plaatsen, krijg ik ook de mogelijkheid om op factuur te betalen. Neem aan dat dat niet de bedoeling is?

- Je site is in de u-vorm geschreven, maar bij cadeau ideeen staat alles in je-vorm. Kleinigheidje maar toch misschien de moeite waard om even aan te passen.

- Layout ziet er verder wel aardig uit. Met name de kleurstelling icm met header vind ik leuk. Wel zou het mooi zijn denk ik als de categorieen een beetje groter of duidelijker zijn zodat ze er iets meer uitkomen, maar dat is een persoonlijk dingetje waar anderen misschien anders over denken

succes! :D
Dankjewel dat je even wilde kijken :)

Contactgegevens worden uiteraard toegevoegd, evenals KVK nummer etc.

Wat bedoel je met op factuur betalen? Ik wil namelijk wel de mogelijkheid aanbieden dat mensen betalen als ze het product en bijhorende factuur ontvangen, of is dit niet slim?

U en je vorm ben ik ook mee bezig, twijfelde nog wat beter was, maar denk dat ik het in de je-vorm houd.

Wat klopt er niet aan de alg. voorwaarden? Ik heb deze op meerdere sites gezien en wat aangepast, maar ben bang dat ik iets belangrijks vergeet of dat er tegenstrijdigheden in staan, maar weet niet precies wat, dus als je dat wat kan toelichten heel graag :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

5
corine schreef:Hoihoi,

Ik vind de site er goed uitzien (bovenstaande punten pak je al op).
Kleurgebruik vind ik ook erg sprekend.

Verder ben ik blij om te zien dat je toch een ander assortiment hebt dan ik :-)

Succes!

Groetjes,
Corine
http://www.nikwata.nl
Dankje :) Ja ik ben druk aan het verbeteren, ben echt net begonnen, dus het is even kijken van wat er wel en niet op de site moet :)

Ik probeer idd. ook wel andere producten dan andere sites aan te bieden, er bestaan toch al veel van zulke winkeltjes (helaas)

Re: www.fairyfair.nl net gestart

6
[edit]Ik kwam erachter waarom bestelling tot nu toe misliepen in Ideal, ik ben nog zo'n newbie dat ik dacht dat je met je inlogcodes etc. er wel was, maar had even over het hoofd gezien dat ik ook nog een contract moet opsturen...lekker dom, maar dat is nu ook onderweg en hoop dat dat begin volgende week ook in orde is[/edit]

Nog even een andere vraag; wat vinden jullie van de betaalmogelijkheden verder? Is het niet slim om betaling via factuur aan te bieden? Zelf zie ik namelijk onder rembours niet zo zitten na alle negatieve verhalen en een andere optie om achteraf te betalen weet ik zo snel niet?
Ook paypal twijfel ik heel erg over, de een zegt dat het prima werkt, de ander noemt toch de nadelen over teruggeboekte betalingen als de bestelling al verzonden is en dat vind ik toch wat eng.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

7
Algemene voorwaarden kun je bijvoorbeeld ook van Qshops.org halen.

Verder zou ik persoonlijk nooit betalingen achteraf per factuur aanbieden. Ten eerste moet je altijd maar afwachten of je je centen krijgt.

Daarnaast ben jij dus degene die de spullen gaat inkopen, inpakken versturen etc voordat je uberhaupt 1 cent binnenkrijgt. Dit ben je dus allemaal aan het voorfinancieren. Als je nu groter wordt, en ik neem aan dat dat het doel is, dan moet je dus een flinke zak geld hebben om dat vol te houden.

Ik weet niet precies of je ervaring hebt in de commercie of handel, maar het is echt niet raar als je een vooruitbetaling of Ideal betaling wilt voor je de spullen verzendt.

Een kleine opmerking die ik hierbij moet maken, is dat het wel zou kunnen dat je op een gegeven moment klanten hebt die regelmatig bij je bestellen, en als die erom vragen kun je natuurlijk wel op goed vertrouwen op rekening leveren. Maar laat je hier niet te snel toe verleiden.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

9
Ruudd schreef:Wat je wel kunt doen is Rembours aanbieden, en dat dan de helft van het bedrag alvast over wordt gemaakt en de rest aan de deur betaald. Is een beetje risicospreiding, mocht het pakketje geweigerd worden dan heb je in iedergeval de helft van het aankooppbedrag nog.
Dat is helaas niet waterdicht en ook niet dicht te timmeren in algemene voorwaarden: binnen de wettelijke zichttermijn heeft de koper het recht een bestelling zonder opgave van reden te annuleren. Een geweigerde rembourslevering kun je opvatten als een geannuleerde bestelling, al helemaal als de klant er achteraan mailt: "Ik wil er toch maar liever van afzien." Aansluitend moet je het volledige aankoopbedrag restitueren.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

10
Ward schreef:
Ruudd schreef:Wat je wel kunt doen is Rembours aanbieden, en dat dan de helft van het bedrag alvast over wordt gemaakt en de rest aan de deur betaald. Is een beetje risicospreiding, mocht het pakketje geweigerd worden dan heb je in iedergeval de helft van het aankooppbedrag nog.
Dat is helaas niet waterdicht en ook niet dicht te timmeren in algemene voorwaarden: binnen de wettelijke zichttermijn heeft de koper het recht een bestelling zonder opgave van reden te annuleren. Een geweigerde rembourslevering kun je opvatten als een geannuleerde bestelling, al helemaal als de klant er achteraan mailt: "Ik wil er toch maar liever van afzien." Aansluitend moet je het volledige aankoopbedrag restitueren.
Maar dan is de koper wel verplicht om het terug te sturen. Daarna kun je dan het geld terugstorten. Doet de koper dat niet ben je maar voor de helft de klos als verkoper.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: www.fairyfair.nl net gestart

11
Ok duidelijk, ik had met factuur betalen ook alleen maar aangeboden omdat ik een achteraf betalings-optie moest hebben en onder rembours me niet echt wat leek.

Maar ik begrijp dat ik dus niet kan vragen om helft aanbetalen en helft bij levering?
Dus dan zou het gewoon onder rembours moeten. Dan ben je hoe dan ook al €15,- kwijt aan verzenden en als mensen aan de deur besluiten dat ze het pakket niet accepteren (wat ik begrijp is dat je bij TNT niet aan de deur kunt pinnen?) ben je dus wel €15,- euro kwijt, of werkt dat niet zo?

Nou neem ik aan dat mensen voor een product van €20,- niet kiezen voor onder rembours verzenden, maar je weet maar nooit :)

TNT maar eens bellen :)

Hebben jullie nog andere ti9ps/opmerkingen over m'n site, dan hoor ik het graag! Ik weet dat het aanbod nog niet al te uitgebreid is, maar ik wilde geen geld lenen van bank oid. dus ik bouw langzaam op en er wordt steeds meer toegevoegd .

Ik weet niet of jullie een beetje in dit soort spullen thuis zijn, maar zo ja; wat missen jullie nog?
Ik breid de komende dagen nog uit met natuurlijke huid/gezichts verzorging, shampoos, douchegels etc. En er komen ook nog meer woonaccessoires bij.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

13
PeterPastoor schreef:Maar dan is de koper wel verplicht om het terug te sturen. Daarna kun je dan het geld terugstorten. Doet de koper dat niet ben je maar voor de helft de klos als verkoper.
Peter, ik had het over een geweigerde rembourslevering. Die gaat sowieso retour afzender, dus dan is de koper niet verplicht (en fysiek niet eens in staat) om de bestelling terug te sturen.
trashydiva schreef:Maar ik begrijp dat ik dus niet kan vragen om helft aanbetalen en helft bij levering?
Dat kan wel, maar wordt voor bedragen van € 20 inderdaad erg omslachtig:

1. De helft laten aanbetalen en een factuur meesturen voor het restantbedrag met een betalingstermijn van 8 of 14 dagen (gebruikelijk in de consumentenmarkt).

2. De helft laten aanbetalen en leveren onder rembours met een remboursbedrag dat gelijk is aan het openstaande restantbedrag.

3. De helft laten aanbetalen en een creditcard belasten voor het restantbedrag zodra de zending is geleverd.

4. De helft laten aanbetalen en het restantbedrag direct na levering incasseren via een automatische incasso.

Het kán dus wel, alleen wordt het bij bedragen van tientjes enorm omslachtig, veel werk, moeilijk uit te leggen aan kopers, te duur, enzovoort.
StoreCore.io

Re: www.fairyfair.nl net gestart

14
Voor starters kan je rembours beter laten zitten, zeker als het gaat om producten de tussen de 3 en de 20 euro in zitten. Toeslag van 15 euro is ook dan erg veel, daar kan je zelf weinig aan doen.

Op rekening kopen is een absolute afrader. Als ze 20 euro nu niet kunnen betalen dan kan dat straks ook niet. Je bent geen financieel instantie, werk op de oude wijze, boter bij de vis (of in jou geval boter voor de vis). Dat je de bestelling vooraf moet betalen is een hele normale zaak.

Ik zou nog ook even goed kijken wat er gebeurd met de verzendkosten in jou winkelwagen.
voeg deze toe:
http://www.fairyfair.nl/a-15756676/kaar ... zwarte-pot
en deze
http://www.fairyfair.nl/a-15774239/jour ... ri-journal

Verzend kosten naar Nederland 2.94 en als je het opstuurt naar België 2.10
Moet op zijn minst anders om zijn. Lijkt mij ook aan de lage kant, refereer ik naar jou verzendkosten tabel België:
0 - 0,1 kg.: € 2,50 (Priority)
0,1 - 0,25 kg.: € 4,90 (Priority)
0,25 - 0,5 kg.: € 7,25 (Priority)
0,5 - 1 kg.: € 10,75 (Priority)
1 - 2 kg.: € 13,90 (Priority)
2 - 3 kg.: € 22,00 (Priority)
3 - 4 kg.: € 25,50 (Priority)
4 - 5 kg.: € 29,00 (Priority)
5 - 6 kg.: € 32,50 (Priority)
6 - 7 kg.: € 36,00 (Priority)
7 - 8 kg.: € 39,50 (Priority)
8 - 9 kg.: € 43,50 (Priority)
9 - 10 kg.: € 47,00 (Priority
pakket weegt minstens een kilo.


Klik op de afbeelding voor een vergroting. Kom ik overal tegen maar als je erop klikt krijg je dezelfde formaat foto in een mooi javascript popup.

Verder staat er erg weinig tekst. Mensen die dit soort goederen kopen die vaak duurder zijn als normaal, willen weten waar het vandaan komt, waar is het van gemaakt enz. Je kan vast wat vinden bij je leverancier dat je zo kan overnemen.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

15
Dankje voor je feedback :)

Klop idd. tekst ben ik nog mee bezig. Helaas zijn sommige leveranciers toch niet al te scheutig met informatie "fair trade uit India" of "gemaakt van gerecycled materiaal" is vaak alles wat erbij staat. Ondertussen heb ik uitgebreide info aangevraagd en ben deze aan het toevoegen.

Verzendkosten probleem komt denk ik omdat ik nog niet van alle producten het gewicht erbij heb staan, bij gebrek aan weegschaal oid. Ga ik dit weekend naar op zoek.

Daarnaast hanteer ik binnen Nederland het standaard tarief van €3,50 voor alles boven de 200 gram, daaronder uit m'n hoofd 1,64(?dacht ik). Voor het buitenland heb ik hier nog geen echte oplossing voor, vandaar dat ik nu het standaard TNT tarief reken. Als het gewicht bij ieder product is toegevoegd dan zou het moeten kloppen. :)

Verder is er gewoon nog veel werk aan de winkel (ha ha ha :roll: ), maar wilde ik het online gaan niet eeuwg uitstellen, maar aan de andere kant ik wil ik ook niet te veel potentiële klanten afschrikken, want ik snap ook wel dat als een website de 1e keer niet bevalt, vele mensen niet meer terugkomen. Het is voor mij nog even zoeken hoe ik dit het beste aan moet pakken.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

16
Vekto.nl schreef: Dat je de bestelling vooraf moet betalen is een hele normale zaak.

Klik op de afbeelding voor een vergroting. Kom ik overal tegen maar als je erop klikt krijg je dezelfde formaat foto in een mooi javascript popup.
Over bestelling betalen; Je moet toch een achteraf betalen alternatief aanbieden als ik het goed heb begrepen? Tuurlijk heb ik het liefst dat iedereen gewoon via Ideal/overboeking direct betaalt, maar bv. de optie afhalen is voor mij nog niet mogelijk ivm werk. Deze optie wil ik later wel aanbieden, maar tot die tijd moet ik toch wat anders verzinnen.

Van de afbeelding snap ik niet helemaal, want als ik op de afbeeldingsvergroting klik wordt ie duidelijk een stuk groter en gedetailleerder weergegeven?

Re: www.fairyfair.nl net gestart

18
Gaat iets niet goed met die verzendkosten geloof ik. Ik ga het meteen nakijken! Ik wil alleen wel dat als ik naar België verzend (pakketpost dan iig) dat ze ervoor moeten tekenen, misschien zit daar het verschil.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

19
trashydiva schreef:Ik wil alleen wel dat als ik naar België verzend (pakketpost dan iig) dat ze ervoor moeten tekenen, misschien zit daar het verschil.
Hoe worden die verzendkosten dan nu berekend? Misschien zit er iets scheef in de berekening met het vaste bestanddeel plus het variabele deel per kg?

Van € 13,90 voor 2 kg naar € 22,00 voor 3 kg is ineens een verschil van € 8,10 voor één kilo. Dat verschil is veel te groot.

Daarboven nemen je verzendkosten voor België meestal toe met € 3,50 per kilo, soms met € 4,00. Dat tarief per kilo zou minder dan € 1 moeten zijn, dus ook dit verschil is te groot.
StoreCore.io

Re: www.fairyfair.nl net gestart

20
Ward schreef:
trashydiva schreef:Ik wil alleen wel dat als ik naar België verzend (pakketpost dan iig) dat ze ervoor moeten tekenen, misschien zit daar het verschil.
Hoe worden die verzendkosten dan nu berekend? Misschien zit er iets scheef in de berekening met het vaste bestanddeel plus het variabele deel per kg?

Van € 13,90 voor 2 kg naar € 22,00 voor 3 kg is ineens een verschil van € 8,10 voor één kilo. Dat verschil is veel te groot.

Daarboven nemen je verzendkosten voor België meestal toe met € 3,50 per kilo, soms met € 4,00. Dat tarief per kilo zou minder dan € 1 moeten zijn, dus ook dit verschil is te groot.
Heb het nu aangepast, misschien zou je eens willen kijken of het zo wel klopt? Het is niet mogelijk in mijnwebwinkel. een onderscheid te maken tussen bv. 250 gram brievenbuspost, of 250 gram pakketpost, wat wel vervelend is, maar ik hoop dat ze zo wel logischer is?

Wat vinden jullie trouwens van de producten an sich? Is er nog echt te weinig keus? Ik probeer wel steeds meer producten toe te voegen, maar budget laat dat in het begin niet altijd even goed toe :|
Ik merk zelf dat er nog niet echt een lijn in zit, omdat het naar mijn idee nog wel wat kaal is. Zeker in sommige productgroepen. Hard aan het werk om deze ook vol te krijgen.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

21
trashydiva schreef:Heb het nu aangepast, misschien zou je eens willen kijken of het zo wel klopt?
Test het eens met een groot aantal combinaties. Ik zie nu namelijk een winkelwagentje met € 3,50 verzendkosten voor Nederland en € 2,50, een euro minder, voor België met precies dezelfde artikelen.
StoreCore.io

Re: www.fairyfair.nl net gestart

22
Even snel je webwinkel doorgekeken. Twee puntjes die me direct opvallen.

1. Boven je productcategorieën zag ik fairyfair staan. Prima natuurlijk, maar als ik kijk bij je F.A.Q. pagina kom ik duidelijk FAIRyFAIR staan. Misschien even alles gelijkstellen?
2. Je hebt een pagina 'contact' en een pagina 'contactgegevens'. Dit is erg verwarrend voor een klant en kan hierom wegklikken. In mijn optiek zal het beter zijn om deze pagina's samen te voegen.

Verder nog één kleine opmerking. Misschien was het handiger geweest om minder categorieën te hebben en meer producten per categorie. Dat maakt je website in het begin wat compacter en strakker. Nu zou een klant makkelijker je site kunnen aanmerken als 'in aanbouw'.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

23
Boekhandel schreef:Even snel je webwinkel doorgekeken. Twee puntjes die me direct opvallen.

1. Boven je productcategorieën zag ik fairyfair staan. Prima natuurlijk, maar als ik kijk bij je F.A.Q. pagina kom ik duidelijk FAIRyFAIR staan. Misschien even alles gelijkstellen?
2. Je hebt een pagina 'contact' en een pagina 'contactgegevens'. Dit is erg verwarrend voor een klant en kan hierom wegklikken. In mijn optiek zal het beter zijn om deze pagina's samen te voegen.

Verder nog één kleine opmerking. Misschien was het handiger geweest om minder categorieën te hebben en meer producten per categorie. Dat maakt je website in het begin wat compacter en strakker. Nu zou een klant makkelijker je site kunnen aanmerken als 'in aanbouw'.
Dankje, daar kan ik wel wat mee :)
Ga kijken of ik het anders kan doen.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

24
Hoop dat het er zo beter uitziet?
Heb wat categorieën samengevoegd (iig. tot ik meer artikelen heb) en de volgorde veranderd. Daarnaast kleur van de letters zelfde kleur gedaan als kleuren in het menu (ipv donkerpaars) en het lettertype aangepast, want ik vond ze niet scherp lijken.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

25
Gegroet,

Vind het er prima uit zien, hoewel niet de layout van bijv. de Hema (prijswinnaar) of Conrad (ook). Verder, maar ik weet niet hoe dat heet, zie ik dat jouw website een vaste breedte heeft die niet geheel het beeldscherm vult. Nu is dat volgens mij vrij gebruikelijk, Marktplaats heeft het ook bijv. Er zijn volgens mij wel sites die beeldvullend zijn, maar dat schijnt met printen weer lastig te zijn.

Zelf zou ik proberen wat ronde knoppen of mooiere knoppen te gebruiken. Maar eerlijk gezegd vind ik het erg fijn te weten dat met http://www.webwinkel.nl best een goede webwinkel gemaakt kan worden! :D

Mag ik vragen waarom je niet voor http://www.easywebwinkel.nl gekozen hebt? Volgens mij hebben zij wat meer mogelijkheden.

Vrgr. Fred

Re: www.fairyfair.nl net gestart

27
@Fred,

Het valt me op dat je hier ongeveer alleen aanwezig bent om easywebwinkel te promoten. Waarom doe je dat? De TS heeft gekozen voor Mijnwebwinkel, dat de keuze die gemaakt is. Als je klantjes wilt winnen doe het dan op Webwinkel onder Licentie deel of Vraag en Aanbod.

@ Trashy

Zoals eerder gezegd, kun je bij mijnwebwinkel niet het verschil tussen 250 gram pakketpost of brievebuspost instellen. Ook kun je niet instellen wanneeer een Belgische klant iets besteld (deze zal dus automatisch de NL verzendkosten krijgen, want het werkt met gewicht)

Verschillende lettertypes in je F.A.Q. staat niet zo netjes. en ik denk dat het als Pagina titel, of bovenin de pagina de afkorting F.A.Q. best uitgeschreven kan worden. (Frequently Asked Questions)

Ik denk dat je een andere oplossing moet vinden, maar hoeveel klanten verwacht je van onze zuiderburen?
http://www.seebuyplay.nl

Re: www.fairyfair.nl net gestart

28
Fred-Eric schreef:Gegroet,

Vind het er prima uit zien, hoewel niet de layout van bijv. de Hema (prijswinnaar) of Conrad (ook). Verder, maar ik weet niet hoe dat heet, zie ik dat jouw website een vaste breedte heeft die niet geheel het beeldscherm vult. Nu is dat volgens mij vrij gebruikelijk, Marktplaats heeft het ook bijv. Er zijn volgens mij wel sites die beeldvullend zijn, maar dat schijnt met printen weer lastig te zijn.

Zelf zou ik proberen wat ronde knoppen of mooiere knoppen te gebruiken. Maar eerlijk gezegd vind ik het erg fijn te weten dat met http://www.webwinkel.nl best een goede webwinkel gemaakt kan worden! :D

Mag ik vragen waarom je niet voor http://www.easywebwinkel.nl gekozen hebt? Volgens mij hebben zij wat meer mogelijkheden.

Vrgr. Fred
Bedankt :)

uiteraard niet de allerbeste layout die er bestaat, dat weet ik, maar daar heb ik het geld even niet voor (Ik weet het, als je ECHT een webwinkel zou willen, dan heb je dat ervoor over etc. Vaak gelezen bij andere topics, maar ik wil het langzaam opbouwen en ik vond dit leuk eruit zien en besteedt m'n geld liever eerst aan het opbouwen van een voorraad :) )

Over de breedte; ik had maar keuze uit 2 instellingen, dit is de breedste, op mijn beide pc's wel beeldvullend btw. dus zal ook aan instellingen van bezoekers liggen? Kun je me wel aangeven wat dan de kleur is van de zijkanten, want dat kan ik zelf dus schijnbaar niet zien en fluoricide roze ofzo heb ik liever niet :cry:

Paar dingen zijn lastig bij mijnwebwinkel.nl en dat is o.a dat je knoppen niet kunt aanpassen (mij nog niet gelukt iig. ) Ik heb niet via logivert, maar via lemonweb, daar schijnt ook verschil in te zitten, dus als je tips hebt, graag :)

Over je laatste vraag: ik heb nog nooit van easy webwinkel gehoord, dus vandaar dat ik hem ook niet gekozen heb. :wink:

Re: www.fairyfair.nl net gestart

29
Max24 schreef:Ik vind het wel een leuke branche complimenten daarvoor. Wel zie ik dat de website geen description tag heeft (zie bovenin de balk wanneer de site opent). Hier zou je wel het een en ander kunnen toevoegen (wel een goede zin en geen ophoping van keywords). Dit allemaal ten bate van je SEO score.
Sorry, dit is redelijk abracadabra voor mij :( Hoe kan ik dit instellen? Er bestaat een logivert forum, waar veel wordt uitgelegd over mijnwebwinkel.nl , maar dit werkt heel anders dan via Lemonweb. (Daar lees ik vele over scripts invoeren/wijzigen etc, waardoor je je website veel meer kunt personaliseren, maar dit werkt bij mij toch anders geloof ik, of kijk ik over een belangrijk onderdeel heen? Ik wil ook graag knoppen aanpassen, lettertypen onafhankelijk van elkaar veranderen (nu kan ik alleen maar 1 lettertype kiezen voor bv. module teksten en artikelnamen, daar is geen onderscheid tussen te maken), ik weet dus niet zo goed hoe ik dat kan veranderen. Lemonweb heeft voor zover ik weet geen eigen forum en ik weet niet zo goed waar ik met vragen over scripts e.d. terecht kan.

Re: www.fairyfair.nl net gestart

30
Ruudd schreef:@Fred,

Het valt me op dat je hier ongeveer alleen aanwezig bent om easywebwinkel te promoten. Waarom doe je dat? De TS heeft gekozen voor Mijnwebwinkel, dat de keuze die gemaakt is. Als je klantjes wilt winnen doe het dan op Webwinkel onder Licentie deel of Vraag en Aanbod.

@ Trashy

Zoals eerder gezegd, kun je bij mijnwebwinkel niet het verschil tussen 250 gram pakketpost of brievebuspost instellen. Ook kun je niet instellen wanneeer een Belgische klant iets besteld (deze zal dus automatisch de NL verzendkosten krijgen, want het werkt met gewicht)

Verschillende lettertypes in je F.A.Q. staat niet zo netjes. en ik denk dat het als Pagina titel, of bovenin de pagina de afkorting F.A.Q. best uitgeschreven kan worden. (Frequently Asked Questions)

Ik denk dat je een andere oplossing moet vinden, maar hoeveel klanten verwacht je van onze zuiderburen?
Lettertypen zal ik aanpassen! Blij dat jullie die dingen opvallen, want ik zie (zeker in het begin) nog dingen over het hoofd.

Verzendkosten ben ik nog niet helemaal uit, er is op zich redelijk wat interesse vanuit België, dus om het er helemaal uit te gooien is ook niet echt wat ik wil. Daarnaast zijn er ook veel mensen uit Amerika (?) die op mijn site willen kopen, maar daar moet ik me toch echt verder in verdiepen, want daar heb ik geen ervaring mee.

Klopt idd. dat verzendkosten automatisch op NL staan, maar je kunt ze natuurlijk wel veranderen in België. Is dit niet bij iedere webwinkel zo?

Hoe hebben jullie het gedaan met verzendkosten buitenland?

Iig. bedankt dat jullie de tijd nemen om met me mee te denken, ben ik erg blij mee :)

Vinden jullie het aanbod nog te klein? Is het slim eerst nog meer verschillende artikelen toe te voegen? Ik begreep van meerdere mensen, dat ze graag keuze willen hebben uit een totale lijn, bv. bij dagcreme/nachtcreme/reinigingsmelk etc.