Speelgoed webwinkel te koop

1
Ik wil mijn webwinkel verkopen en ben op zoek hoe dit aan te pakken.
Tips zijn welkom.. :)

Categorie: educatief speelgoed en leer/spel materiaal

Cijfer 2010
Omzet: 100k
Winst 20k
Voorraad 50k
3.000 orders / 10.000 artikelen verkocht
230.000 bezoekers, 68% via google-organic
1.33% Ecommerce Conversion Rate
Online sinds 2006

Vincent

Re: Speelgoed webwinkel te koop

4
Vekto.nl schreef:Vraag me altijd af waarom er geen link is naar de site. Waar is de link!!!
Vind ik wel logisch. Ik als klant zou niet snel bij een shop kopen die verkocht gaat worden, want wat kan ik dan nog verwachten aan aftersales? Garantie e.d. kan ik dan wellicht op mijn buik schrijven. En de shop in verkoop moet wel gewoon doordraaien, anders daalt ook de verkoopwaarde.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Speelgoed webwinkel te koop

5
Zoals al opgemerkt probeer ik, nadat ik eerst info te verzamelen over hoe e.e.a. in zijn werk gaat, mijn winkel discreet in de etalage te zetten.

Tips zijn dus welkom en uiteraard sta ik open voor serieuze interesse.

Vincent

Re: Speelgoed webwinkel te koop

6
Meesleepbeest schreef:
Vekto.nl schreef:Vraag me altijd af waarom er geen link is naar de site. Waar is de link!!!
Vind ik wel logisch. Ik als klant zou niet snel bij een shop kopen die verkocht gaat worden, want wat kan ik dan nog verwachten aan aftersales? Garantie e.d. kan ik dan wellicht op mijn buik schrijven. En de shop in verkoop moet wel gewoon doordraaien, anders daalt ook de verkoopwaarde.
komen klanten eerst naar webwinkelforum voordat ze een aankoop doen bij een webshop? Onzin argument naar mijn mening. Hoe kan je serieus ergens op in gaan als je het product niet kan zien.

Ik zie een omzet die het dubbele is van de voorraad zonder toelichting met een netto winst marge van 25%. Waarom is de doorloop van je voorraad zo slecht. Heb je verkeerde artikelen op de plank liggen. Als we praten over voorraad, dan is dat inkoop waarde geen verkoop waarde. Is dit soms waarom de doorvoer zo slecht lijkt?

Re: Speelgoed webwinkel te koop

7
Wanneer je een website verkoopt is het verstandig om een uitgebreid document over de website te maken. In dit document, wat je in PDF formaat kunt verspreiden, zet je alle gegevens die je maar nodig vindt voor een website; inkomsten, uitgaven, reclame, doelgroep, producten in stock, enzovoort.

Doe dit echt zo uitgebreid mogelijk omdat je daarmee inzicht geeft in wat het opbrengt. Het gaat niet over kleine bedragen dus als jij je best doen verdien je gewoon meer aan de verkoop.

Geef ook aan hoeveel bezoekers, verkopen enzovoort je hebt en waar je bezoekers vandaan komen. Gebruik statistieken die betrouwbaar zijn zoals Google Analytics. Zet ook afbeeldingen in zo'n document waarmee je getallen kunt staven.

Zet in dit document tenslotte wat de domeinnaam is en wat je vraagprijs is. Vraag om een stukje geheimhouding zodat niet alles op straat komt te liggen. Serieuze gegadigden respecteren dat echt wel, maar je hebt van die mensen...

Tenslotte kun je ook overwegen om andere bedrijven rechtstreeks te benaderen. Wellicht zit er een concurrent die jouw website wel wil overnemen. Denk dus ook 'out of the box'.

Succes met de verkoop!
Leer je eigen website maken!
SEO rapport voor je website?

Re: Speelgoed webwinkel te koop

8
Offtopic:
Vekto.nl schreef: komen klanten eerst naar webwinkelforum voordat ze een aankoop doen bij een webshop? Onzin argument naar mijn mening. Hoe kan je serieus ergens op in gaan als je het product niet kan zien.
Sommige (potentiële) klanten komen hier ja, zelfs voordat hun site in google staat via de normale weg omdat dit forum zeer goed geïndexeerd wordt. Als mooie voorbeeld het kleine fiasco van het Amerikaanse shopje. Die net 1 dag online gezet was en door de feedback vraag hier direct in google belande terwijl hij verder niet vindbaar was.
En mensen zoeken vaak naar referenties, ervaringen en kunnen daardoor ook hier terecht komen, JUIST omdat dit een forum is.
Dat is een reden ook waarom er een discussie gaande is over het wel/niet vermelden van de site link in het feedback gedeelte. Veel webshop eigenaren willen niet dat hun klanten de shop kunnen vinden op dit forum omdat het misschien (onterecht?) een slechte naam kan geven.

Als je serieus bezig bent in die hoek kan het interessant zijn en vragen de mensen vanzelf wel de info op.



Ontopic: Ik vind de gemiddelde orderwaarde wel erg laag, is hier een reden voor? Wat is je doelgroep waar je je op richt? Waar komt de andere 32% klanten vandaan?