webwinkel in herenkleding ter overname

1
Het gaat hier om een herenkleding webwinkel. Gericht op het midden en hoger segment in herenkleding en dan met name de basics, ons assortiment bestaat uit ondergoed, shirts,sokken, diverse accessoires zoals tassen, riemen en stropdassen. Wij verkopen bekende merken zoals Marlies Dekkers, Cold Method, Kenzo, Fab en nog een aantal merken, tevens gaan we de komende periode ook nog uitbreiden met merken en meerdere producten.

De site bestaat nu 13 maanden, dit doen wij naast onze huidige baan. Dit valt voor ons moeilijk te combineren blijkt in de praktijk. We durven onze banen niet op te geven, maar merken dat we hierdoor niet de volledige aandacht kunnen geven aan de website die het wel hoort te hebben.

Wij kopen direct in bij de merken of bij de aangewezen agenten in Nederland. en dus zonder tussenkomst van groothandels.

Marge is rond de 2,5 - 3. Inkoop prijs x 2,5 = verkoopprijs in de btw.

De overname zou bestaan uit de complete voorraad t.w.v. 15.000 euro, de complete magento website, twitter/hyves en facebook account. Adwords en seo campanges kunnen in overleg worden meegenomen.

- Alle contact informatie van de leveranciers.
- SSL beveiliging
- Hosting voor 11 maanden inbegrepen
- diverse betaalmogelijkheden, creditcard, paypal, ideal en voor het buitenland ook Mr. Cash en Directebanking


Omzet ligt rond de 1000 - 1500 euro per maand.
Rond de 2500 bezoekers per maand.

Vraagprijs inclusief voorraad en complete magento site is 20.000 euro (ex btw)

Voor serieuze interesse kunnen jullie mij contacten. Dan maken we de site ook bekend.

Re: webwinkel in herenkleding ter overname

2
nielsb schreef:Het gaat hier om een herenkleding webwinkel. [...] Wij verkopen bekende merken zoals Marlies Dekkers [...]
Herenkleding van Marlies Dekkers?
nielsb schreef:[...] tevens gaan we de komende periode ook nog uitbreiden met merken en meerdere producten.

De site bestaat nu 13 maanden, dit doen wij naast onze huidige baan. Dit valt voor ons moeilijk te combineren blijkt in de praktijk. We durven onze banen niet op te geven, maar merken dat we hierdoor niet de volledige aandacht kunnen geven aan de website die het wel hoort te hebben.
Genoeg tijd voor het toevoegen van nieuwe merken en producten, te weinig tijd voor de rest? En waarom ga je het assortiment eigenlijk nu nog verbreden als de webwinkel binnenkort moet worden overgenomen?

Re: webwinkel in herenkleding ter overname

3
Ward schreef:
nielsb schreef:Het gaat hier om een herenkleding webwinkel. [...] Wij verkopen bekende merken zoals Marlies Dekkers [...]
Herenkleding van Marlies Dekkers?
nielsb schreef:[...] tevens gaan we de komende periode ook nog uitbreiden met merken en meerdere producten.

De site bestaat nu 13 maanden, dit doen wij naast onze huidige baan. Dit valt voor ons moeilijk te combineren blijkt in de praktijk. We durven onze banen niet op te geven, maar merken dat we hierdoor niet de volledige aandacht kunnen geven aan de website die het wel hoort te hebben.
Genoeg tijd voor het toevoegen van nieuwe merken en producten, te weinig tijd voor de rest? En waarom ga je het assortiment eigenlijk nu nog verbreden als de webwinkel binnenkort moet worden overgenomen?
Goede vragen.

Ja die Marlies Dekkers. Zij verkoopt ook herenondergoed. Boxershorts en zwembroeken.

Waarom uitbreiden. Kleding koop je ongeveer een maand of 6 van te voren in. Kleding voor levering in juni - augustus (wintercollecties) hebben wij al moeten bestellen in de periode december - januari. Vandaar. Het eventueel verkopen is pas onlangs besloten.
Met 1 leverancier zijn we nog in gesprek of we de winterlevering kunnen annuleren. De ander, welke gepland staat voor juni zullen wij gewoon betalen.

Hoop dat we je vragen zo goed hebben kunnen beantwoorden.

Re: webwinkel in herenkleding ter overname

4
nielsb schreef:Hoop dat we je vragen zo goed hebben kunnen beantwoorden.
Ja hoor, snel, duidelijk én deskundig geantwoord. Zo zouden méér webwinkels ter overname moeten worden aangeboden. :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: webwinkel in herenkleding ter overname

5
Ward schreef:
nielsb schreef:Hoop dat we je vragen zo goed hebben kunnen beantwoorden.
Ja hoor, snel, duidelijk én deskundig geantwoord. Zo zouden méér webwinkels ter overname moeten worden aangeboden. :D
Dank je.

Zo zou het altijd moeten zijn inderdaad.

We zijn open en transparant, alle informatie kan worden opgevraagd.
De site maken we alleen niet op het forum openbaar.

Re: webwinkel in herenkleding ter overname

13
GMKTrading schreef:
nielsb schreef:
Actuele voorraad is op dit moment 13.700 euro.

op 4 april was het 15.000 en nu twee maanden later 13.700 = 1300 omzet in twee maanden?
als dat zo is klopt je openingspost niet
Voorraadwaarde is anders dan omzet. Is bij jou toch ook zo?
Omzet kleding is voorraadwaarde x 2,5 - 3 = verkoopprijs in de btw, dus je omzetwaarde.

13.700 euro voorraardwaarde vertegenwoordigd een omzet tussen de 34.250 euro en 41.100 euro.

En ja heb de afgelopen 2 maanden ook nieuwe producten binnen gehad.

Re: webwinkel in herenkleding ter overname

15
nielsb schreef:13.700 euro voorraardwaarde vertegenwoordigd een omzet tussen de 34.250 euro en 41.100 euro.
Dan nog vind ik t verhaal niet kloppen, of ik ben niet wakker :lol:

Je zegt in je eerste post 1000-1500 omzet te draaien, dat komt dan neer op een voorraad voor ongeveer 2 jaar... :shock:

Re: webwinkel in herenkleding ter overname

16
hehehe, mijn boekhouder zegt tegen mij dat ik maximaal een voorraad moet aanhouden van 1 maand omzet. Zit daar ver boven maar heb ook veel artikelen.

Voorraadwaarde zegt inderdaad niet echt iets over de gedraaide omzet, zeker als daar veel winkeldochters bij zitten.

Re: webwinkel in herenkleding ter overname

17
Meesleepbeest schreef:
nielsb schreef:13.700 euro voorraardwaarde vertegenwoordigd een omzet tussen de 34.250 euro en 41.100 euro.
Dan nog vind ik t verhaal niet kloppen, of ik ben niet wakker :lol:

Je zegt in je eerste post 1000-1500 omzet te draaien, dat komt dan neer op een voorraad voor ongeveer 2 jaar... :shock:
Toch niet zo gek?

We zij 15 maand terug begonnen met een bedrijf. Je koopt voor een x waarde aan kleding in, met de hoop dat je een bepaalde omzet haalt. Dit is helaas tot nu toe niet gelukt.
Kleding inkopen is seizoens werk. In jan/feb koop je in voor de winter van dat jaar. Levering in aug/sept.
Tussendoor kan je geen nabestellingen doen, behalve bij never out of stock kleding.

Als voorbeeld: ik begin in maart 2010 met 10.000 euro voorraad, maar in maart moest ik ook al de winter van 2010 bestellen. Nog eens 5.000 euro, je wil tenslotte in je eerste jaar wel handschoenen, mutsen etc hebben. Dus in 2010 koop ik voor 15.000 euro spullen. Helaas verkoop ik maar rond de 15.000 euro, wat een voorraadwaarde heeft van ongeveer 7000 euro. Ik hou dus voor 8000 euro over aan voorraad. Maar! ik heb in juli van 2010 ook alweer de zomer van 2011 moeten bestellen, levering januari - maart 2011. Wij hadden/hebben de hoop dat 2011 een groei zou betekenen voor ons bedrijf, dus je koopt voor nog eens 7000 euro spullen, uitbreiding assortiment etc. Voorraad is dus alweer 15.000 euro. Dan blijft je omzet achter, maar heb je wel de voorraad. (bedragen zijn fictief, maar wel zoals het werkt). Natuurlijk had ik ervoor kunnen kiezen, om niks in te kopen voor het nieuwe jaar. Maar dan weet ik zeker dat de omzet achterblijft.

Met echt merkkleding, waar ze met collecties werken, kan je niet maandelijks inkopen doen voor 500 - 1000 euro.
wij hebben ervoor gekozen om merk kleding te gaan verkopen, dan heb je geen andere keuze.

Ondernemen is risico nemen. Zolang ik het prive allemaal kan financieren en er geen bank in mijn nek hijgt, vond ik het de moeite waard om het in ieder geval te proberen.

Hoop dat je wat kan met mijn uitleg.