Adverteren op websites

1
Maken jullie eigenlijk gebruik van advertentiemogelijkheden als banners of advertorials? En dan bedoel ik niet dat ene vinkje in Google Adwords. :-) En ook niet voor de handliggende mogelijkheden als kortingswebsites of vergelijkingssites maar echt gewoon websites waarop niet veel andere webwinkels genoemd worden. Benader je wel eens websites die een vergelijkbare doelgroep hebben om te kijken wat je voor elkaar kan betekenen? Adverteer je wel eens op websites of ga je zelfs partnerships en samenwerkingen aan?
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Adverteren op websites

5
Ik ga een 'in the spotlight' pagina maken waar ik wat mensen wil promoten. Ze zijn nog in de startfase maar doen goed werk en kunnen wel wat extra reklame/promotie gebruiken.

Dit zijn veelal stylisten en fotografen. Dit zijn tevens klanten van me.

Re: Adverteren op websites

6
@Ward ja dat soort zaken ja. Die jij noemt is natuurlijk vrij kleinschalig.
esther schreef:Ik ga een 'in the spotlight' pagina maken waar ik wat mensen wil promoten. Ze zijn nog in de startfase maar doen goed werk en kunnen wel wat extra reklame/promotie gebruiken.
Dit zijn veelal stylisten en fotografen. Dit zijn tevens klanten van me.
Dat klinkt al interessanter. Zij helpen/promoten jou en jij helpt in ruil ook weer hen dus?
Nu op mijn weblogs:

Re: Adverteren op websites

7
Ik ben daar toevallig net mee gestart, maar kan nog niet echt vertellen of ik er goede ervaringen mee heb.

Ik heb bijvoorbeeld in 1 van mijn winkels een dashboardcamera. Nu heb ik net een banner op een site waar je van die dashboardcamera filmpjes kan bekijken (ongelukken en verkeerssituaties etc).

Verder nog een peperdure banner op de site van autokompas staan om eens te proberen voor een maand. Deze is om bezoekers naar mijn webwinkel met garage apparatuur te halen. Hiervan kan ik al zeggen dat ie zijn centen echt niet opgeleverd heeft.

En nog een grote autoclub in nederland waar ik een banner heb geplaatst. Levert ook nog niet echt op maar was ook vooral omdat ik affiniteit heb met die club. Wel heb ik een apparaat gratis geleverd waar ze een recensie over gaan schrijven. Als die goed is - en dat is ie :wink: - dan levert dit wel directe verkoop op denk ik.

Vanwaar deze nieuwsgierigheid eigenlijk Dirkjan? :roll:

Re: Adverteren op websites

8
Wij hebben op dit moment een advertentie staan op de homepage van een vakgerichte site, maar werpt nou nog niet bepaald zijn vruchten af als ik heel eerlijk ben... Maar kost toch wel een beetje.
http://www.Drukwerk-Centrum.nl | Onlinedrukkers, maar net even anders. Persoonlijk, flexibel en voordelig. Alles op het gebied van drukken.

Re: Adverteren op websites

9
Leonard H schreef:Wel heb ik een apparaat gratis geleverd waar ze een recensie over gaan schrijven. Als die goed is - en dat is ie :wink: - dan levert dit wel directe verkoop op denk ik.
Dat is een interessante. Ik benieuwd hoe dat uit gaat pakken. In dat soort samenwerkingen geloof ik wel maar over dat soort vormen van marketing is zo weinig bekend dat ik me afvroeg hoevaak het voorkwam. Zijn zeer tijdsintensief maar volgens mij op de lange termijn erg nuttig voor beide partijen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Adverteren op websites

10
Wij hebben contacten met enkele redacteuren van interessante blogs voor onze doelgroep. Soms schrijven zij de teksten, anderen plaatsen de door ons aangeleverde teksten onder hun eindredactie. Alles in goed overleg.

In ruil daarvoor schenken wij meestal bijv. nieuwe producten die zij met een prijsvraag, nieuwsbriefaanmelding o.i.d. weggegeven als geschenk/prijs.

Binnenkort zullen we zo 2 advertorials laten plaatsen op een informatieve website die > 5000 bezoekers per dag trekt, grotendeels binnen dezelfde doelgroep.

Re: Adverteren op websites

11
cristallo schreef:Wij hebben contacten met enkele redacteuren van interessante blogs voor onze doelgroep. Soms schrijven zij de teksten, anderen plaatsen de door ons aangeleverde teksten onder hun eindredactie. Alles in goed overleg.

In ruil daarvoor schenken wij meestal bijv. nieuwe producten die zij met een prijsvraag, nieuwsbriefaanmelding o.i.d. weggegeven als geschenk/prijs.

Binnenkort zullen we zo 2 advertorials laten plaatsen op een informatieve website die > 5000 bezoekers per dag trekt, grotendeels binnen dezelfde doelgroep.
levert het ook iets op?

Re: Adverteren op websites

14
In zekere zin uiteraard geen probleem. Een dergelijke "bijdrage" kost ons de marge van 1, hooguit 2 gemiddelde bestellingen. Omdat de berichten blijvend op gerichte blogs / sites staan en deze het vaak ook goed doen in Google, kost het mij éénmalig betreffende marge, maar het aantal gerichte bezoekers is een veelvoud ervan.

En soms kietel je de redacteur, dat helpt soms ook nog wel eens :-)
Ik weet niet wat je verder wilt weten, maar je begrijpt dat we hier geen bedragen gaan noemen.