Tips voor klantenbinding

1
Beste lezer,

Als webshop verkopen wij ons drukwerk. Wij doen dit zowel on- als offline dus klanten hoeven niet persé via de shop te bestellen, aangezien wij verder een drukkerij zijn zoals je deze vaker kan tegen komen (uiteraard niet met zo'n hoge prijs/kwaliteit verhouding maar dat doet er even niet toe :wink: )

Nu sturen wij 95 % van onze bestellingen via een pakketdienst de deur uit, aangezien wij opereren in geheel Nederland en België. Mijn vraag is, heeft iemand tips voor klantenbinding? Wat waarderen mensen als zij een pakket thuisgestuurd krijgen en zijn er eventueel leuke gimmicks te vinden die weinig kosten maar voor de klant erg leuk gevonden kunnen worden?

Alvast bedankt!

Groet,
Ferry
http://www.Drukwerk-Centrum.nl | Onlinedrukkers, maar net even anders. Persoonlijk, flexibel en voordelig. Alles op het gebied van drukken.

Re: Tips voor klantenbinding

2
Een kortingsbon voor de volgende bestelling doet het altijd goed. Je kan ook i.p.v. een korting gratis verzendkosten geven.

Als je verstandig bent haal je de zin over prijs/kwaliteits verhouding even weg in je bericht.

Re: Tips voor klantenbinding

3
René schreef:Een kortingsbon voor de volgende bestelling doet het altijd goed. Je kan ook i.p.v. een korting gratis verzendkosten geven.

Als je verstandig bent haal je de zin over prijs/kwaliteits verhouding even weg in je bericht.
Kortingsbonnen zijn inderdaad een goede manier, ben van plan dit binnenkort te gaan proberen. Ik vind de zin over prijs/kwaliteitsverhouding niet zo schokkend, wij zijn namelijk niet als elke andere drukkerij en vrij scherp met de prijzen. Die verhouding zie je niet snel. Waar kan ik mijn bericht wijzigen?
http://www.Drukwerk-Centrum.nl | Onlinedrukkers, maar net even anders. Persoonlijk, flexibel en voordelig. Alles op het gebied van drukken.

Re: Tips voor klantenbinding

4
f.lammerts schreef:Ik vind de zin over prijs/kwaliteitsverhouding niet zo schokkend, wij zijn namelijk niet als elke andere drukkerij en vrij scherp met de prijzen.
Van mij mag je zo'n zin ook wel noemen hoor. Beetje trots op je onderneming mag je best zijn.

Over goodies waren ook andere topics kan ik me herinneren. Regelmatig kom je pennen of kleine rommel tegen die niet zo interessant is. Maar bij een drukkerij kan ik me ook voorstellen dat het gemakkelijker is om wel leuke dingen te sturen. Bij folders bijv. een gratis setje enveloppen of kaartjes met het logo of mogelijk een bedrukte muismat met logo van het bestellende bedrijf of zoiets? Denk dat het wel kan worden gewaardeerd.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.