TNT Pakket na 19 dagen nog niet binnen.

1
Hallo allemaal,

Ik heb 1 april een pakket ( een G-shock horloge ) uit Amerika bestelt.
Nu kwam dit pakket aan in nederland op 4 april. en 8 april gaf het aan dat het pakket '' into foreign customs '' was.

Vorige week dinsdag stuurde ze een brief met dat ze de prijs van het pakketje niet vertrouwden omdat er Watch op stond, en dat het maar 35 euro waard was. Hoe minder geld.. hoe minder belasting je betaalt dus ik moest me betalingsbewijs van ebay opsturen enzo en dan zouden ze het pakket zo snel mogelijk sturen.

Nu heb ik het nog steeds niet binnen en ik kan het ook niet traceren. Want tnt zegt dat als je het wilt traceren je nummer met SS of CC ofzo moet beginnen. weet niet precies uit me hoofd maar daar begint me nummer niet mee. Want het nummer komt van track&confirm, denk dat dat van amerika is.

Ik weet nu dus niet wat ik moet doen..
Iemand ervaringen hiermee?

Re: TNT Pakket na 19 dagen nog niet binnen.

2
Eigenlijk zijn wij geen universele klantenservice op dit forum, maar ik laat het topic toch even staan voor toekomstige referentie.

Wat vraagjes aan jou:
Wat zegt de winkel waar je het horloge gekocht hebt?
Klopt de opgegeven waarde van 35 euro?
Heb je contact gehad met de expediteur en wat zeggen zij? (TNT of net welk bedrijf het pakket in Nederland behandeld.)

Re: TNT Pakket na 19 dagen nog niet binnen.

4
Wouter Hol schreef:Eigenlijk zijn wij geen universele klantenservice op dit forum, maar ik laat het topic toch even staan voor toekomstige referentie.

Wat vraagjes aan jou:
Wat zegt de winkel waar je het horloge gekocht hebt?
Klopt de opgegeven waarde van 35 euro?
Heb je contact gehad met de expediteur en wat zeggen zij? (TNT of net welk bedrijf het pakket in Nederland behandeld.)
Ooh sorry.. bedankt dat je het even laat staan.

-Ik heb het van iemand van Ebay gekocht die 99,9% goeie reacties had.
Ik heb ook garantie enzo.
-De waarde klopte niet nee, hij had dat er express opgezet zodat ik geen belastingen hoefde betalen vandaar denk de vertraging. Heb inmiddels wel de goeie waarde opgegeven.
-Nog geen contact gehad met TNT.. maar ga die morgen maar is bellen.

-en de status van het pakket weet ik inderdaad maar vind het raar dat het pakket al zolang bij de douane is, vandaar dat ik het hier even vraag waarom het zolang duurt. ;

Detailed Results:

Into Foreign Customs, April 08, 2011, 10:25 am, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, April 05, 2011, 7:29 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, April 05, 2011, 7:28 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, April 02, 2011, 6:54 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, April 01, 2011

Het is vandaag 19 april.. dus inmiddels 11 dikke dagen bij de douane:S
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: TNT Pakket na 19 dagen nog niet binnen.

5
Virtoi schreef: -De waarde klopte niet nee, hij had dat er express opgezet zodat ik geen belastingen hoefde betalen vandaar denk de vertraging. Heb inmiddels wel de goeie waarde opgegeven.
Hier geef je zelf de reden op waarom het pakket nog niet bezorgd is. Een valse waarde opgeven is strafbaar. Mocht de Douane je pakket nog bezorgen, dan kan je mogelijk een boete krijgen, boven op het bedrag wat je had moeten betalen aan BTW en invoerrechten.
Het kan ook zijn dat ze het pakket retour zenden naar de afzender of dat ze het pakket in beslag nemen.

Re: TNT Pakket na 19 dagen nog niet binnen.

6
Wouter Hol schreef:
Virtoi schreef: -De waarde klopte niet nee, hij had dat er express opgezet zodat ik geen belastingen hoefde betalen vandaar denk de vertraging. Heb inmiddels wel de goeie waarde opgegeven.
Hier geef je zelf de reden op waarom het pakket nog niet bezorgd is. Een valse waarde opgeven is strafbaar. Mocht de Douane je pakket nog bezorgen, dan kan je mogelijk een boete krijgen, boven op het bedrag wat je had moeten betalen aan BTW en invoerrechten.
Het kan ook zijn dat ze het pakket retour zenden naar de afzender of dat ze het pakket in beslag nemen.
De verkoper heeft de verkeerde waarde opgeschreven. niet ik. ik heb er ook niet om gevraagd. Er stond ook in de importverklaring dat als ik ze gewoon de waarheid vertelde en bewijs leverde het product gewoon kreeg. Er zijn trouwens heel veel mensen die dit hebben als ze producten uit het buitenland bestellen. Ik snap alleen niet waarom het zolang moet duren. De reden waarom het bij de douane was, wist ik al. maar dit hoeft dan toch niet 3 weken te duren??

Re: TNT Pakket na 19 dagen nog niet binnen.

7
Ik zei ook niet dat jij de schuldige bent in dit verhaal. Wel zal je de gevolgen er van moeten ondergaan omdat jij de importeur bent. In dit geval is dat (onder andere) lang wachten op het pakket. Jij bent als importeur verantwoordelijk voor die zaken. Lees je hier goed op in.

De procedures bij Douane duren nu eenmaal lang. Als je dit niet wilt dan moet je niet gaan importeren maar gewoon in NL bestellen.

Concreet zul je dit met de Douane en jouw leverancier moeten gaan oplossen.

Re: TNT Pakket na 19 dagen nog niet binnen.

8
Wouter Hol schreef:Ik zei ook niet dat jij de schuldige bent in dit verhaal. Wel zal je de gevolgen er van moeten ondergaan omdat jij de importeur bent. In dit geval is dat (onder andere) lang wachten op het pakket. Jij bent als importeur verantwoordelijk voor die zaken. Lees je hier goed op in.

De procedures bij Douane duren nu eenmaal lang. Als je dit niet wilt dan moet je niet gaan importeren maar gewoon in NL bestellen.

Concreet zul je dit met de Douane en jouw leverancier moeten gaan oplossen.
Ik heb gemailed naar tnt-inklaring en het is gelijk opgelost.
Ze hadden me product gezocht, gevonden en opgestuurd en gaven me een exacte data wanneer ik hem geleverd krijg. in dit geval dinsdag.

Detailed Results:

At Foreign Delivery Unit, April 23, 2011, 7:32 am, NETHERLANDS
Attempted Delivery Abroad, April 23, 2011, 4:33 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, April 22, 2011, 11:09 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, April 08, 2011, 10:25 am, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, April 05, 2011, 7:29 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, April 05, 2011, 7:28 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, April 02, 2011, 6:54 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, April 01, 2011

Voor degene die dit probleem ook hebben. wacht niet te lang met mailen. ik zou zeggen maximaal 10 dagen. In mijn geval was me pakketje gewoon achtergebleven dus als je dan even naar tnt-inklaring mailed, dan zoeken ze het gelijk voor je op. Bel niet de klantenservice.. het heeft geen nut het enigste wat ze kunnen doen is besvestigen vasn wat je al weet.

Bedankt;)