IDeal als niet-zakelijk?

1
Nog een vraagje.

Kan je ook zonder dat je een zakelijke rekening hebt met IDeal betalingen ontvangen?

Ik zou graag betalingen willen ontvangen en het IDeal logo op mijn webwinkel zetten maar een zakelijke rekening kost geld + je begint dat ook meteen je eigen bedrijf. Met KvK inschrijving en met belastingnummer.

Ik wil eerst even aankijken of mijn webwinkel uberhaupt aanslaat en ik iets verkoop voordat ik mij bij de belastingdienst aanmeld ;)

2
Voor degene die hier meer van weten heb ik meteen een aanvullende vraag.
Als je IDeal gebruikt met je prive rekening, kan je dan later makkelijk overstappen naar een zakelijke rekening als ik besluit die te openen? Of wordt dat lastig met IDeal?

3
Nee, iDEAL is alleen met een zakelijke rekening te gebruiken. Ook als je Buckaroo oid wilt gebruiken, zul je een KvK nummer moeten kunnen laten zien. Sowieso is het verstandig om je in te schrijven als je een zaak wilt beginnen. De meeste leveranciers leveren niet aan particulieren en bovendien heb je uiteindelijk alleen jezelf ermee want zolang je nog geen bergen omzet hebt, kom je als ondernemer voor teruggaaf van de belasting in aanmerking. Maar ja, dan moet je wel een KvK nummer en een BTW nummer hebben.

4
Het is weldegelijk mogelijk om zonder KVK nummer en/of zakelijke bankrekening een IDeal account te openen bij enkele PSP's/internetkassa's.
Ook het aanpassen van je bankgegevens is naderhand geen enkel probleem, ligt er net aan bij welke partij je een account neemt natuurlijk.
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

iDEAL transacties via MultiSafepay

5
Het ontvangen van iDEAL transacties via MultiSafepay kan ZONDER zakelijke rekening.
Via MultiSafepay maakt u gebruik van de iDEAL aansluiting van MultiSafepay en zodoende hoeft u daar geen apart contract met een bank voor af te sluiten.
Bij MultiSafepay dient enkel een bankrekeningnummer (zowel privé als zakelijk) bekend te zijn om zodoende uw verdiensten te kunnen ontvangen.
Met vriendelijke groet,


MultiSafepay

6
Het ontvangen via MultiSafePay kan tot op heden niet meer, als je geld wilt uit cashen moet je het volgende laten zien:

* Een kopie van uw Kamer van Koophandel inschrijving
* Een kopie van uw geldige legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart)
* Een kopie van een recent bankafschrift


Jammer, maar helaas. Zijn er voor de rest geen opties meer waar ik zonder kvk/zakelijke rekening van IDEAL kan gebruikmaken? Aangezien ik pas net begonnen ben en wil kijken of er überhaupt interesse is.

7
Op www.internetkassa.nu kan via de PSPcheck gekeken worden naar de mogelijkheden, ook voor aanvragen zonder KvK.
Tevens kan daar direct de aanvraag worden gedaan waardoor er gebruik kan worden gemaakt van extra voordelige tarieven.

Ook als er vragen zijn op het gebied van betaalmogelijkheden kun je hier prima terecht!
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl

9
IPS schreef:Op www.internetkassa.nu kan via de PSPcheck gekeken worden naar de mogelijkheden, ook voor aanvragen zonder KvK.
Tevens kan daar direct de aanvraag worden gedaan waardoor er gebruik kan worden gemaakt van extra voordelige tarieven.

Ook als er vragen zijn op het gebied van betaalmogelijkheden kun je hier prima terecht!
Dus als ik het goed heb, kunnen jullie automatisch via de PSPcheck mij verbinden naar mollie tegen voordelige tarieven?

10
Dat klopt.
Op het moment zijn we nog druk bezig met de website, dus mocht het bestelfirmulier nog niet in werking zijn in de PSPcheck dan kun je even een mailtje sturen zodat de aanvraag in gang kan worden gezet.
Mailen kan naar info@internetkassa.nu of info@ipsconsult.nl
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl

11
iDEAL zonder KvK kan ook via PayDutch (o.a. van WeDeal en Virtuele Kassa). Wij werken samen met deze payment provider juist om deze reden; mensen laagdrempige een goede iDEAL te kunnen bieden.
www.izitoko.nl

Voor ondernemende geesten die iets te bieden hebben!

12
Ik weet niet of hier nog naar gekeken wordt.
Maar, zijn de internet kassa's van bijvoorbeeld het bovengenoemde, internetkassa.nu en paydutch.nl, makkelik te intergreren in een webwinkel die gemaakt is met Joomla icm VirtueMart?

13
Dan zou je op de resources site van virtuemart moeten kijken of er een module daarvoor beschikbaar is of bij de PSP's zelf informeren.

Aangezien ik veel met mollie werk kan ik je wel vertellen dat mollie zonder problemen te integreren is in Virtuemart.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

14
Ok dank je wel.
Hoe had je dat dan gedaan?
Gewoon een module gedownload en die geïnstalleerd?
En dan de iDEAL gegevens ingevuld die je van de PSP had gekregen?

EDIT: En is mollie ook niet zakelijk mogelijk?

15
Mollie heeft een module op haar site staan en inderdaad deze gewoon installeren en dan de gegevens invullen.

Mollie is er ook voor niet zakelijk.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Mollie

16
Integratie van Mollie moet inderdaad geen enkel probleem zijn via hun beschikbare plug ins.
Voor de aanmelding zou ik de link op internetkassa.nu gebruiken, je betaald dan nog slechts €0,72 per iDeal transactie i.p.v. €0,99 per iDeal transactie die standaar bij een aanmelding in rekening word gebracht.
Toch een leuk voordeel!

Succes!
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl

17
ok, dus als ik mollie neem, via internetkassa.nu, dan kan ik gewoon de plugin via mollie.nl downloaden en gebruiken.
Maar is er dan nog een nadeel om het via internetkassa te doen?

18
Rubenn schreef:ok, dus als ik mollie neem, via internetkassa.nu, dan kan ik gewoon de plugin via mollie.nl downloaden en gebruiken.
Maar is er dan nog een nadeel om het via internetkassa te doen?
Nee er zijn zeker geen nadelen aan verbonden. Enige verschil is dat de aanmelding via de link op www.internetkassa.nu verloopt. Hierdoor kun je gebruik maken van het afgesproken actietarief.
Alleen maar een voordeliger tarief dus en verder geen kosten of iets dergelijks!
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl

19
Ja daarom lijkt het mij juist onlogisch, aangezien jij er ook nog wat aan moet hebben. En Mollie natuurlijk ook.
Maar nog een vraagje, wat heb ik nog meer nodig om iDEAL op mijn site te krijgen? Zoals bepaalde certificaten ofzo?

20
Als je op een website de verschillende aanbieders op zowel product als prijs gaat vergelijken doen ze er natuurlijk alles aan om zo goed mogelijk voor de dag te komen.
Hierdoor zijn (vanwege het collectief van alles ondernemers die gebruik maken van de informatie op de website) er speciale actietarieven beschikbaar.

Voor het gebruik van iDeal heb je verder geen certificaten nodig.

Succes!
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl

21
Laatste vraag, gaat alleen de aanvraag via jullie?
Of ook de betalingen?

22
Geen probleem, alle vragen zijn welkom!
Alleen de aanvraag gaat via www.internetkassa.nu verder (net als alle andere exclusieve aanbiedingen) helemaal niets.
Aanmelden via de link(s) en vervolgens een mailtje naar info@internetkassa.nu zodat het actietarief kan worden ingesteld.
Het is dus alleen de bemiddeling maar daar merk je, afgezien dan van het financiele voordeel, als klant verder niets van.
Je gaat "gewoon" een overeenkomst aan met in dit geval Mollie alleen worden hiervoor lagere kosten in rekening gebracht.
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl

Re:

23
IPS schreef:Op http://www.internetkassa.nu kan via de PSPcheck gekeken worden naar de mogelijkheden, ook voor aanvragen zonder KvK.
Tevens kan daar direct de aanvraag worden gedaan waardoor er gebruik kan worden gemaakt van extra voordelige tarieven.

Ook als er vragen zijn op het gebied van betaalmogelijkheden kun je hier prima terecht!
Ik heb dus contact opgenomen met internetkassa.nu, maar zonder kvk kun je hier geen iDeal krijgen hoor.

Re: IDeal als niet-zakelijk?

27
Mollie ook niet.
Een paar maanden terug moest ik een uittreksel KVK toesturen e.d. Deze hadden ze bij aanmelding niet gevraagd maar ze moesten deze nu van alle klanten wel hebben..

Re: IDeal als niet-zakelijk?

28
Het is bij geen enkele CPSP (Collecting Payment Service Provider) meer mogelijk om iDeal te accepteren zonder KvK inschrijving. Wij hebben tot het laatste moment geprobeerd een zo duidelijk mogelijk overzicht te geven van de mogelijkheden in artikelen op onze website: http://www.internetkassa.nu/nieuws/216- ... jving.html
Je kunt in dit artikel ook lezen dat sinds oktober 2010 de laatste PSP onder druk van Currence gestopt is met het aansluiten van ondernemers zonder KvK inschrijving. Geen enkele Payment Provider neemt nog dit risico omdat anders hun CPSP Licentie van Currence op het spel staat.

Uiteraard hebbben we verder gezocht naar een oplossing voor ondernemers zonder KvK en begin november 2010 hebben we wederom een artikel geplaatst met een goede suggestie: http://www.internetkassa.nu/nieuws/265- ... ideal.html

In de PSPcheck op de website internetkassa.nu kun je ook altijd een overzicht inzien van de mogelijkheden. Zoals enkele maanden geleden ook op dit Forum gepost kun je deze PSPcheck doorlopen en als je aangeeft geen KVK inschrijving te hebben krijg je een overzicht van de overgebleven mogelijkheden. In 2010 stonden hier nog enkele Payment Providers zoals Mollie, AssurePay, ICEpay en TargetPay. Inmiddels is dit alleen nog DirectEbanking. Mochten er in de toekomst meer mogelijkheden voor ondernemers zonder KvK gevonden worden dan zullen wij deze direct op de website en in de PSPcheck publiceren.

Succes met de online business! Met of zonder KvK...
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl