Joomla

1
http://www.joomla.org

Heeft iemand hier ervaring mee? Een kennis van me heeft dit op de site, en het ziet er mooi en overzichtelijk uit.
Weet iemand of je hier veel verstand van php voor moet hebben?
En zo ja, is er misschien iemand die dit zou kunnen opzetten (tegen betaling)
Alvast bedankt :)

2
Joomla! is een prachtig pakket. Veel mogelijkheden, met Virtuemart kun je er zelfs een winkel van maken.

Voor het ontwerp heb je PHP kennis nodig. Voor het beheren (aanpassen van teksten of menu items) heb je geen programmeerkennis nodig.

3
Ik heb mijn website met joomla (virtuemart) opgezet. Het vergt tijd maar met common sence moet je eruit komen. Zie:
www.antiekantiek.nl

gr,
Ruben van Ooijen

4
Mijn site werkt ook op Joomla/VM maar ik ben er niet meer tevreden over. Het is een prima systeem om een shop op te zetten en te onderhouden maar als je dieper op het systeem ingaat kom ik persoonlijk de volgende grote nadelen tegen;

- `bloated' - Joomla is een CMS dus heeft veel meer mogelijkheden dan enkel een webshop. Op zich best leuk maar er is dus ontzettend veel code en rommel die je voor een shop nooit zult gebruiken
- de code is onoverzichtelijk geprogrammeerd
- de database is onoverzichtelijk

Nogmaals, je kunt er prima een shop mee opzetten maar als je dieper wilt gaan is dit gewoon een onhandig pakket. Ik begreep dat ze bezig zijn om VM wat in de code op te schonen en wellicht dat dat helpt maar ik kies nu liever voor software die enkel die dingen doet die het moet doen. Geen Joomla/VM meer voor mij.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ben ik het niet mee eens. Er zijn zat templates die VM ondersteunen en het ziet er goed uit! Als ik naar jouw site kijk dan vind ik dat rommelig, kijk eens naar een leuke template.

6
Ik spreek je nog wel als je probeert om iets te realiseren wat niet in de standaard functionaliteit of een beschikbare module zit :-)

80% van de Joomla code is voor een webshop overbodig dus voor je dit framework doorhebt ben je wel even zoet. Opencart is ook niet makkelijk te doorgronden (alhoewel het zich op het MVC principe baseert en daarmee al inzichtelijker is) maar alle code is in ieder geval bedoelt om een webshop te zijn.

7
Virtuemart is ook niet bedoeld als een full blown webshop software...

Het is bedoeld om een klein winkeltje naast de Joomla site erbij te hebben.

Dus ja 80% van de code is onnodig voor de webwinkel maar wel nodig voor de CMS... andersom is er geen enkele cartsoftware dat net zulke goede CMS applicaties heeft als Joomla.

Daarom inventariseer eerst wat je wil dan kijk je naar de software die daar het dichtste bij komt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl