Importeren uit Azië

1
Goedemiddag,

ik ben nieuw op dit forum en loop met een vraag die betrekking heeft over het invoeren van horloges. Ik wil horloges gaan invoeren, die naar mij toegestuurd worden zonder verzendkosten. Deze hoef ik dus niet te betalen, maar ik vroeg me dus af hoe ik aangeef bij de douane dat de producten voor een bedrijf zijn en wat de kosten zijn het invoeren van dit soort producten en hoe ik aangifte kan doen bij de douane, schijnt een nogal lastig proces te zijn of valt dit mee? want ik heb ergens gelezen dat je gewoon 19% belasting betaalt, die weer af te trekken is van de belasting, maar dat je ook 6% invoerrechten betaalt die niet aftrekbaar zijn.

Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die producten uit Azië importeren en precies weten wat hier allemaal bij komt kijken.

Vriendelijke Groet
http://www.horlogeholland.nl

Re: Importeren uit Azië

2
Als je spullen uit azie besteld dan betaal je automatisch invoerrechten en btw. Het verzendbedrijf zoals DHL of UPS levert de spullen bij je af. Afhankelijk van welke vervoerder je hebt moet je direct betalen aan de bezorger of je krijgt een factuur.

Jij hoeft meestal zelf dus niets te doen aan het regelen van invoerrechten of iets dergelijks.

Re: Importeren uit Azië

4
Nog even een toevoeging. Wij bestellen producten met een vrij lage waarde. Vaak is de btw + invoerrechten dan onder de 100 euro. Ik denk dat je bij hogere bedragen altijd een factuur krijgt want als je voor 10.000 euro inkoopt zal je niet de bezorger daar de btw en invoerrechten over hoeven te betalen. Dan zouden ze met een geldwagen achter hem aan moeten rijden. :lol:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Importeren uit Azië

5
Bel even met de douane. Die kunnen je precies vertellen welk percentage btw en hoeveel invoerrechten er wordt gehanteerd. Ik hoefde zelf voor mijn producten geen invoerrechten te betalen.
Wel de btw, verzendkosten en een kleine bijdrage aan dhl voor het regelen van de zaken.

Douane heeft mij altijd goed geholpen.