Geadresseerde niet bekend, retour afzender

1
We hebben nu een klant waarvan ik vantevoren al een beetje een raar onderbuikgevoel had. Dat gevoel lijkt, ik zeg lijkt, terecht te worden. Volgens de track&trace is de geadresseerde niet bekend op het adres en is het retour afzender.

Stel dat de klant nu belt en gaat klagen en het geld terug wilt....kunnen wij dan de verzendkosten daarvan aftrekken? Of heeft hij recht op volledige teruggave? :)

Ik heb de klant al gebeld, op het nummer waar ze ons al 2 keer op hebben gebeld, maar ik krijg de voicemail.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

3
Het lijkt er op dat de klant foutieve gegevens heeft verstrekt. Welke tot extra onnodige kosten hebben geleid. Het is aan de webshop zelf hoe deze hiermee wil om gaan. Aankoop bedrag minus verzendkosten is een optie, een coulance regeling is misschien ook een optie?

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

4
Ze hebben terug gemaild. Het was idd het verkeerde nummer dat ze doorgegeven hebben. Ik ga toch vragen of ze opnieuw verzendkosten willen betalen. Ze hadden er zelf veel haast mee leek het. Belden er meerdere malen achteraan en vroegen in de mail ook weer wanneer ze het nu kregen. We hebben het zelf nog niet eens terug.

Thnx!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

5
Goh, ik heb dit nu ook al verschillende keren meegemaakt: Altijd zijn het de mensen die ergens haast mee hebben, die dan zelf een foutief adres of postcode opgeven. Zó irritant idd. Hoop eisen en dan zelf het verkeerd doen.

Ik zou toch echt om nieuwe verzendkosten vragen. Of dan iig 50/50 doen, uit coulance. Het is hun fout. Tenzij het een grote order is. Dan kan je wat meer service geven. ;)

Re: Geadresseerde niet bekend, retour afzender

8
Ja dat is waar.

Je hebt als winkelier gedaan wat je moest doen, het naar het opgegeven adres gestuurd.
Wil de klant de bestelling toch ontvangen zou ik inderdaad wel de verzendkosten laten betalen.
Maar ik neem aan dat als een klant zelf de fout maakt dit ook wel snapt.