Adsense of andere banner op je bedankpagina?

1
Ik ben altijd tegen reclame op je webwinkel omdat dit alleen maar afleid van je eigen producten. Nu kwam ik op het idee om een banner op de bedankpagina te plaatsen.

Deze klanten hebben al wat gekocht en kan je dus niet meer kwijt raken. Daarbij is de kans dat ze op de banner klikken natuurlijk erg hoog omdat ze op je eigen site klaar zijn en niet meer verder hoeven kijken.

Hoe denken jullie hierover? Staat het goedkoop of is het een slimme manier om wat extra centen bij te verdienen? Al heb ik geen idee hoeveel je daar maandelijks aan over kan houden...

Re: Adsense of andere banner op je bedankpagina?

2
Zaken als Adsense zet ik zelf altijd alleen op paginas waar het ook iets kan opleveren. Het ziet er ALTIJD goedkoop uit en levert alleen iets op als de context goed is. Als er links komen die gericht zijn op woorden als bedankt etc., leveren de advertenties niet meer op dan een cent of tien per klik.

En dan lijkt het mij gewoon niet nuttig. Dan zou ik liever linken naar een nieuwsbrief inschrijvingspagina, je Twitter account of Facebook profielpagina. Zodat je bezoekers iets kunt geven zodat ze terugkomen.

Persoonlijk zou ik het dus niet doen tenzij je dagelijks duizend bezoekers op die bedankpagina hebt. Anders levert het gewoon te weinig op om je er druk over te maken.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Adsense of andere banner op je bedankpagina?

5
De bedankpagina is ook een mooi moment om aan cross selling te doen. Je weet wat de klant gekocht heeft, misschien wilt ie ook wel een accessoire daar bij of een bijpassend artikel? Uiteraard met een stevige korting* of zonder verzendkosten zodat dat stimuleert om direct na de aankoop nóg een aankoop te doen.

Uiteraard wel zo dat jij er nog aan verdient als de klant alleen dat artikel afrekent.