Dropshipping?

1
Hallo,

Ik heb de mogelijkheid om bestellingen te laten verzenden volgens dropshipping, waarbij een artikel dus meteen vanuit mijn leverancier naar mijn klant wordt verstuurd. Ik ben hier wat sceptisch over. Iemand ervaringen met deze vorm van distributie?

Met vriendelijke groet,

Rene Boer
100% Handgeschilderde canvas schilderijen
http://www.decorated.nl

Re: Dropshipping?

2
Meningen zijn wat verdeeld. Alle punten zijn gezien vanuit het oogpunt van de webwinkelier die levert aan consumenten -de standaard situatie-

Voorstanders zien het als het ei van columbus maar vergeten vaak dat ze volledig verantwoordelijk zijn voor de leveringen. Als de leverancier verzaakt dan krijgt de webwinkelier dat op zijn bordje.

Andere nadelen zijn dat je een dertig in een dozijn assortiment gaat leveren; elke beunhaas die kan gebruik maken van de dropshipper dus er zijn talloze sites die hetzelfde verkopen. Als je hetzelfde verkoopt dan is concurreren moeilijk. Ook omdat je je niet kan onderscheiden op het gebied van levering oid.
Werken met meerdere leveranciers is ook moeilijk omdat je dan met hoge verzendkosten zit.
Ook de retour leveringen zijn voor rekening van de webwinkelier. Alles wat retour komt daar blijf je mee zitten; je levert immers niet zelf uit, dat doet jouw leverancier.

Dat zijn zomaar wat punten waar je rekening mee moet houden. Zorg dat je alles goed afgesproken hebt met je leverancier anders ga je de bietenbrug op.

Re: Dropshipping?

3
Ik heb er goede ervaringen mee, maar ik denk dat je wel geluk moet hebben met een goede dropshipper. De marges ware goed, de verzending super snel, binnen 1 a 2 werkdagen. Ik betaalde alleen een hogere verzend tarief, dit gaat tenkoste van de winst. Aan de ander kan zijn dat kosten die je niet maakt, dus vond ik ook wel terecht.