Re: Kwaliteit webwinkels: Zakt dit?

31
Ja, dat zijn inderdaad overwegingen geweest die bij ons ook hebben meegespeeld. Alhoewel die 2de voor ons (spelletjes) niet zo heel erg telt. Ik schat in bij jullie bij de Lego toch ook niet?

Die eerste is zeker wel een punt. Maar van de andere kant: op het moment dat er staat: "Nog in voorraad" en ze hebben er meerderen nodig, moeten ze toch weer mailen. En als ze mailen op het moment dat jij niet niet te die mail ziet of snel kan beantwoorden ('s nachts bijvoorbeeld), ben je mogelijk een klant kwijt....

Het is een lastig verhaal hoor.

We raken nu wel steeds verder van het onderwerp af. Ik zal even een nieuw topic openen, dan kunnen we daar verder discussieren en kan het hier weer gaan over de vraag of de kwaliteit van de webwinkels zakt.

Re: Kwaliteit webwinkels: Zakt dit?

32
Ik vind het moeilijk met de voorraad. Zoiezo omdat het onmogelijk is om de hele dag alle verkopen in de winkel aan te gaan passen op de webwinkel. (Maar dat is natuurlijk niet voor iedereen van toepassing.)
Maar ook voor de verkopen in de webwinkel.

Ze zijn naar iets op zoek, komen bij mijn website uit en bestellen, het is niet op voorraad, ik licht de klant in en ze vinden het geen probleem om er een paar daagjes op te wachten.
Heb ik als voorraad nul staan, heb je grote kans dat ze verder gaan zoeken op andere webwinkels.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Kwaliteit webwinkels: Zakt dit?

34
Cactus77 schreef:Ja, dat zijn inderdaad overwegingen geweest die bij ons ook hebben meegespeeld. Alhoewel die 2de voor ons (spelletjes) niet zo heel erg telt. Ik schat in bij jullie bij de Lego toch ook niet?
Om er toch nog even in dit topic op terug te komen: bij LEGO is het wel een punt, omdat er een groot assortiment met sterk gelijkende producten is. Daardoor krijg je een vorm van de beruchte Paradox of Choice: kopers blijven twijfelend heen en weer surfen tussen producten en gaan minder snel over tot een koop. Hoewel ik het eigenlijk eens zou moeten testen, mag je aannemen dat voorraadstatus of voorraadaantallen bij dit getwijfel zwaarder gaan meewegen.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kwaliteit webwinkels: Zakt dit?

35
Als ik als klant 1 exemplaar op voorraad zie staan, haak ik af. Ben veelste bang dat ik een product mag ontvangen dat al een keer geretourneerd is. Vind het zelfs minder professioneel, voor een webwinkel, bij een klant kan het eerder de verkeerde indruk wekken. Bij een groothandel vind ik het wat anders daar wil je grote voorraden bestellen. Maar een voorraad van 3 stuks ziet er gewoon niet uit, bij een webwinkel.

Product status: Op voorraad | in bestelling

Het gaat een klant niets aan hoeveel producten ik in voorraad heb, waar ik mijn producten vandaan haal. Een klant wil weten of het op voorraad is of niet, of het er nou 15 of 16 zijn maakt niks uit, geen toegevoegde waarde. Met de twee statussen op voorraad en in bestelling weet de klant ook precies waar hij aan toe is.

Kijk bij de grotere webwinkels al Wehkamp, ze zeggen daar toch ook niet, we hebben nog maar 5 broeken op voorraad.

Advies, gebruik twee statussen of helemaal geen status.

Re: Kwaliteit webwinkels: Zakt dit?

36
Maurice;
Voor de gemiddelde webshop die al wat langer bestaat,
is uw verhaal herkenbaar vooral uw verhaal over de emails.
Ik kijk mee met mijn kleinkinders en zie ook dingen voorbij komen.
Regelmatig denk ik, kom laat ik eens langs gaan om te kijken wat er voor persoon achter z'n email adres schuil gaat.
Het zal u nog verbazen in welke hoek het zit.
Ben het volkomen met u eens.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat