wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

1
Hoi,

Ben druk bezig om steeds mijn website up to date te houden en om mijn webwinkel interressant te laten blijven voor mijn klanten.

Kunnen jullie aangeven wat voor jullie juist een reden is om bij een webwinkel een artikel aan te schaffen. Denk aan prijs, service, verzendmogelijkheden, vertrouwde uitstraling, enz.

En kunnen jullie ook aangeven waarom je juist niet bij een bepaalde webwinkel zou bestellen.

Ben benieuwd naar jullie mening.

Claudia van Gestel

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

2
Er zijn veel dingen nodig om een succesvolle webwinkel te maken en draaien. Misschien kunnen we je helpen als je een topic opent waarin je om feedback vraagt over je webwinkel (met URL)

Hier enkele punten

-Dagelijks bereikbare klantenserivice via email én telefoon (geen 06-nummer)
-duidelijk wie erachter zit
-mate van professionaliteit
-Passende (mooie) layout
-Duidelijke navigatie en categorie indeling
-Concurrerende prijzen
-Compleet assortiment
-Simpele, duidelijke checkout
-Korte levertijd
-Duidelijkheid over voorraad status
-Lage verzendkosten
-Diverse betaalmethoden
-reviews van klanten (geen on site gastenboek maar een externe, onafhankelijke website)

Ik ben nu vast wat dingen vergeten maar ik zou zeggen vul het lijstje aan!

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

3
Hoi,

Dank je wel voor de tips. Hier ga ik zeker weer iets mee doen.

Maar ik had nog een ander vraagje. Wat is een 'normaal' percentage van het aantal artikelen dat in de winkelwagen wordt geplaatst wat ook daadwerkelijk wordt verkocht. Zag namelijk zojuist dat er 164 maal een artikel in de winkelwagen is geplaatst de afgelopen periode maar geen een van deze plaastingen heeft geleid tot een aankoop. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Claudia van Gestel
http://www.happykiddies.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

5
claudje2408 schreef:Maar ik had nog een ander vraagje. Wat is een 'normaal' percentage van het aantal artikelen dat in de winkelwagen wordt geplaatst wat ook daadwerkelijk wordt verkocht. Zag namelijk zojuist dat er 164 maal een artikel in de winkelwagen is geplaatst de afgelopen periode maar geen een van deze plaatsingen heeft geleid tot een aankoop. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.
Gebeurt dit bij één specifiek artikel of is het een algemener probleem?
StoreCore.io

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

6
maar geen een van deze plaastingen heeft geleid tot een aankoop. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.
Je hebt te weinig maten op voorraad.
Als je een leuk broekje ziet en in het winkelwagentje zet zoek je er nog een shirt bij. Maar zoals bij veel dingen op je site maar twee maten en net niet die je zoekt. En weg zijn ze.

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

9
Zie o.a. je eigen webwinkel feedback topic en daar mijn reacties.

Je winkel belooft veel maar maakt het niet waar, in mijn eerste reactie daar. 'Dé webwinkel' er is gewoon helemaal geen te vinden in je webwinkel. Loze beloftes hebben mensen nu eenmaal een hekel aan.

En je winkel heeft nog steeds niet die 'happy' uitstraling (mijn tweede reactie daar). Het straalt niet veel uit het spreekt totaal niet aan, het raakt je nergens omdat het te saai is. Te wit.

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

10
Webwinkel zelf ziet er prima uit. Alleen op SEO Internet Optimalisatie gebied zie ik direct een groot aantal verbeterpunten. Door simpele (en uitgebreide) wijzigingen zorg je ervoor dat je hoger in de zoekmachines komt.

Zo zie ik in je paginabron dat je zogenaamde Title Tag: "Welkom - Happykiddies" is. Title tag is voor Google 1 van de belangrijkste punten om jouw site te indexeren. Daar kan je dus het beste een omschrijving geven die jouw complete website verpakt. Zoals: 'webwinkel kinderkleding jongenskleding meisjeskleding'


Zo zijn er nog tal van tips en trucs waar je met een beetje verdieping beter gevonden door wordt en zo ook meer verkoopt. Daarom is het soms beter om een complete webwinkel te kopen of SEO te laten optimaliseren.

Paul Schout,
Tree Online

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

11
Dag Paul

Als je deze kreten roept zou ik me wat beter verdiepen in de materie.
Een nr1 positie in google bestaat niet. Het zijn gemiddelde van factoren...
Lees je daar eens in zou ik zeggen.

Als een webwinkel een naam in de titel zet kan dat een strategie zijn. Ze kunnen voor branding gaan en niet voor zoekwoorden. Ook daar ga je niet roepen, doe het beter voordat je weet wat de strategie is.

Er is meer in deze wereld dan SEO en door dit te roepen vind ik zeker geen reclame voor je zaak.

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

13
Willie Wortel schreef:Dag Paul

Als je deze kreten roept zou ik me wat beter verdiepen in de materie.
Een nr1 positie in google bestaat niet. Het zijn gemiddelde van factoren...
Lees je daar eens in zou ik zeggen.

Als een webwinkel een naam in de titel zet kan dat een strategie zijn. Ze kunnen voor branding gaan en niet voor zoekwoorden. Ook daar ga je niet roepen, doe het beter voordat je weet wat de strategie is.

Er is meer in deze wereld dan SEO en door dit te roepen vind ik zeker geen reclame voor je zaak.
Beste W Wortel,

Slecht geslapen? Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik heb het niet over de naam van de organisatie / webwinkel zelf uiteraard. Maar over de title tag in de HTML bron op de achterkant van de pagina, over het algemeen niet zichtbaar voor de bezoeker maar wel voor Google.

Ik zelf ben SEO tekstschrijver en dus altijd bezig met een balans vinden tussen SEO en aansprekende teksten / branding.

:wink:
Tree Online

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

14
Ik moest inderdaad ook even 2x naar Willie zijn reactie kijken :)

Maar goed; als 'leek' is het altijd lastig om te beoordelen of je hosting bedrijf goede tool biedt voor vindwaardigheid.
Is er wellicht een tool waarin je kunt uitlezen of de google zoekmachine jou pagina 'fijn' vind en snapt.

Zelf ben ik er ondertussen wel van overtuigt dat het een gezonde combi van factoren is die 'bepaald' of jij vindwaardig bent.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

17
paulschout schreef:
Willie Wortel schreef:Dag Paul

Als je deze kreten roept zou ik me wat beter verdiepen in de materie.
Een nr1 positie in google bestaat niet. Het zijn gemiddelde van factoren...
Lees je daar eens in zou ik zeggen.

Als een webwinkel een naam in de titel zet kan dat een strategie zijn. Ze kunnen voor branding gaan en niet voor zoekwoorden. Ook daar ga je niet roepen, doe het beter voordat je weet wat de strategie is.

Er is meer in deze wereld dan SEO en door dit te roepen vind ik zeker geen reclame voor je zaak.
Beste W Wortel,

Slecht geslapen? Volgens mij begrijp je me verkeerd. Ik heb het niet over de naam van de organisatie / webwinkel zelf uiteraard. Maar over de title tag in de HTML bron op de achterkant van de pagina, over het algemeen niet zichtbaar voor de bezoeker maar wel voor Google.

Ik zelf ben SEO tekstschrijver en dus altijd bezig met een balans vinden tussen SEO en aansprekende teksten / branding.

:wink:
Een goed 2012!

Groet Willie Wortel.

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

18
paulschout schreef:Je kan eens kijken op de website Lipperhay:

http://www.lipperhey.com/nl/

Daar kan je je website scannen op alle SEO-principes en krijg je gelijk tips om te verbeteren. Meeste is gratis volgens mij.. sommige dingen betaald
Waarom kan ik op dit forum bijna niets vinden over lipperhey? Zijn er meer gebruikers die dit gebruiken en is het interessant om een abonnement te kopen?
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: wanneer wel/niet kopen bij een webwinkel

19
Er zijn een paar belangrijke punten die klanten belangrijk vinden bij een webshop. Het ontbreken van bepaalde essentiele ondersteunende pagina's kan al genoeg zijn. Welke pagina's vinden klanten belangrijkhttp://www.webshop-informatie.nl/belang ... l-paginas/

Ook een keurmerk kan er voor zorgen dat klanten bij je kopen. Daarnaast is de gehele uitstraling belangrijk en natuurlijk prijs/kwaliteit verhouding.
http://www.webshop-informatie.nl/webshop-keurmerk/
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl