Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Het maken van PNG afbeeldingen met ronde transparante ho

8
Gegroet,

Ik heb het geprobeerd met Photoshop, maar sorry dit is voor mij niet te doen. Copy - paste wil niet, standaard croppen is erg lastig, bestanden ineens weg, alles in het Engels (dat lukt dan nog wel), veel ingewikkelde functies die ik niet snap, liever niet wil snappen en erg onduidelijk zijn, etc. etc. Ik zal het proberen met Photoimpact, deze vind ik een stuk meer logisch.

Ik begrijp niet dat hier niet een eenvoudig programmaatje voor is. Ik wil best betalen, geen probleem.

Vrgr. Fred

Re: Het maken van PNG afbeeldingen met ronde transparante ho

9
Geprobeerd met Photoimpact, maar dit gaat het waarschijnlijk ook niet worden. Er is een optie rounded rectangle, maar die is disabled. Van alles geprobeerd, plaatje als png opgeslagen, nieuw leeg plaatje gemaakt transparant met zelfde afmetingen. Eigenlijk het enigste wat ik nodig heb is een selection vierkant met regelbare afrondingen. Dan doe ik die over het plaatje heen, crop paste op het lege transparante plaatje en klaar.

Vrgr. Fred

P.S.: Sjef van Oekel zou zeggen : 'Waar heb dit nou voor nodig?!' :D

Re: Het maken van PNG afbeeldingen met ronde transparante ho

11
Helaas, dit lukt ook niet.

Stap 1
Open je foto en ga naar Layer→New→Layer from Background (Laag→Nieuw→Laag uit Achtergrond). Pak de Rounded Rectangle Tool (Afgeronde Rechthoek).


Dit lukt geloof ik.

Let erop dat je in de Option Bar ‘Paths’ hebt geselecteerd! Bij Radius vul je een getal is. Hoe hoger dat getal, hoe ronder de hoeken. Ik heb hier 20px ingevuld, maar dat kan je natuurlijk veranderen.

Ik heb via 'window' op de menubalk de 'paths' te voorschijn getoverd. Daarna is er nergens een rounded angle tool o.i.d. Path aangemaakt, njente noppes.

Maandag komt een vriend van mij die goed bekend is met Photoshop, gaan we het nog eens proberen. :wink:

Vrgr. Fred

Re: Het maken van PNG afbeeldingen met ronde transparante ho

15
Reactie schrijver handleiding gehad. Helaas, het lukt nog steeds niet. Of ik dien eerst alle plaatjes groter te maken en ze dan weer te croppen met een afgeronde rechthoek tot exact 600 pixels breedte. Immers als de plaatjes niet in de zelfde verhouding zijn als dat ze op internet komen, hebben de hoeken ook een verschillende afronding.

Ik laat het voorlopig maar zitten denk ik, zal de vraag ook eens stellen op computeridee. Ik vind Photoshop een onlogisch programma. :roll: